Sidor

söndag 14 juni 2020

Nu har sommaren kommit!

Sista dagarna innan skolavslutningen var erkligen dagar av väntan... Betygen sattes ju för ett bra tag sedan så sista dagarna gick till städning, lek och bus.
Jag är så tacksam över hur priviligierade vi är, som har landet att flytta till i lägen som det här. Det mesta är ju inställt och det är fortfarande ingen bra idé att åka utomlands osv. Många är strandade där man bor.
Lilleman har flera kompisar som inte har en aning om vad de ska göra hela sommaren. Det är inte kul att bli sittande i en lägenhet eller i ett radhus. Hade vi bara haft radhuset skulle man ju vilja hitta på något jämt.
Lilleman är nöjd med att vi har en hel del jobb åt honom så att han kan tjäna lite pengar. Som han ska få gräva! 😃

Rosen här "i stan" är ochså fin. Jag hade en plan om att klippa ner och flytta ut den, men jag tror att jag ska försöka ta halva roten nästa vår. 
Jag passade på att uppdatera mina badkläder. Jag har inte köpt nya på säkert 10 år..
Det är aldrig kul, för de sitter sällan bra. 
Och nu fick man inte ens prova dem, för provrummen var stängda. Fördelen var att man då kan prova i lugn och ro hemma...med risk att behöva åka och byta dem. Men det gick bra.
På vägen till centrum finns jättefina buskar, som tydligt är spirea av någon sort. Jag tycker att dom är så söta och drog en efyerlysning på fejjan vad det är för buske.
Tydligen försöker en granne på landet utrota sin så jag måste skynda mig dit och gräva upp några plantor! 
Trots att vi bara väntst ut skolavslutningen så har jag lyckats skrapa ihop en massa steg. 
Min pw på morgonen grundar ju med ca 10 000, sen blir allt annat bonus. 
Och nu är det ju en sport att få så må ga som möjligt..
Och jag frossar i bär. Min nya måste ha.
Jag äter fet yoghurt till och står mig tom över lunch. 
Häromdagen åt jag vanlig yoghurt i brist på annat och det var rent äckligt! 
Vi flyttade ju ut på landet igen, så snart skolan var slut. Båda barnen längtade vilket är så kul. Det kunde ju lika gärna vara så att dom inte vill med, men det är mer hemma även för dem. 
Minime hade packat långt innan det var dags att flytta. :-) Hon packar alltid själv, behöver inte påminnas och allt är med, precis so. Sin storasyster. Hon är packmästare efter många år på resande fot. 
Jag hann med att klippa mig innan vi drog vilket jag inte gjort sen februari och var totalt vildvuxen. Jag har hattat mellan salonger massor med år, men bestämde mig när jag klippte mig kort att jag nu måste hitta en salog. Senaste året har jag gått hos en ung tjej som klipp bra, men ändå inte riktikt klarat av mitt lite svåra hår. 
Nu bokade jag till en annan lite äldre dam och jäklar vad bra hon var! Så nu har jag ny frissa! 
Det blev det här stuket som går att variera lite. Jsg älskar uppklippt nacke! 
Men sen drog vi till landet. 
Jag hade skruvat isär köksbordet i minsta detalj för att få in det i bilen. 
Och bra blev det på plats! 
Nu har jag även hämtat alla stolar som hör till så att vi har två mjuka och sex vanliga till. Nu får alla plats inne vid dåligt väder! Wee!!         
Lillemans gamla rum blir tv rum. Soffa, mängder av hyllor till böcker och tv.
Här inne ska man sitta och läsa eller titta på tv. Blir tokmysigt i vinter.
Men, under sommaren behöver vi matplatser. 
Nu är det bra! 
Fattas en stor matta och nya gardiner. Sen är det kanon.
Jag la en heldag på att sda klädkammaren och hallen. Det blir lätt så att man hoppar ur skorna i en hög och alla hackor hängd på krokarna tills att hyllan försvinner.
Nu är det städat. 
Jag har även städat köket och röjt lite i förväg i väntan på köksön som ännu inte levererats. 
Men köket blev också så stort nu att jag blev tårögd! 
Plötsligt finns det plats! 
Men - jag har även hunnit njuta av frukost på trappan..
Tagit pw i solen tidigt på morgonen...(fullkomligt älskar det! )
Och njutit av alla blommor i trädgården..
Och minime och jag var iväg och passade den här lille killen, medans föräldrarna var iväg och beställde vigselring minsann!       
Lite skoj ska vi också hinna med denna sommar! 

När man är här, då finns liksom ingen Coronapandemi.
Det är bara njutning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar