Sidor

onsdag 1 maj 2013

Nu kör vi!

Äntligen! Maj.
Som jag har längtat.
Vi är inte ute och demonstrerar idag. Fast, vi kunde ha gjort! :-)
Finns massor man skulle kunna protestera emot. Och för.
Det är mycket som är ur led i detta land nu.
Mycket som måste fixas till. Orättvisor och saker man borde tänka om och tänka rätt i.

En person i min närhet jobbar aktivt i en kvinnojour och man blir bedrövad när man tänker på hur vissa människor utsätts och hur trubbig lagen, som finns, är.
Jag skulle så gärna engagera mig, i en massa saker. Politik om inte annat.
Men, det var det där med att det bara finns 24 timmar på ett dygn. :-)
Jag kommer dock inte att kunna låta bli, så småningom....

Vad gör vi då, i stället för att  måla plakat?
Jo, det vi pysslat med lite på halvfart i evigheter. Packa! Nu börjar stora racet!
I morgon får vi nycklarna! Eller får och får. Vi köper nycklar! ;-)

Jag skulle ha lust att fota röran, men ni får föreställa er. Det. är. rörigt. nu.
Till och med så pass, att maken suckar!
Och dit, är det långt, kan jag avslöja.
Han har en förmåga som jag avundas.
När jag kliver in genom dörren och hallen svämmar över av skor, vantar, leksaker, sand och legobitar, då blir jag direkt trött.
Och surar och ryar. "Hur svårt kan det vara att....." Voff, voff.
Maken, han ser inte ens röran.
Han tar ett stooooort kliv över och så är allt bra.
Gud så skönt det skulle vara att inte se det.
Men, när han nu säger "usch, nu måste vi städa" då kan ni föreställa er! ;-)

Så, frukost i magen, handskarna på och så kööööör vi! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar