Sidor

torsdag 10 september 2020

Hösten är igång.

Nu gäller det att suga åt sig alla solstrålar man kan hitta. 
Dom finns, lite då och då. 
Helgen på landet var lite blandad, men söndagen magisk.
Efter en lång promenad blev det frukost i solen. 
Vi passade på och ansade ett par hasslar och jäklars vad mycket ris det blir!
Vi sågade inte ner, utan klippte ur och klippte på höjden. 
Det syntes knappt men högen blev gigantisk. 
Det blåste en del men var skönt ute. 
Dock berättade en granne som drog upp sin båt att det var halv storm på havet. 
Det skiljer jättemycket på bara någon km.
Jag passade på att elda lite när det var så pass blött i backen. 
Älskar eldbollen som har lock, så att inget flyger iväg..
Rådjuren har käkat rätt mycket, men några blommor låter de bli. 
Och glad blir man ju qv de rosor som nu blommar för tredje gången. 
Man känner hur de verkligen klämmer ur det sista. 
Jag roade mig med att måla lite när det regnade ute.
Det är så kul! Pillrigt men avkopplade. 
Väl tillbaks i stan tog vi tag i kontoret. Maken har ju haft kontor fär i flera år.
När jag jobbat hemna har jag satt mig i köket. Det gar inte varit så ofta. Men nu när jag jobbar mer på distans än på kontoret höll det inte. 
Jag sprang runt med min dator och kände mig i vägen överallt. 
Så nu röjde vi.
Har man ett rum som används till hälften, då blir det lätt att man ställer in lite lite allt möjligt där. 
Men nu har även jag en plats.
Jag grävde även fram en skärm.
Lite märkligt kändes det att dela rum med maken igen.
Sex år sedan sist. Vi jobbade ju ihop under ganska många år. 
Ibland får vi suget att dra igång något igen. Jobba ihop. För att vi funkar så bra och har kul.
Men sen kommer vi på hur sjukt mycket jobb det är och hur trötta vi var länge efter vi klev över och blev anställda. 

Även lite hösthojt har jag vevat ihop. Tydligen blev det lite för lite ingefära. Jag fegade lite. 
Jag loggar ju all mat nu och försöker undvika att äta ute. Det går ju inte att logga så bra. 
Men häromdagen åt jag chevresallad. Det är så gott! Med kokta rödbetor ich bulgur. Nyttigt ja, men ochså högoktanigt, det får man inte glömma. 
Träningen går bra. Nu sitter det så att jag bara gör, även då jag inte riktigt har lust. 
Jag väntar inte på lust, inspiration eller något annat. 
Jag lägger fram kläder och bestämmer dsgen innan. Sen bara kör jag. 
Och så gäller det att ha rätt musik! 
:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar