Sidor

måndag 23 maj 2022

Som jag längtar!

Har jag sagt att jag längtar till flytten? 
Jag längtar till flytt! 🙂
Tom så att barnen börjar säga det nu.

Jag kommer att njuta av hela resan faktiskt.
Häromdagen beställde jag flyttkartonger från flyttfirma så att vi har 100 efter långhelgen. 
Då är det dags att sätta fart, nu går vi bara och väntar.
Men vi gör lite kul också. :-) 
I helgen var vi ut med ett par kompisar på middag med efterföljande stand upp show. Jätteroligt! 
Jag skrattade så att jag grät! 
Och vi hade härliga samtal med kompisarna.
Vi lovade att det inte får gå så långt mellan gångerna som vi ses.
Men dom har ett liv som går i 190 precis som vi och under coronaåren har dom gjort som vi, bara umgåtts med familjen. 
Men nu måste det bli ändring. 

Det är länge sedan jag var uppe så länge och var lite "bakis" på söndagen trots måttligt intag av vin. 
Men, trots det lyckades jag skrapa ihop många steg! 

Det blev en härligt lång skogspromenad med hundarna på söndagsmorgonen. 
Som jag älskar just helgpromenaderna, som är helt utan stress. Hundarna får nosa så länge dom vill och jag bara njuter. 

Lillfjant fyllde 1 år i söndags. 
Hon är liten, men en jäkla härlig hund! 
Hon är så trygg, orädd, nyfiken och går att ha med sig överallt.
Har jag bara henne med mig så struntar hon i allt annat. 
När jag ät ute med dom i den större skogen, då har jag Bella i koppel och lillan får gå "lös" med lina. 
Hon sköter sig kanon och viker inte från min sida.


Annat är det med Bella, henne måste jag ha i koppel, för hon jagar _allt_. Ser hon en ekorre, duva, katt eller rådjur så drar hon! Hon är också rädd för andra saker än vad Heidi är. 
Hon kommer fint på inkallning om inget annat drar eller stör, men henne har jag bara på lina där det är mindre folk, inga bilar osv. 
I spåren här möter man massor av joggare, cyklister och andra hundar och då måste jag ha stenkoll på henne.  
I helgen hittade dom en stor gyttjepöl som dom badade i.
Jag lät dom för det var varmt, men när vi kom hem blev det ju raka vägen in i duschen.
Då blev jag inte så poppis. 

Vi har också varit iväg och valt inredning till renoveringen. 
Kyl, frys, tvättmaskin, kakel och golv.
Så mycket att tänka på och välja, men så roligt! Och det gör ju att jag längtar ännu mer!
Köket kommer att bli magiskt!
Jag måste skynda mig att fota hela huset när vi får nycklarna, så att hantisarna inte hinner riva det, så att jag får före och efterbilder!

Nu är det så att jag måste påminna mig om att njuta av nuet och sommaren som ligger framför oss, så att jag inte glömmer det och bara längtar till juli. 
Nu kommer ju en långhelg på landet med alla barn vilket blir härligt. Sen är inte midsommaren långt borta heller. 
Jag har en skog av tomatplantor som ska med ut nu och in i växthuset. 

Maken kunde inte låta bli utan köpte lite nya RR kläder. Jag fick ett par byxor som går att förvandla till shorts.
Dom är så sköna! Jag kan bo i dessa fritidskläder och det blir skönt till flytten att ha shorts. 


Just nu längtar jag egentligen mer till att få börja packa så där ordentligt. Nu är det bara rörigt överallt.
Det finns ingen lust till att städa, för det är så rörigt ändå. 
Vissa saker är packade och vissa saker hittar vi bara inte generellt. 
Nu blir det skönt att åka till landet i nästan en vecka där vi liksom bor! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar