Sidor

lördag 17 mars 2018

Nästa gång är jag farmor!

Alltså, nu är jag i fas! Jag vaknade i morse, en halvtimme innan jag ställt klockan, dvs 7:15.
Drog på mig träningskläderna och gick ner i gymmet.
Utan problem.
Efter att ha tränat ett par dagar i veckan nu ett tag, så vaknar liksom kroppen och behöver det.
Så är det ju varje gång jag väl kommer igång. Nu gäller det att knäcka koden för att behålla det.
För att hitta motivation eller jaga något mål funkar inte för mig. Inte när det kommer till träning.
Nope.
Då är det verkligen "bara göra" som funkar.
Hitta rätt tid på dagen, vilket är morgon för mig. Hänga fram kläder kvällen innan, ställ klockan, kliva i kläderna, bra musik i öronen och sen bara köra.
Minst 20 minuter är min "regel". Men dagar när det är stressigt eller jag är jättetrött, då är 20 minuter helt ok.
Och - det kan lika gärna vara ett tabatapass (typ armhävningar, plankan, grodhopp ett par varv) som att att ta 20 minuter på löpbandet eller 20 minuter på gymmet. Det räcker.
Det ultimata är ju 40 minuter.
I morse blev det ett lite längre pass vilket jag vill unna mig när det är helg.
4000 steg innan frukost är inte illa! :-)

 Sen blev det god frukost med kesoplättar.
Jag snittade om rosorna jag fick av maken och gav dem nytt vatten. Nu har dom slagit ut i full blom och dom är så vackra!!
Helt fantastiska!

Sen var det dags att plocka fram fika till familjen. Jag gjorde ett fat för mig och de som ville äta lite mer nyttigt.
Rawfoodkakorna är så goda. Men alla vågar inte prova! :-)
Men tom barnen valde frukt och bär! Finns det så väljer ju även dom med ögonen.
 Jag åt frukt, bär och lite grädde. Och kakorna förstås. Jag tycker dom är jättegoda!

Sen överlät jag wienerbröd, chokladbollar och munkar till de som äter socker.

Svägerskan känner mig! Lyktor som ser ut som Ugglor! Så fina!
Dessa ska bo i vårt nya hus på landet!

 Bubbel! Det kan man alltid behöva! :-)

 Stora dottern hade hitta värsta fina lyktan, som innehåller ett jätteljus!
Det fina är ju att när den brunnit ut, om sisådär ett halvår, då kan man ha den som lykta ändå! :-)


Svärmor hade med sig en fin hortensian. Så vacker färg!
Jag fick även ett presentkort på plantagen, vilket blir toppen. Jag har massor med blommor som ska köpas där denna sommar.
 Jag pep ju till svärdottern för ett tag sen att mitt ljusförråd var tomt! Fatta paniken!
Inga värmeljus!! Och inga andra heller för den delen.
Hon jobbar ju på IKEA, så hon är ju mitt i ljusfabriken liksom. :-)
Och jag fick en massa härliga ljus!
Dessa är helt nya och har dubbeldoft. Najs!
Jag fick ett jättefint underlägg av svärsonen!
Man kan både ställa grytor på som ett underlägg, men man kan även ha två värmeljus under och hålla saker varmt. Som tekanna, kaffe osv.
Snyggt!
 En trädgårdsbok är ju aldrig fel! :-) Och inte alls dumt att få namn på latin! Allt som oftast, så är kelmatis på latin!
Så man hittar det latinska namnet men sen när man ska köpa den, så hittar man den inte.
Nu fick jag som en uppslagsbok.
En riktigt härlig dag!

De stora barnen blev kvar över middagen och vi åkte och köpte pizza. Gott, faktiskt.
Inte helt nyttigt, men ok.
När jag och stora dottern gick för att hämta bilen var solen på väg ner och lyste så fantastiskt!
Det känns i luften att våren är på väg, även om det är kallt.
Så härligt!
Jag satt på balkongen en stund mitt på dagen och blundar man kan man nästan känna hur man ligger vid en pool i Spanien! :-)
Nu kommer ju den bästa tiden. Det blir ljusare och ljusare och sakta men säkert varmare.
Inte dumt.
Jag och en kollega har tummat på att vi ska ta lunchpromenader nu när det nu är fint vänder.
Man behöver ljuset nu.
Nu är det lagom att hänga fram morgondagens träningskläder och krypa i säng.
Sonen påminde mig om att det här var min sista födelsedag som "inte farmor" :-D
Och det är ju sant! Nästa gång jag fyller år så är jag farmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar