Sidor

torsdag 24 september 2020

Vackra höst!

Wow vilken vecka vi haft.
Man är helt slut i kropp och knopp efter att ha varit social en hel vecka. Ovant. 
Sen är det ju en spänning att ha koll på allt och alla. 
Men roligt. 
Och nu vet vi att det går att ha hybridmöten på det här viset. 
Nu återstår efterarbetet så som fakturahantering och annat skoj. Men det är skönt att ha en ganska mötesfri vecka nu även om den är fullpackad. 
Jag trivs med att jobba delvis på distans. 
Det har varit fantastiskt varmt men msn länner ändå att hösten är på väg. 
De vackra färgerna är på väg.
Nu är snart höstens stora datum här! 
Låna och läs! 
Rena julafton för mig och så många bra böcker! 

Nåja, efter förra veckans jobbvecka var det skönt var det att landa på landet på fredag kväll.
Solen sken och fåglarna kvittrade. Vi har fått en andra vända värme. 
Inte dumt att kunna äta middag ute i september.
Gräsmattan växer helt galet. Vi har klippt den fler gånger efter juli än innan. 
Och den är så grön! 
Förra helgen blåste det storm men den här helgen låg havet spegelblankt. 
Det är så fantastiskt att kunna ladda batterier här. Det krävs bara en stund vid vattnet så är man laddad. 
Naturen är så underbar nu. Luften är frisk och syrerik. 
Vi gjorde inte många knop utan vilade. 
Lite bak hann vi dock med. 
Och en magisk solnedgång. 
Jag har länge sagt att nu tar jag med mig sista blombuketten till stan.
Men varje söndag får jag en med mig och nu såg jag även att det var nya rosor på gång.
Så blir det ingen frost nu, hinner jag nog med ännu en. 
Dessa står nu på köksbordet och doftar ljuvligt.
Samtidigt som det är härligt med det finavädret, så längtar jag lite efter höstkylan nu. 
Koftor. Vantar. Mys. 
Nu är det lite mällanläge och svårt att klä sig vettigt. 
Igår tog vi en kort promenad på lunchen och njöt av solen.
Det går inte att sitta inne när solen strålar. 

Nu är jag även tillbaks i konteringsträsket. Det är några år sedan sist, men nu riktigt kul! 
I lagom dos.
Jag skulle inte vilja jobba med fakturor hela dagarna, men i den mängd det blir nu är det helt ok. 
Det blir lite problemlösning. 

Och - en bebis har jag fått! 
Svärdottern har "fött upp" palettblad från frö! 
Jätteduktig! 
Så nu har jag tre olika hemma. 
mys! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar