Sidor

fredag 24 mars 2023

Babyshower

Om veckorna rinner iväg så gör även helgerna det! 
Men det är väl så när man har roligt! :-) 

Förra lördagen hade vi babyshower för dottern. Jag är sååå glad att vi har lyckats hålla det hemligt och att ingen försa sig!
Jag gjorde det lätt för mig när hennes svägerska hörde av sig och vi försökte hitta ett lämpligt datum. 
Man vill ju inte ta det hur sent eller tidigt som helst, så det blev perfekt med den helgen när jag har fyllt år. 
Då är det inget konstigt med att jag bjuder in till kalas och om någon råkar försäga sig, så kan man fylla i "för mamma fyller ju år" 
Sen är det bara att hålla tummarna att ingen blir sjuk eller att dom fick för sig att göra annat eller komma tidigare eller så! :-D 
Jag var så glad att jag fick tag i hennes två bästa kompisar från högskoletiden - det blev ju den största överraskningen!
Sen var det jag, andra dottern, min svägerska, min svärdotter och den blivande mammans svägerska. 
Alldeles lagom många. 
Jag byggde en blöjtårta av blöjor, dregellappar, tvättlappar och lite annat jox.  


Vi köpte två söta ballonger på festaffären. Det blir ju raskt festligare med ballonger! :-) 


Jag mins ju en tid när just fyllda ballonger var otroligt svåra att få tag på. Nu finns dom ju överallt! :-)


Jag hann också mecka ihop en filt. Det är ju himla skoj att lämna något som är helt unik efter sig. :-)


Det finns ju mängder med söta bebiskläder men just små storlekar är dumt att ha mycket av, för det växer ju bebisen ur inom ett par veckor. 

Jag hittade alkoholfritt bubbel som var riktigt gott. 

Sen blev det blått godis, blå duk, blå ballonger osv osv. :-)
Vi hade riktigt trevligt och hon fick lite goda råd, vi "lekte" lite gissningslekar och så massa presenter förstås. 
Hon var glad och nöjd. 

Skönt att ha den förra helgen, för nu kommer en period på jobbet med massa event. Hela nästa vecka är full av spännande saker. 
Men jag har varit lite orolig att blanda ihop dem och anmälningarna! :-) 
Det blir ju lite lustigt när folk frågar "men hur har du hunnit rådda ihop en babyshower så snabbt" med tanke på pynt osv.
Men, bara nästa vecka är jag ansvarig för ett event för drygt 60 personer och ett par dagar senare 120. 
Så att riva av lite fika hemma för en handfull är ju inget jobbigt. 

På söndagen var jag iväg med lillfjant för fösta koll av knät vilket gick bra. 
Vi svängde in på en zoobutik efteråt och köpte en tröja. Hon fryser om sin rakade bakdel märker man så nu fick hon en tröja som går över rumpan! :-)
Hon är så sjukt söt i den!

Och hon tyckte ju att det var rätt skönt märkte man. 
Hon la sig och sov som en gris! Ofta gräver hon ner sig bland filtar och petar in näsan så man bara ser en liten svart tofs.
Men nu la hon sig rakt upp och ner i sin säng. 


Den här veckan känns det som att våren har kommit ännu lite närmare. Flera dagar har det varit riktigt varmt och det doftar vår. 
I morse hittade vi krokusar som tittar fram! Härligt!


Jag håller ju på och tränar båda hundarna nu. En med mer tankekluringar och en mer fysiskt. Men båda har nytta av båda sortens träning. 

Jag var iväg med Bella till kiropraktor som fick göra en allmän besiktning och hon mår toppen! Hon är jättebra musklad och alla leder och senor mår fint. 
Skönt! 
Så all motion hon får är bra motion och jag fick tips om hur vi kan jobba förebyggande med henne för att minska risken för skador. 
Hon har också kommit jättelångt i utvecklingen med de träningsupplägg vi fick av personen som läser till psykolog och har henne som träningsekipage, vilket är jättekul!

Och ju mer jag lär mig ju mer vill jag veta, så nu läser jag allt jag kommer över! 


Det visar sig också att i stort sett alla beteenden som man kanske tycker är lite jobbiga eller irriterande, är helt normala! :-) 
Vissa saker kan man jobba bort och vissa inte. Vissa sitter så hårt i ryggmärgen att man bara får acceptera dem.
Och det är lika skönt att höra som när man har små barn! :-) För det är ju med hundar som när man får barn, alla tycker och tänker om dem. 
Och man vill helst ha väluppfostrade hundar. Men vad det är beror helt på hund och situation vilken "fostran" som funkar.
Men det är spännande läsning! 

Och som alltid, det finns många olika metoder och "läror" och man får ta till sig det som känns bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar