Sidor

lördag 10 februari 2024

Avtackning och onboarding.

 Så, är en era över och en ny påbörjad. :-)

I torsdags höll jag ett sista event, som var fullbokat och gick smidigt. 

Sen var det bara att tömma telefonen, datorn, lämna in passerings brickan och sen gå till min avtackning.
Man hade ju förstås köpt in min favorit tårta från favorit bageriet! :-)

Många inbjudna var tyvärr sjuka, men många av de jag jobbat nära kom förbi och fikade. 
Fina tal och finfina presenter fick jag ta emot. 

Den röda tråden blev gott att dricka, blommor och fröer! :-)

Så vackra blommor!


Man hade också samlat till ett presentkort på en butik där jag kan hitta nya rosor till trädgården! ;-) 

Jag hann ju landa lite innan det var dags att leta fram kläder till dagen efter, 
Det hade inte varit så petigt om inte nya chefen ringt och sagt "glöm inte att du ska fotas, och vi tar bara en bild - sen ligger den på hemsidan i minst fem år innan vi tar en ny" :-D 
(Sen tog vi mängder med bilder och bytte telefon emellan för det blev suddigt, fel ljus osv! :-D)

Jag skulle vara på plats 9 för en första intro så jag kunde unna barnen en skjuts till tåget, jag hann tanka bilen och köpa lunch innan jag svängde in på parkeringen. 
Och hur skönt kommer inte det att vara? Vi har en gigantisk parkering så det finns alltid plats! 
Slut på snurrande och paniken att man inte kan åka iväg på lunchen, för då hittar man ingen p plats. 

Chefen satt i möte när jag kom, så jag passade på att kramas med lite nya kollegor. :-)
En känner jag rätt bra och de andra har jag ju träffat ett par gånger, men alla är så söta!

"Oj vad vi har längtat efter dig! Äntligen kommer du!" :-) 
Jag fick en plats i samma rum som två av företagets damer inklusive "fröken jansson" som är en tibetansk spaniel :-)
Vi får se hur väl våra donnor kommer att tycka om varandra. ;-) Tanken är ju att alla tre vovsar ska dela rum så småningom. 
Jag fick ny dator och telefon - så jäkla fina och snabba!
Och en blomma och ett sött kort. 

Sen satt jag med chefen ett par timmar och gick i genom det viktigaste, fick nycklar och larmkod. 
Innan jag gick hem fick jag en jacka och en väst. :-)

Nu har jag en liten tanke om mitt uppdrag! Och det roliga är att när jag var på första intervjun sa han att tjänsten just då var ungefär 50% och sen skulle vi fylla på den vartefter. 
Igår log han stort och sa "men nu råkade jag sälja lite mer, så nu ligger tjänsten på sisådär 70%" :-)
Så det kommer inte att vara något problem att fylla tiden till hundra!

Det finns dem som sagt att jag kommer att bli uttråkad här, för det är en så "smal" tjänst mot den jag haft tidigare, men det är en mycket mer komplex verksamhet än vad många förstår. 
Många tjänster, jättemånga projekt och jättemånga utbildnings spår som ska bemannas. 

Min erfarenhet av koordinering kommer jag att få mycket nytta av framöver. Det är stora projekt som ska koordineras och många små detaljer att hålla koll på. Men det ska bli så roligt!

Det finns massor att lära mig och mitt huvud kommer garanterat att gå varmt mellan varven, men det är så skönt att vara på plats nu och börjar mitt nya kapitel!

Men, som alltid, man får ju inte vara helt glad, det är alltid någon surdeg som ska tas om hand. 
Lite trött blir jag att livet aldrig bara får rulla på och vara lugnt, men det är ju livet! 

Lagom till nytt jobb och full agenda så har jag två andra grejer som ska lösa. Det ena behöver få tid och det andra hoppas jag är en extra koll för säkerhets skull. Annars blir jag fan trött på riktigt. 

Men - allt löser sig, sa han som sket i vasken! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar