Sidor

söndag 12 mars 2023

Vårkänlsor!

Jamen tjena! 
Här var det vinter igen! 
I måndags när jag satt och jobbade, dök det plötsligt upp länkar till möten dagen därpå och uppmaning att jobba hemma på tisdagen. 
What? 
Tydligen skulle det dra in en snöstorm under tisdagen och vi ombads jobba hemma.
Min arbetsgrupp funderade lite och kom fram till att vi skulle ses på kontoret ändå dagen därpå och åka hem om/när det väl började snöa. 
Morgonen var ljuvlig, med minus åtta och sol från en klar himmel.
Vi kopplade upp oss mot mötet och fick snällt dra för gardinerna för solen sken in, svårt att förstå att det skulle bli storm. 
Jag åkte hem vid 14 när jag haft mina möten och när Minime var på väg hem från skolan vid 15, då kom första snöflingan. 
Sen snöade det mer och mer..
När vi gick sista hundrundan var det rena snöstormen! 🙂
Sen har det snöat hela natten och jag fick snällt gräva mig ut när jag skulle morgonkissa hundarna.
Båda sjönk ju ner så att bara svansen syntes. :-D

Minime visste redan på tisdag att dom skulle gå på distans under onsdagen, men lilleman hade tänkt åka till skolan.
Men, det blev ju raskt klart att inga bussar gick och knappt några tåg.
Jag var inne på att skjutsa honom, men insåg att det skumle ta en stund att gräva fram bilen.
Han sms:ade sin mentor att han inte kunde ta sig in.
Det visade sig sen att nästan ingen kunnat det, så även torsdagen blev distans för dem.
Min chef hörde av sig och meddelade att om vi inte hade några möten på plats, kunde vi jobba hemma på torsdagen också.
Jag tog en sväng in för lite praktiska saker, men trafiken var ju hemsk! 
Det var halt, men inte riktigt på den nivån. Men när det är så sjukt mycket trafik så krävs det inte mycket för att det ska bli kaos. 

Samtidigt som det blir lite bökigt, så är det ju himla mysigt med en massa snö!
Vackert!
Och mysigt att bara vara inne och mysa. Jag älskar det här huset! Jag vill helst bara vara hemma! :-D
Fönsterna är så vackra, även då de är helt igensnöade! 

Det snöar fortfarande idag, fredag så det är väl bara att inse att mars innebär snö och kyla. 

Det går framåt med vår lilla halting. Såret är fint och nu får hon vara utan tratt. Hon verkar inte ha ont och det är lite knepigt att hålla henne still nu. 
Titt som tätt så jagar hon Bella och står på bakbenen. Vi hinner liksom inte hålla 100 koll på henne. 
Men, hon går inte på benet speciellt mycket. Det har ju bara gått drygt en vecka, men jag tänker att hon måste börja gå nu för att inte tappa alla muskler. 
Vi ska hjälpa henne med massage och att försiktigt "cykla" med benet så att hon inte tappar muskler och blir stel. 
Tratten var hon inte så förtjust i men hade den ändå utan större protester. Det gick tom att äta pinne med den på. :-D
Bella hade ju fått fullständig panik misstänker jag. 

Jag köpte en sorts strumpa från Apotea som jag testade, men den var helt galet sydd.
Fattar inte hur man skulle få på den på någon hund faktiskt. Det finns en strumpa som bara sitter på benet och knäpps runt magen, men jag blev lite för snål där och tyckte att 500:- var lite väl mycket. 
Men, ska någon göra samma operation så blir det nog en sådan. 
Jag är glad att jag köpte jackan till henne dock, för hon kommer att vara kall om rumpan när hon väl får börja gå lite längre. 
Jag ska försöka hitta något liknande till Bella också, men utan ben. 
Det är magen man vill hålla ren. :-)

Träningen med Bella går också bra och framåt. Det är inga stora grejer vi gör, men det ger ändå effekt. 
Vi tränar hennes mod och vår kommunikation främst. 
Jag har tränat en gång med klickern och det gick över förväntan bra! Det ska bli så kul att fortsätta med det. 
Jag har även testat klickern på fjant och även hon snappade, ganska fort. 
Det är jätteroligt och helt klart behöver Bella använda huvudet mycket, mycket mer än hon gjort hittills. 

Nåja, trots att vinter är tillbaka så rinner ju tiden iväg. Vi har ett par som vi planerat ha över på middag i evigheter, men det har kommit allt ifrån sjukdomar till annat i vägen. 
Nu bestämde maken med dem häromdagen och första lördagen som funkade var 1 april!
Varje helg tills dess är fullbokat med annat. 
Och på jobbet hade vi ett möte om ett event som går av stapeln 21 april! Inbjudningar måste ut om en vecka!
Galet. 
Det känns ju som att vi är mitt i vintern, typ januari, men vips så är det ju vår och sommar!
Och det är ju inte utan att man får lite vårkänslor när solen tittar fram! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar