Sidor

lördag 23 september 2017

Blött, blött, blött

Så välbehövligt med helg och lite vila. Mest av huvudet! :-)
Det liksom "bubblar" under ytan nu på många sätt... Jag har i vanlig ordning en "aning"...få se om jag har rätt.

Det har varit en sådan incident nu igen. Den där när jag känner på mig och numer säger till maken "bara så att jag sagt det"...och 3 veckor senare, så blir det bekräftat.
Jag kände det så starkt på mig, men kunde inte fråga personen på plats, för att vi stod tokigt till.
Två gånger efter det har vi träffats, men samma då. Helt fel plats att ens fråga. Men jag såg det, i ögonen liksom..
Men, häromdagen bekräftades det jag trott..
Och maken säger "ja, du sa ju det så" .... :-)

Och, nu har jag aning om lite andra, större saker. Jag får återkomma om det när jag vet mer vad det är..

I veckan hade vi första morgonen med nollan! Kallt! Brr...
Jag letade fram höstpjucksen och stövlarna.
Lite är det ju "äntligen"...
Jag gillar att ha ute och inneskor och har det nästan jämt på jobbet. Men när man kan ha typ inneskor ute, då har jag ju inte med mig dubbla...
Men, nu kan man ju ha uteskor och sen ha med sig ett par fina pumps att ha inne.
Fördel med höst! :-)

Jag cyklar ju ofta till jobbet nu och då vill man inte ha kjol. Det är svårt att cykla i kjol!
Men, två av dagarna kunde jag gå och då blev det kjol båda dagarna! :-)
Jag älskar färg!

 Det har blivit en del jobb utanför kontoret den här veckan.
För att spara tid jobbade jag hemifrån en morgon innan jag gick på möte och direkt efter mötet satte jag mig på ett Café för att jag inte pallade att gå upp till kontoret.
Och ägarna gillar när vi sitter där!
Jag gör det också!
Då får jag min "dos" av företagande! :-)
Att sitta mitt i verksamheten och känna det som händer. Det är najs!
Jag älskar att göra besök i företag. Det är små små världar för sig liksom.

 Mitt i att jag satt där så ringde min telefon och där var en tjej som jag jobbade med 2005!
VA! Hon hade sett mig flasha förbi i en gemensam kontakts LinkedIn inlägg och hon ringde direkt.
Så kul!
Det visade sig att hon nu jobbar i närheten och vi har kopplingar som gör att vi bara måste träffas framöver.
Så, vi ska boka in ett besök. Världen är sååå liten!

Chefen och jag avslutade veckan med att hämta en otroligt fin bukett och åka på ett besök.
Det lustiga var att jag bara beställde en "bukett i höstiga färger"...
Sen visade det sig när vi klev in genom dörren, att företagets "färg" var just orangeröd!
Så buketten såg ut som att den var jätte väl genomtänkt!

 Sen pep vi till landet.
Maken åkte direkt från jobbet, med stop för lite handlande och tankande.
Jag åkte hemifrån, med barnen, med stop för tankning.
Vi åkte alltså från två olika håll och möttes sen i en korsning! Hur coolt är inte det?
När maken åkte förbi korsningen, var jag ett par minuter från den och efter ett par km låg jag bakom honom! :-)
Oddsen för det?

Här ute är det blött. Otroligt blött!
Det har regnat och regnat. Killarna som bygger på vår lilla friggebod och förbereder lite markarbete och så, har fått kämpa med vattenmängderna och fått pumpa och ha sig.
Plus gräva nya diken och lägga igen på andra ställen. Inte bara på vår tomt utan lite här och där på området!
Det bokstavligen klafsar i skorna när man går på tomten.

Men - det ÄR mysigt! :-)
Vi var ute en stund när vi kom (när man landar här ute, träffar man ju på minst 2-3 grannar som vill prata..) sen drog jag igång brasan och massor med ljus!
Mysfaktor stor!

 Det är något speciellt med eld..

Jag ska plocka in alla krukor som står ute nu och sätta blommorna på andra ställen.
Så får jag se om dom överlever eller inte.
Jag hade tänkt åka och köpa ljung och kol, men butiken är stängd idag. :-(
Så det får bli hemmavid runt nästa helg i stället.
Vi har en butik lite längre bort, men där handlar jag inte av princip för det är så jäkla dyrt!

Det ska krattas lite och plockas in lite pynt.

Trots att det är blött och höstigt, så älskar jag att vara här!
Här är man ute ändå.
I radhuset blir man sittande när det är sämre väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar