Sidor

torsdag 2 maj 2013

Vill ni höra en hemlighet???

Det brukar Lilleman och Minime frågar.
Dom står tätt bredvid varandra, med huvudena lätt på sned och frågar "Vill du höra en hemlighet??"
Och när den som får frågan svara "ja".
Så blinkar dom med sina stora ögon och säger i kör "Vi. Är. Så. Korkade!"
:-)
För att förstå det roliga i det, bör man ha sett Ice Age.
Där finns dessa små filurer som säger precis så. Ungarna älskar filmerna och drar "one liners" med jämna mellanrum...
Nåja. Den tanken for genom mitt huvud idag. Fast "Jag.är.så.korkad".
Jag blir så trött ibland..
Tanken att slå två flugor i en smäll och kombinera lunchen med att åka och köpa fler flytt kartonger var i och för sig bra.
Snabbt gick det och 40 kartonger lassade jag glatt på vagnen och njöt av att det var tomt i butiken.
Sen, när jag kom ut till parkeringen, slog det mig.
Fan.
Tror ni att jag tog vår stora bil????
Den man kan öppna bakdörrarna på och lyfta in en pall -med truck??

Nej! Det gjorde jag inte. Pucko.
Järnspikars, det får gå ändå. Vad gör man, liksom?
Jo, jag drog ett par fula ord till, när jag öppnade bakluckan och såg att en vagn låg kvar där.
DEN var ju inte alls i vägen nu. Nejdå. Dah...
Så, det blev till att flytta en bilbarnstol, fälla halva bilen, trycka in kartongerna. Svära igen, när kartongerna var för långa...
Riva mig på de vassa kanterna, slita av plastbanden, trycka in dom igen.
Det gick ju. Men blev fasens så mycket bökigare!

Nå. Nu har vi 40 kartonger till. Som inte kommer att räcka på långa vägar....;-)
Och jag fick med mig fyra vackra pelargoner!
Årets första blominköp! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar