Sidor

fredag 12 mars 2021

Vad gör du nu för tiden?

Ja, vad gör man när man har en valp i huset?
Man är väldigt mycket utomhus och försöker få valpen att kissa och bajsa ute - och inte inne! :-)
Det går bättre och bättre, men visst händer det olyckor.
Men nu börjar jag ändå förstå vad hon vill och hon säger till allt oftare. Sen kan det vara att jag inte hinner med eller att hon inte hinner hålla sig.

Hon far runt som en liten dåre och sen bara "dör" hon. Från hundra till noll på ett  par sekunder! :-)


Men hon kan bara sova om hon ser någon av oss. Ibland går hon och lägger sig i ett annat rum, men öronen är med, så rör någon på sig, så är hon där.


Jag får påminna mig lite om att hon bara bott hos oss drygt en vecka! Förra onsdagen hämtade vi henne. 
Det har hänt massor sedan dess. Hon är tryggare, mer rumsren, tjockare och mer vältränad! :-D


Hon blir tryggare och tryggare vilket känns bra. Hon är också ordentligt präglad på mig och Minime nu. 
Hon sitter utanför hennes dörr och gnyr när hon inte är hemma. 
Och dom gosar och gosar och gosar. :-) Finns ingen botten hos någon av dem. 


Mycket jobb är det, men roligt! Jag kommer inte att kunna vara utan hund någonsin igen! 

Sen har jag ju också startat "födelsedagsveckan" :-)
Jag fyller 50 snart! 
Femtio, galet! 

När hände det? Jag känner mig som 35 typ. Det är bara när jag tittar på mina vuxna barn som jag förstår att jag inte kan vara 35. 


Jag har redan fått vackra blommor och lite presenter. 


Från mitt tjejgäng fick jag blommor och denna vackra vas! Blir perfekt till mina sommarbuketter. :-)

Vi hade en utelunch i snöstormen med mina närmsta kollegor, där vi också avtackade en kollega som flyttar från stan upp till Norrland. 


Dom vet ju också att blommor är det som är mitt största intresse, så jag fick presentkort på Zetas. Jag får se om det blir en ros eller flera klematis.


Min mamma skickade en jättefin bukett som doftar ljuvligt. 
Det blir ju inget firande av vanlig karaktär, det går inte. Även om vi skulle kunna vara utomhus på landet, men då behöver vi sätta upp tält osv. 
Jag har helt enkelt inte lust.
Det har hänt så mycket senaste veckorna så jag har tappat firarlusten. Det får bli sen. 
När det blir varmt och man kan vara ute. Då får vi fira alla vårfödelsedagar i ett svep.
Nu blir det fira med lilla familjen bara. 

Ursprungstanken var att maken och jag skulle åka till Italien och vandra en vecka. Men det förstod vi ju redan i höstas att det inte var att tänka på. 
Hur som helst så är mitt 50 års år ett helt galet år, där det händer massor. Det kanske är tur att det är Corona, för jag skulle inte orka med allt det vanliga sociala livet också. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar