Sidor

torsdag 4 juli 2019

Längtan.

Man blir lite snopen när man vaknar till regn! Det är ju liksom så osomrigt! :-) Men nödvändigt!
Och jag hoppas att det har regnat lika mycket på landet som här!
Det har regnat till och från hela veckan, vilket ju är jättebra. Men idag fick jag en jättemärklig känsla... Det har ju varit så varmt hela våren, vi har haft mycket ledighet och många långa helger på landet med alla barn och mamma har varit här.
Jag har hunnit gå ner i varv ganska rejält, främst nu när jag varit nästan helt själv på jobbet... Så, skulle någon nu säga att sommaren är slut - då hade jag sagt "jaha...ok"... :-)
Men vilken tur att det inte är så utan att jag har massa lediga dagar framför mig snart.

Men - att dra på sig jeans är ändå lite ovanligt. Jag har ju gått i kjol eller klänning sen maj känns det som.
I tisdags hade jag ett möte klockan 9 så jag var på jobbet hyfsa tidigt. Vi som hade möte var förutom mig en person som precis kommit tillbaks från föräldraledighet och en som går på föräldraledighet på fredag..och så jag som nästan gått på semester! :-)
Jag kan säga att det blev en massa skratt och flams innan vi fick det gjort som vi skulle göra. Men - höstens viktigaste grejer har vi enats om ändå.
Kändes bra att få nåt vettigt gjort.
När det var klart, ringde jag frissan. Jag klippte mig ju _riktigt_ kort i mars. Så kort så att jag visste att frisyren skulle hålla i minst två månader och det gjorde den!
Den frisyren kunde jag variera på flera sätt vilket var kul. Men när den väl hade växt ut så blev det ju helt omöjligt att få styr på.
Jag har så tjockt hår att det blir som en svamp uppe på till slut.
Som tur var hade dom tid redan vid 11, så jag hoppade iväg på ivriga ben....i regnet. Jäklars vad det regnade!
Jag hade hittat en bild på nätet med en lite längre, flikig nacke som jag tog med mig.
Ofta går jag till samma salong, men jag har ingen favorit frissa, alla är bra, så jag tar den jag får. :-)
Denna gång förstod hon som klippte direkt...längden var ingen större problem, utan det är ju att det blir så tjockt.
Hon klippte ur, klippte ur och klippte ur ännu mer. Och det funkar ju lite så att du mer och kortare det klipps, ju tjockare blir det. :-)
Men det blev bra, jag är nöjd!

Just under sommaren är det skönt med så kort och lättskött som möjligt. Nu klippte jag även fram öronen..
Men jag har en plan på att låta det växa ut lite grand till hösten/ vintern för att få en liten annan frippa.
(Fördelen med lite kortare frisyr, det går att ändra och förändra i det oändliga..)
Den här varianten är jag lite sugen på, nu när jag lät nacken vara lite längre...

 ..eller det här... Båda är fina.

Jag älskar kortklippt nacke, gärna högt uppklippt - jag har i perioder haft en klassisk bob med längre fram och högt uppklippt bak, det tycker jag är så snyggt, men nackdelen är att man  måste klippa den där nacken jätteofta, annars är det inte snyggt.

Nåja, jag jobbade undan och åkte hem hyfsat tidigt, jag var så sugen på att träna och då måste jag passa på! :-)
Jag körde först lite styrka och sen 30 minuter motlutsintervall och det gick så bra! Jag har ju varit lite lat ett tag, men konditionen finns ändå. Det är ju färskvara, så ett par gånger i veckan måste jag få upp lite flås.
Men jag måste köra mer stryka också, det är bara så jäkla tråkigt! :-)

Maken hade köpt hem munkar, wienerbröd (till gottegrisarna till barn) och en nybakad limpa till oss. Munkar och wienerbröden var inget problem att låta bli, det är bara för sött och äckligt.
Men brödet....mmm... det var ju så gott. Jag åt ett par skivor, men det går verkligen inte längre.
Den här gången fick jag inte ont i magen, men jag känner ju att jag är som svullen och lite "urk" fortfarande idag..Så mjukt bröd går verkligen bort.
Skumt hur det känns i hela kroppen när man vant av sig!

Igår blev det ingen träning, då jag passade ett litet barnbarn så att föräldrarna kunde gå på bio.

Han är ju för jäkla go den här ungen! Glad och nöjd. Nu kan han även visa lite vad han vill trots att han inte pratar.
När han väl gör det misstänker jag att han aldrig kommer att vara tyst...han heller... ;-)

 Han har ju en mycket inarbetad rutin för nattningen som vi körde till punkt och pricka och sen var det bara att vicka honom i säng...
Och sen satt jag här och tittade på fotboll och läste en bok och Minime som var med låg i andra soffhörnet och tittade på film.
Tungt verkligen att vara barnvakt!
När föräldrarna kom hem, så hörde han nog pappas röst, så han satte sig upp, men efter att han fått nappen så somnade han om.
Det var första gången någon annan nattade honom så det var kul att det gick så bra.

Idag blev lite mer fart på kontoret, när fyra kollegor ramlade in från Almedalen. Trötta och lite slitna men nöjda med dagarna.
Så mycket liv har det ju inte varit på hela veckan! :-)
Dock kom dom bara in för att städa av sina bord och lägga in frånvaromeddelanden, så i morgon är jag lika solokvist igen.

Det regnade när jag gick hem, men maken var sugen på att röra på sig som sitter inne och pluggar hela dagarna vi klädde oss allt regntåligt vi har och gick på en lång promenad ändå.
Så skönt! Det blir ju sånt härligt syre när det regnar.
Vi hann nästan hela rundan innan himlen öppnade sig och det vräkte ner. Så vi hade tur.

Det märks bra både på min vilopuls och ansträngningspuls när jag kört mina intervallrundor på bandet. Direkt får jag bättre kondis och lägre puls. De är grymt effektiva!
Kul!
Nu ska jag jobba en dag till nästa vecka och sen är det bara 3 jobbdagar kvar.
Barnen och jag ska åka till landet en sväng, för att vara med på en loppis, klippa lite gräs och se så att allt står kvar...
Sen, flyttar vi ut på tisdag. SOM jag längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar