Sidor

onsdag 7 februari 2024

Galet halt!

Alltså jag vet inte vad som hänt, men fotot med den fina solen vill inte lägga sig i rätt läge. Den har liksom kantrat. :-)
Det var ju en sån härligt morgon i måndags, där solen sken från en klarblå himmel. 
Jag njöt i fulla drag av min semesterdag och var ute i drygt en timme med hundarna. Sån Lyx!


Jag fixade lite ärenden och sen kunde jag inte hålla mig ifrån att köpa frön!
Tomater är nu planterade och står i fönstret, så får vi se när det tittar upp något grönt. 


Jag unnade mig också en ny "handväska" som är en hundväska! När jag är ute med dem har jag ju min magväska som är ganska stor.
Där får jag plats med extra vantar, ett extra koppel, springlinor om jag vill osv. 

Men den vill jag ju inte hänga på mig om jag bara ska ut och rasta dem från kontoret sen slog det mig. 
Och jag vill inte ha bajspåsar och godis i fickorna på brallorna, så det fick bli något smidigare.

Det enda som avslöjar att det inte är en liten handväska är bajspåsen som tittar ut! :-)

Jag får plats med telefoner, nycklar och godis. Perfekt. 
Man kan alltså hitta hur mycket hundgrejer som helst som man behöver. :-D

Det härliga vädret höll inte länge, utan vips så var det skitkallt igen! Det har också kommit lite snö, men inte så illa som i södra delen av landet. 

Veckan var rätt fullsmetad med både jobb och annat. Och vad händer då?
Jo, maken är ute och åker, skjutsar hem en kollega, det är snorhalt och ej halkbekämpat och han drar rakt in i ett staket!
Det gick inte fort, men bilen stannade inte innan den mötte en frusen grushög så det slog ju sönder stora delar av fronten och under bilen!
Den gick hjälpligt att köra hem. Skit också!
Första tanken när maken ringde och jag visste att han inte gjort illa sig, så var ju "fan, det här har vi inte tid med!" :-D
Och det var ju bara att åka till närmsta mack och hyra en bil ett par dagar, under tiden vi hann komma i kontakt med försäkringsbolaget osv. 

Vi hann skriva in händelsen på kvällen och morgonen efter kom bärgaren och hämtade bilen, vilket var skönt. 
Varken maken eller jag hann med något mer under första dagen. 
Under onsdagen jobbade jag hemma, så då kunde jag fixa en hyrbil via försäkringsbolaget som vi hämtade upp på fredagen.
Så larvigt, men vi hade inte en chans att hämta en innan det. 

Så, allt löste sig ju rätt smidigt, men när huvudet är fullt med annat, då blir sånt här bara extra trassel. 
Nu får vi se vad verkstaden och försäkringsbolaget säger om bilen. Ska den lagas eller skrotas?
Alltid är det nåt liksom när man tycker att allt rullat på ett tag! :-)

Nåja, vi avslutade preparatsökskursen i veckan och denna lilla donna krönte hela kursen med att pussa en labrador på nosen! 
Helt otippat med tanke på hennes panik runt stora hundar. Men den killen är så lugn och fin. 

Jag får se om jag fortsätter med nosework eller ID sök med henne, eller någon annan kurs där hon måste tänka lite mer. 
Mycket hänger på vad jag känner att jag hinner med det nya jobbet. 
Februari har dragit igång med en rivstart minst sagt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar