Sidor

lördag 30 mars 2019

Lite sliten....

Idag är jag sliten! :-)
Trots att jag drack 1 glas vin igår. Men det är ju så när jag levt med den fest vi hade igår, egentligen sen i höstas, men sådär på riktigt från januari och i stort sett heltid senaste två veckorna, ja då går ju luften ur mig så jag är helt slut sen. :-)

Jag började dagen med att jobba hemifrån en stund. Jag hade tänkt ta sovmorgon, men det gick ju inte.
Jag vaknade snortidigt och kom ju på saker jag behövde ha koll på och folk jag behövde maila.
Men, jag såg till att äta en rejäl frukost och sen tog jag en promenad och lämnade Minime i skolan. Det var skönt att få luft i huvudet och hinna andas lite. :-)

 Vid 10 kom jag till lokalen vi skulle vara i och började fixa med detaljerna.
Göra klart diplom, göra bordsplacering och dekorera.

Det är lite märkligt med tanke på att jag har projektlett den här festen i fem år, varav sista tre i stort sett helt själv, med hjälp av en styrgrupp för grovplaneringen, så är det så olika varje gång.
I år kändes det läskigt lugnt. Jag hann med det jag skulle på bra tid och hann tom äta lite! :-)
Vi hade gjort lite förändringar i år mot det andra åren som gjorde skillnad och nu har vi hittat en riktigt bra nivå.
Vi hade tur som kunde återanvända en massa ballonger från kollegor som hade en annan gala kvällen innan.
 Vi fick leverans av helt fantastiska bordsarrangemang. Vi tog in våren i lokalerna! :-)

Festens toner gick i rosa, orange och pastellfärger. Jättefint verkligen. Och det är så fascinerande att man kan skicka inbjudan till floristen och sen bara gör dom så fint så fint!
Ett riktigt hantverk.

 Och kvällen gick så bra!
Jag oroade mig hela dagen över att något skulle gå åt pipan, för att jag kände mig FÖR lugn.
Och visst...Ett par små haverier förstås.
Ett par personer både hoppade av och anmälde sig sent. Då blir det ju lite spännande runt bordsplaceringen som vi gör minutiöst.
Många förstår inte att om EN person hoppar av, så kan det beröra två bord och 30 personer. Men, det fixade sig.
Sen hade jag en löjligt stor tur, för en person ringde ca en kvart innan vi öppnade dörrarna och gav återbud och det gick bara inte att göra ändringar så sent inpå, så jag kollade av med chefen och sen fick den platsen vara kvar.
Och det var ju tur, för sen dök det upp en person, som anmält sig, men av någon anledning hade inte den kommit till mig. (Jag har mina aning om vad som hänt, men inte hunnit kolla..)
Men då var det ju bara att peta ner honom på den plats som precis blivit över. Och det roligaste var att det skulle ha suttit en tjej där och nu tog han rollen fullt ut.
Ok, vad heter hon? Vad jobbar hon med? och så gick han in i karaktär! :-) Härliga människor!

Sen höll vi på att få en massiv hjärtinfarkt!
Plötsligt kommer min chef ångande och viskar "vi har två personer från XX organisation här och dom säger att dom bokat sig!!
Jag bara tittade på henne och säger "nej! Dom har inte bokat sig!!"
Jo, säger hon, tänk om vi kan ha missat det, jag hör med dem igen... Hon går ut och frågar "när har ni anmält er" och då fräser killen "Idag! Och vi är 20 personer!"
Hon dog ju nästan där och då! Två personer kan man ju knöla in...men 20??!!
Sen visade det sig, att dom skulle in på krogen bredvid! :-D
Men DEN paniken!
Sen gick resten av kvällen fint. Det är något speciellt när det är nästan hundra pers i lokalerna som har trevligt och det bara flyter.
Prisutdelningen gick bra utan minsta missöde och sen även middagen. God mat och trevligt.
Vi hade lite underhållning och middagen gick sen över till DJ och lite dans.
Och sen dansades det till 01 prick!
Jag hade galet ont i fötterna då kan jag säga. :-) Men man är ju lite "hög" så det känns inte.

Vi var hemma vid 01:30 och löste av stora dottern och hennes sambo som passat barnen.
Eller, passa är fel ord, det är ju mer att vara här så att dom inte behöver vara ensamma. Nästa år, då får dom klara sig utan barnvakt. :-)

Jag vakande ändå rätt tidigt idag och vi traskade ner till centrum för att klippa båda barnen. Lilleman behövde nya gympadojjor och nu är det officiellt - han har nu lika stora fötter som jag har!
De ville äta på Donken och Lilleman sög i sig en stor Frappe. Det är ju så jäkla gott, men går ju inte för mig.
Det är ju massa socker i, så jag fick snällt titta på.
Och - nu går det bra! Det är ju egentligen inte gott och absolut inte värt det.

 Det var fint väder idag, så vi borde ha gett oss ut i spenaten, men jag orkade inte.
Maken hade beställt ett par nya hikinbrallor till sig och även jag fick ett par! :-)
Snygga som attan!
Det är skönt med byxor som tål lite vatten, har lite extra tyg på rumpa och har fickor att lägga grejer i.
På landet har jag specialbrallor för trädgården, men jag har inte haft några utebrallor.

 Maken pep iväg för att fixa nya uteskor och hittade även ett par till mig. Man vill ha lite bättre skor när man ska vara ute i skogen.
Vanliga gympadojor blir ju blöta och är lite för kalla.
Nu ska vi inviga dessa i morgon på lämpligt ställe. :-)
 Jag är som sagt lite lätt sliten idag så det var så skönt att sitta på balkongen i solen och bara njuta...
Sitter man i lä är det riktigt varmt faktiskt.

 Sen la jag mig i sängen för att läsa och slocknade ju förstås. Maken väckte mig efter ett par timmar! :-)
Fördelen med rätt stora barn!
Skönt med söndag i morgon när jag troligen är lite piggare. Träna vill jag med.
Idag var jag för sliten och hade lite ont i halsen när jag vaknade.
Men, nu ska jag igång igen.
Förra veckan tränade jag bara ordentligt en gång och det går ju inte.
Nu, när jag är på andra sidan av detta projekt, då har jag mentalt lugn för att öka på träningen.
Skönt!
Nu kommer en lite lugnare jobb period där jag kan lägga lite friare tider och faktiskt hinna med träningen.
Och tänk, på måndag är vi inne i april! Och vips är det påsklov och en massa ledigt.
Så, nu kommer en riktigt skön period.
Och våren är på väg! Härliga tider! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar