Sidor

söndag 16 juni 2019

Skolavslutning och jobbvecka...

Näh, det gick inte att sova bort huvudvärken som smög sig på. Jag fick snällt ligga hemma och kurera mig under måndagen.
Jag tror att det varit en blandning av vätskebrist, pollen och en förkylning som inte bryter ut.
Båda barnen har ju legat i förkylningen förra helgen, maken snorar och hostar och har hållit på hela veckan.
Jag känner bara att nåt skit är i systemet, men har inte blivit sjuk. Än.
Och så varma dagar på det, men lite för lite vatten... Och på nätterna är det ju galet varmt i radhuset.

Det har varit lite märkligt väder senaste dagarna. Varmt och klibbigt, men molnigt och blåsigt.

Lite lustigt att rosen på baksidan nu plötsligt blommar.  Det har den aldrig gjort så länge vi bott här.
Tom maken är nu med på att den ska grävas upp till hösten och flyttas till landet.

I onsdags var det så skolavslutning!
Minime var vaken tidigt och fiffade till sig. Lilleman fick jag be om att byta till en ren hoodie. :-)
Så olika är dom!
Det blev både sång och tal av Rektor och verksamhetsledaren, så fint.
Och sen avslutning i Lillemans klass. Dom går ju upp i högstadiet nu och får nya lärare. Lärarna dom haft är så fantastiska och de har haft 3 härliga år med dem.
Jag tror att alla ville gråta en skvätt nu när dom lämnar över till nya mentorer. (Som jag vet också är jättebra, men ändå...)
Dom hade knåpat ihop en sång som var jättefin och klarade av att sjunga den, vilket var imponerande. :-)
Minime hade inte riktigt samma avslutning, så där gled vi in lagom till fikat.
Men sen traskade vi hemåt efter att ha lämnat av lite sommargodis till alla pedagoger.

Jag drog iväg på lite skoj med min avdelning och sen på ett möte som blev lite sent inbokat så att jag inte kunde vara med på kuligheten hela dagen.
Mötet var lite...märkligt.
Inte mötet i sig, men... Tja. Jag är ju lite så att jag "vet" saker. Jag kan både läsa, läsa innantill och göra slutsatser.
Och folk är öppnare än de själva tror. :-)
Så; jag satt på mötet och visste att saker som nu diskuterades var ganska onödiga, för vissa beslut var redan tagna.
Så jag undrade lite varför man spillde tid för alla inblandade. För jag vet ju att mötet hölls för att man sen ska kunna säga att mötet har hållits och man har lyssnat och så.
Lite sugen på att säga det är jag ju. Sen, när det kommer ett beslut, som jag redan vet svaret på... då får jag låta lite förvånad eller säga "ja det visste jag ju redan" .. :-)
Är det något jag är bra på så är det att se mönster och hur saker och personer hänger ihop.
Jag är läskigt bra på det..
Min chef vet det och frågar ofta. "Du hur hänger det här ihop? Varför gör de såhär? Vad är den bakomliggande orsaken?"... och då räknar jag ofta ut det.
Folk har alltid, alltid en agenda.

Nåja.
I torsdags hade vi en heldag av planering, det är dags att planera 2020!
Galet när inte ens halva -19 har gått, men det är så vi jobbar.
I måndags beslutades vår "bibel" dvs våra stora styrdokument och nu tog vi fram hur vi ska genomföra det som beslutats.

Häromkvällen var jag tvungen att leta lite gamla fotografier på stora sonen.
Han var ju galet söt...
 och hans son är ju lika söt han och rätt lik! :-)

Sötgurkorna!

Nu är han så kul och man vill ju träffas ofta, ofta för att inte missa utvecklingen!
Det ska bli härligt att ha honom på landet en hel vecka i sommar!

Den här helgen blev det inget land dessvärre. Det är en utmaning att inte åka dit när det är midsommar nästa helg... Men vi får inse att vi får slå gräs med lie långt in på natten när vi väl åker ut! :-)

Anledningen till att vi inte åker ut är att vi ska ha en lite mer kulturell och umgängeshelg.
I fredags åkte jag och stora dottern in på Operan.
Hon fick välja i vintras vad hon ville göra när vårterminen var slut och hon valde att se Dracula på operan. :-)
Mysigt!
Vi åkte in så att vi var i ganska god tid och åkte upp och satte oss med varsitt glas cava.
Skönt att få tid att prata i kapp utan att hela tiden bli avbruten, vilket är väldigt ovanligt i vår cirkusfamilj.

Om vi var besvikna på ljudet när vi var på Bon Jovi, så blir man inte det här! :-)
Här är ljudet alltid bra!
Operan var också bra - det är ju en upplevelse som inte går att beskriva faktiskt.

 Vi har planer på att gå och se Askungen i höst.
Kan tänka mig att det är galet vackra kläder och scensättning. Musiken vet jag dessvärre inte så mycket om...
 Men Carmen, som kommer våren 2020 där vet man ju att musiken är magisk!

 Och även Figaros bröllop innehåller ju också mängder med bra musik..

Det är så härligt att få input från något annat än snabba medier. Här är det liksom back to basics.

Även lördagen blev lite kulturell! Vi gick på VIP bio och såg Rocketman som handlar om Elton John.
 VIP bio är härligt! Så stor plats och man kan luta sig tillbaks. Och när man ser en sån här film, då är ljudet viktigt.
Och vilken bra film! Otroligt!
10 av 10 fick filmen!
När man är på MOS så måste man ju gå in på disneybutiken. Det är sen gammalt.
Både Minime och jag köpte varsin grej och en kasse. Kassen blir perfekt som påse till min matlåda! :-)
 Presenten till mig ligger här..
Och kommer att ligga inslagen en stund.
Den är till mig och lite fyndig, men jag kan inte visa den än. Då blir den liksom inte lika fyndig som den kan bli... :-)
Vi gick på en tidig bio och åt lite gott efteråt, så när vi var hemma var klockan inte speciellt mycket.
Så jag drog på mig träningskläder och skor och drog iväg för att lufsa lite.
Orutinerat nog så tog jag ingen keps och jag tog inte med mig vatten. Dumt!
Jättedumt!
Halvvägs var jag på väg att dö törstdöden! :-) Och det var galet varmt.
Men det blev en timme ändå vilket känns jättebra.
Jag är så nöjd med att jag håller i träningen och att jag utan ansträngning nu också går ner i vikt, sakta men säkert.
Jag tycker att jag ändå fuskat lite senaste veckorna. Inte med sockret det håller jag stenhårt borta, utan mer lite mindre bra mat och tom hoppat över något mål för att jag inte hunnit eller så.
Det är INTE bra att hoppa över mat!
Men, nu har jag bara 3kg kvar till min målvikt! Det är helt galet.
Jag har inte vägt så lite sen typ ett par år efter att Minime föddes.
Och den här gången känner jag att jag kommer att kunna hålla vikten. Jag har hittat mitt sätt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar