Sidor

lördag 11 juli 2015

Efterlysning!

Helsicke vad det regnade igår!
Det tog liksom inte slut! Sur blir man. Efter en stund.
Jag gillar ju regn egentligen. En dag sådär. Eller om det kommer en skur.
Men nu känns det som att allt snart möglar..

Enda fördelen med allt blött är att ogräset i grusgången är jättelätt att rensa bort! Man kan bokstavligen lyfta bort det! :-)
Så det gjorde jag igår, mellan skurarna.

 Jag passade också på att tvätta bilbarnstolarna.
Man vill ju inte peta in smutsiga stolar i ny bil...
Det jag inte tänkte på var ju att skiten aldrig torkade, när det är 110% fuktighet i luften!
Så, det var bara till att börja elda inomhus.


Det blev en hel del kaffe och bok också. Finns inte så mycket annat att göra i plasket..

Då och då bröt solen fram och jag rensade lite igen...


Övrig tid gick jag runt som en äggsjuk höna och väntade hem maken med nya bilen!
Yey!
Den är sååå fin!
Helt galet!
Och att man kan höja den i "offroad" läge är ju helt kanon! När det är snö eller väldig eländig väg som det kan vara hit ut i bland.
Då skrapar man inte i under.
Och när man kör på vanlig väg kan man ändra till onroad och sportläge. Då blir den lägre och stummare och ligger som ett strykjärn på vägen.
Så skönt!
Det känns verkligen som att vi kommer att bli mycket nöjda med den.
Inte dumt alls.

Våra planer att åka iväg på en tripp inåt landet blev lagda på is, på grund av sjukdom hus värdfamiljen.
Så nu får vi en vecka lite oplanerad.
Men den ska vi nog kunna fylla med lite kuligheter.
Men - var ÄR solen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar