Sidor

tisdag 21 augusti 2018

Skolstart och picknick.

Helgen gick fort, men kändes ändå lång på något vis.
I lördags fixade vi runt här hemma, innan vi packade en picknickkorg och drog till andra sidan stan, till Ulrikdsdalsslott för att titta på Diggiloo.
Som vi längtat! :-)
Förra året gav vi ju bort våra biljetter, men nu så.
Ulriksdal är en otrolig vacker plats. Stort och grönt. Vi måste åka dit en dag och bara gå i trädgården.

Det var galet mycket folk, men inte trångt och vi slog oss ner där det kändes bra.
Vi hade glömt att köpa små brassestolar, så det blev filtar vilket gick bra. Men vi ska nog köpa oss ett par stolar..

Vi insåg dock efter ett tag att vi borde ha satt oss på ett annat ställe, vilket vi upptäckte vi när vi gick på toan en bit ifrån.
Men vi orkade inte packa ihop oss och flytta iväg, då halva showen redan var över. Men, nästa gång vet vi bättre.
Det är ju så härligt att vara utomhus och denna musik är ju liksom lättsmält. :-)

Flera gånger drog det över stora regnmoln, men det regnade inte! Strax innan avslutningslåten kom det lite småstänk, men det var ju helt otroligt att vi klarade hela kvällen.
Det kunde lika gärna ha öst ner hela kvällen.
Vi var överens om att det blir en ny tradition. :-)

I helgen tog jag mig även i kragen med träningen. Igen. För 1800:e gången och grävde fram min träningsklocka igen. för det är dags att hålla koll på stegen.
Har jag den så rör jag mig mer, faktiskt. Går lite omvägar och tar lite trappor och så. :-)

I fredags körde jag ett skönt pass som jag tror blir mitt grundpass. Jag måste hitta ett pass som är bra att komma igång med.
Så skönt att komma igång! Jag mår så mycket bättre och jag VET ju det, men lik förbaskat så ramlar jag av den smala vägen igen och igen.
Men, nya tag. Jag tränade även söndag morgon och idag, tisdag. Nu har jag härlig träningsvärk och känner ju direkt att jag sover bättre.
Tänk att det ska vara å lång inlärningsperiod!

Nåja, det var varmt i söndags och lite mulet. Jag klarar inte av att sitta inne!
Jag måste ut i skogen och få min dos av tallbarr och gärna vatten såå jag släpade med mig alla ut i ett naturreservat!
Vi har ju flera riktigt fina reservat ganska nära. Här hade jag inte varit förut och det var jättefint!
Den är en stor sjö som man kan gå runt, vilket nog skulle ta en heldag, minst.
Nu gick vi en liten del av den och åt fel håll upptäckte vi. :-) Nästa gång förbereder vi oss för en längre bit.
Riktigt vackert och många fiskade och var ute och åkte båt.
Mysigt!
När vi ändå var ute och åkte, passade vi på att och köpa nytt strykjärn. Det gamla gick sönder för ett tag sedan.
Det är ju inte lätt. Det finns mängder av olika varianter från ett par hundra till flera tusen!
Men jag hittade ett som var lite hårdrockigt! :-)
Jäklar vad snabbt det gick att stryka, bara att inse att det gamla varit dåligt ganska länge...

Det var skönt att rasta barnen lite i det gröna för det har varit lite stissiga och pirriga över skolstarten, samtidigt som dom inte vill, förstås.
Det är skönt att ha lov. :-)
Men det har kommit många nya lärare och elever vilket blir spännande för oss alla.
Nya ryggsäckar hör till.
Det var svårt att komma till ro och framförallt Lilleman somnade alltför sent. Första morgonen gick ju ändå bra och det var en kort dag.
Lite värre i morse, dag två. :-)
Men det känns ändå bra. Många nya klasskompisar men ändå hanterbart.
Minime njuter av att bästisen också går i klassen nu och dom cyklar både till och från skolan tillsammans.
Det känns tryggt.
Lilleman har fått sin frihet och behöver inte vänta på henne. Trots det, så ringde han idag och dubbelkollade att han _verkligen_ inte skulle ha med henne hem. :-)
Gulle.

Man blir ju så varm i hjärtat, när dom kommer hem efter skolan, slänger in väskan i hallen och drar till kompisar.

Jag har packat en pytteliten kappsäck! :-)
På torsdag morgon flyger jag till Köpenhamn och vi får bara ha handbagage för att vi inte har tid att stå och vänta på något bagage.
Dagarna där är löjligt fulla. Vi har alltså minuter på oss mellan aktiviteterna, men det kommer att bli så kul!
Vi är ett härligt gäng!
 Nu har jag packat så smart jag bara kan!
Man får ju tänka en vända till när man ska ha allt med in på flyget...

Sen ansluter ju maken och han kör bil, så jag skickar en väska med honom också, med sånt jag vill ha över helgen! :-)
Nu känns det som att även jag har kommit igång på jobbet. Än så länge är det rätt lugnt. Folk är på väg tillbaka, mötena drar igång.
Jag försöker hitta alla anteckningar från i våras då vi hade workshops om lite olika saker.
Nu måste vi ta besluten. Då är det ju bra om vi mins vad vi tyckte! :-)

 Våren var ju hysterisk. På riktigt hysterisk och jag har varit tröttare efter den än jag trodde, när det väl lugnade ner sig.
Jag har en tanke om att hösten ska bli lugnare. Det är otroligt mycket på gång, men jag ska försöka att inte spinna iväg.
Tanken är att den här hösten, (gärna året) är min höst!

Idag njöt jag av en fantastisk lunch och köpte med mig löjligt gott bröd hem.

Sen cyklade jag hem i solskenet och kände bara att livet är riktigt gott.
Det är härligt.
Så mycket funkar nu och det är ju ren glädje, faktiskt.
Jag hoppas att jag kan behålla just den här känslan, ända fram till Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar