Sidor

söndag 3 april 2022

Ont i fötterna.

Helg. Så skönt! 
Skönare än vanligt. I fredags hade vi ett av årets stora event och nu har jag ont i fötterna!
Mest av att jag hade helt fel skor. 
De skorna jag hade tänkt ha, dom ligger nerpackade i en låda, någonstans i garaget. Och det fick jag sota för! :-)
Nåja, det gick bra, trots att jag roddade det helt själv denna gång. Vi brukar vara två, men min "wingman" slutade för bara två veckor sedan, så nu var det bara att rulla upp ärmarna och köra. Inte alls lika kul och det märktes faktiskt. Det han brukar ansvara för, blev inte lika bra nu för det är inte min specialitet. 
Vi jobbade så jäkla bra ihop för att vi kan olika saker. Det är tomt utan honom. 

Det sista jag gör är att sätta bordsplaceringen, för det blir alltid ändringar in i det sista.
När jag först fick ansvaret för det här, så skrev jag på ett stort ark. Det var ju otroligt korkat för det blir alltid ändringar.
Men man lär sig ju så numer skriver jag namn på små lappar och tejpar upp, med tejp som går att dra bort igen. 
Och lika var det ju denna gång. Samma morgon hoppade 8 personer av pga sjukdom men det gick bra ändå med lite ändringar. 
Har man otur så måste man ändra alla bord, men nu kunde jag ändra lite på ett par och sen gick det bra. 

Och kvällen rullade på utan större katastrofer. Dock är jag ju sällan nöjd, det finns grejer som borde varit annorlunda, men ofta märker inte gästerna det. 
Jag utvärderar alltid efteråt och tillsammans med styrgruppen och det finns att fila på, men med tanke på att det är tre år sedan vi gjorde det här sist, så måste jag vara nöjd. 
Folk hade roligt och det var så skönt att liksom vara igång igen, med det normala. 

Men det blev en lång arbetsdag. Jag jobbade hemma från 8-10 och sen var jag på plats från 10-01. 
Så att mina fötter var helt förstörda när dagen var slut är inte så konstigt. :-)

Nu är det en del efterarbetet som ska fixas och sen "bara" vanligt jobb resten av våren som liksom rullar på.
Jag gillar att ha mycket att göra och det bästa är när det är mycket men i lagom takt och sådant som jag kan fixa med när som helst. Då kan jag jobba som attan ett par dagar och sen ha lite långlunch osv en annan dag. 
Vi två megaevent i höst, som jag redan nu börjar rodda, men det är ändå liksom "livet efter" det här eventet nu. 
Vi ska tillbaks till kontoret mer på riktigt efter påsk,  men vi är för många så vi ska gå i skift och de rum som är vårt ska nu tömmas tyvärr. Vi hann precis flytta och göra det jättefint innan vi blev hemskickade förra hösten. 
Nu har vi tänkt att vi ska "bo" där och bjuda in kollegor så mycket som det går, men nu får vi inte behålla det. 
Tanken är ju att det dagar vi är på plats, ska vi umgås med varandra och även "tvärs" över verksamheten, men det känns som att det nu kommer att bli så att man springer runt och letar plats eller letar kollegor.
Tidigare visste man åtminstone i vilken flygel kollegan satt, nu kommer man inte att göra det. 
Nåja, fördelen är ju att man kommer att lära känna alla mer, men det är lite rörigt på många sätt och vi får vänta och se hur det blir helt enkelt. 
Jag kommer att jobba ganska mycket hemma fortfarande, för det är ändå där jag är effektiv. 
Det blir för mycket socialt när jag är på jobbet! :-)
Sorgligt är det också för många riktigt bra och trevliga personer har slutat. Jag som jobbat i 7,5 år är snart gammal i huset. 
Det är inte helt bra. Men vi får se hur det blir. I det stora hela trivs jag bra och nu när allt börjar rulla på mer normalt så är det också roligt. 

Men - nu jag snart börja tänka på att vi ska flytta!
Wow!
Vi ska flytta! Det slår mig lite då och då! :-) Det är lite ovant att ha så här lång flyttprocess, men saker behöver fixas nu. 
Jag ska ha semester precis när det är dags att packa ner huset. Men nu måste jag hitta flyttfirma och städfirma. Det är ju fortfarande semesterperiod när vi ska göra grovjobbet.

Den här lilla donnan tyckte inte om att jag var borta så länge igår. Hon punktmarkerar mig och ska helst sitta PÅ mig! :-)
Gullrumpan!
Vårkänslorna var totala för ett par veckor sedan då vi ju hade värsta fina vårvädret men jädrans vad kallt det har varit sista veckan!
Vi hade -10 grader härom morgonen! Och snö!
Inte kul alls. 
Vad fasen liksom. 
Men det är väl bra kanske, så att våren drar ut på tiden lite. Man vill ju hinna njuta lite också. 

Jag satt länge på balkongen med näsan i solen igår, men vinden är så jäkla kall!


Det är lite konstigt att hela sommaren ska gå och innan huset ska packas ihop. Vi är ju redan där i huvudet och planerar massor..
Men det är kanonbra, så att vi hinner med landet också.  Jag kommer att behöva lägga schema för landet under vårarna. 
Alla helger i maj behöver vi vara där för då växer allt som mest. 

Men vi längtar verkligen till att bo där det är lite lugnare och mindre trafik. Det blev så uppenbart när vi satt på balkongen hur mycket trafik det är som åker. 
Och när man är ute med hundarna, det är mer eller mindre som att vara i stan nu. Så mycket har trafiken ökat. 
Vi vill ha lugnet. 
Och jag ser fram emot lite nya skogspartier att gå i. Jag älskar vår lilla skog här i närheten, men den är "full".
Det vimlar av andra motionärer, hundar, dagisgrupper osv. Bra absolut att den används, men det skulle vara skönt att kunna gå lite mer i fred mellan varven. 
Och nu kommer vi att ha stora skogar att gå i. 

Galet najs blir det. 
Men - idag är det dags att åka på trädgårdsmässan och hitta lite inspiration! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar