Sidor

torsdag 25 mars 2021

Det svänger fort i hockeyn.

Det är verkligen kul vilken förändring en liten hund kan göra. 
Jag förstår verkligen att många köpt hund i Coronatider, när tiden plötsligt finns. Men jag önskade även att fler ensamma skulle våga sig på att ha hund, för det är ju ett otroligt sällskap.
Man är inte ensam med en hund (eller katt för den delen) i huset. 

Och varje gång jag är ute med henne så träffar jag så mycket folk! Det bor grymt många hundar här som jag inte tänkt på innan. Nu stannar nästan alla och dom får hälsa, eller så hälsar ägarna på varandra.

Det går inte en runda, utan att jag byter ett par ord med någon, så jag tänkte verkligen på det häromdagen, då jag vet flera som sagt till mig att Corona gjort att det ibland kan gå veckor utan att dom pratat med någon. Skaffa hund, säger jag bara! :-)

Nu har vi även skickat in ett prov för att se om vi kan få en DNA analys på henne. Mest för att det är kul att veta vad ursprunget är. 


Det var inte helt lätt att svabba hennes mun, hon blev fett upprörd och skitsur på Lilleman och mig som utförde det. 
Hon var inte lika sur på honom som på mig! :-D Hon bet mig i händerna flera gånger efteråt och morrade. Hon har integritet, så liten hon är. 
Men nu är jag förlåten. 

Hon är ju så söt så det är inte klokt. Hon har liksom inte päls, utan bomullsfluff! Hon är ju större än en Pomme och inte lika fluffig. 
Huvudet ser inte riktigt så ut heller. Jag tippar på Chicuaua, tibetansk spaniel och kanske även Papillon mix. 
Kanske även "powder puf", som är Kinesisk nakenhund. Det kan vara nästan vilket som, så det blir spännande.

Hon är väldigt trygg nu. Hon kan gå och lägga sig i ett annat rum än där jag är, hon bryr sig inte när någon går, men blir ju jätteglad när den kommer tillbaks. 
Hon sover allt bättre på nätterna och nu är jag ofta bara ute med henne en gång nu och sen tidigt på morgonen, men oftast somnar hon om.

Sen är hon jättepigg hela förmiddagarna och det krävs en lång promenad på morgonen för att hon ska palla hänga inne när vi jobbar. 

Men det känns som att vi har hittat rutinerna runt henne och det blir mer och mer så att hon bara hänger med. Hon behöver inte se mig hela tiden.
Jag är också glad att vi inte fixat till baksidan på radhuset. Förra sommaren när grannen la trall på hela blev jag grymt sugen på det, men maken tvärvägrade som tur var.
Hon älskar den där lilla gräsplätten och den är perfekt ställe att rasta henne när vi jobbar.
Hon gillar också att sitta eller ligga på balkongerna och spana på folk som går förbi.
Och den lilla skog vi har i närheten är så mysig! 
För ett par år sedan planerades att bygga ett nytt bostadsområde här men folket gick bananas.
Då brydde jag mig inte men nu skulle jag också protestera! 😃

Det har varit fruktansvärt kallt länge och blås isvindar, men nu är det plötsligt hur varm och härligt som helst! Underbart!

Och jag som tyckt att det varit lite segt på jobbet ett tag har fått ett jätteroligt nytt uppdrag med uppstart efter påsk. 
Det känns så spännande och det är lite nya människor och helt nya arbetsuppgifter. 
Jag kommer att lära mig massa nytt och lära känna ännu fler internt och även externt. 
Känns bra!
Inte dumt med den tillfälliga titeln på cv:t heller...
Så plötsligt är känslan en helt annan än den var bara för fyra veckor sedan. Det finns hopp! 
Det svänger fort i hockeyn liksom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar