Sidor

lördag 24 mars 2018

Mässan dag två.

Sköna lördag. Vissa dagar känns liksom längre än andra, man får mer gjort!
Det blev bra att vi inte åkte till landet. Det är kallt som fasen och som alltid har man ju en hel A 4 sida med grejer att göra när man är hemma på helgen.
Det är ju den stora nackdelen att bo på två ställen. Man hinner ju aldrig i kapp.

Vi vaknade rätt tidigt i morse (precis som att man redan ställt in sig på sommartid) och när man är igång tidigt så hinner man ju löjligt mycket.
Jag har hunnit massor på listan. Tvättkorgarna är alltid fulla och idag har jag hunnit en bit ner. Men -  jag bäddade rent i sängarna, vilket gör att krogarna är fulla, igen.
Garaget behövde rensas från papper, plast och pant och det behöver storhandlas och lite annat plock.
Städat garage är najs! Det är helt galet hur mycket skit som plötsligt dyker upp i garaget.
Men nu är det fint igen.

Vi ville åka på trädgårdsmässan, men funderade lite på tiden. Det bästa är ju alltid att hänga på låset när dom öppnar, men orka.
Så, jag tänkte att eftersom det är lördag, så är folk garanterat där tidigt, men åker också hem tidigt, för att det ska fixas middag och barnvaktas (gamlingarna) osv.
Och så rätt jag hade!
Vi åkte dit till tre och lovade barnen att om det är mycket folk, så åker vi hem. Köa till parkering och in är ingen hit.
Men, vi hittade parkering på direkten och när vi gick in mötte vi massor med folk som vällde ut.
Verkligen mot strömmen.
Inte en människa i kö in heller! :-) (Annat var det när jag åkte därifrån igår, då var det kö långt ut på gården!)
Najs!
Eftersom att jag var där dagen innan visste jag ju vad jag ville visa maken, plus att jag aldrig gick in i den mindre hallen.

I år var det verkligen "min" stil på mycket. Lite vildvuxet. Jag älskar ju när det är mycket och inte så tillrättalagt.

 Mycket mossa och det gillar jag.

Jag fick en hel del idéer om vad jag vill göra på landet.
Nu är det ju så pass uppgrävt och förstörts, jag får börja om på flera ställen. Vilket inte är så dumt. :-)

 Vi kikade på flera växthus och kände på lite olika storlekar och varianter vilket var jättebra.
Det är så svårt att få en uppfattning tycker jag om man inte får "klämma och känna" lite.
Nu har vi fått lite att tänka på. :-)

Vi knatade runt och träffade på Ofyr! Vi köpte ju den grillen/ eldstaden på förra mässan och nu hade det kommit lite tillbehör, bland annat en wook. Skitcool.

Och - jag tog ju ett varv till hos Gardengirl. :-) För, det kunde ju kommit lite nya varor, vilket det hade!
Idag hade dom byxor, på rea!
Maken frågade "så vad vill du ha idag?" :-) Och så blidde det ett par byxor.
Dom är lite tunnare än de jag har, jättesköna. Och tur att rätt storlek fanns. Annars rear man ju ofta ut XXS och XXXL. Men nu fanns det även mellanstorlekar.

 Jag kikade även om den poncho som jag såg i går fanns, men det hängde inga där. Besviket..
Men, när vi hade gått ett varv och kom till montern igen, vad hängde där då? Jo, nya ponchos! :-D
Och maken, han konstaterar att den var ju fin! :-)
Så, då blev det den med!
Men alltså det är ju så fina kläder!!
Jag har ju en hel del och jag har dem inte bara i trädgården. Vissa inte alls.
Och den här ponchon kommer jag inte att ha där! :-)

 Koftan jag köpte igår kommer jag nog inte heller att ha i trädgården.. Tror jag... :-)
Skön är den.
Vi hade traskat runt på ett par timmar och kände oss nöjda.
Barnen fick ett par godisremmar, maken fick en varm korv och då är alla nöjda!
Det vi kunde konstatera är att det blir en bättre mässa om jag får gå två dagar! :-)

Jag hade planerat att träna, men kände inte för det utan fixade lite sådd i stället. Jag har rätt mycket frön, men ska så i lite omgångar tänkte jag.
Det lär ju vara rätt många veckor innan jag kan ställa ut något alls, men jag tänker om jag driver hälften så att dom är rätt stora, så kan jag så en omgång till senare.

Det har blåst iskallt idag och känns inte det minsta vårigt, men värmen kanske kommer..
Nåja, det har varit en riktigt skön dag.
Härligt att hinna röja och städa lite.

I morgon ska maken iväg en stund och jag har lovat barnen en liten utflykt om vädret tillåter.
Träna ska jag hinna med, det har jag lovat mig själv.
Och jag måste fixa en liten jobbgrej. Sen det vanliga söndagsgrejset. Vika femhundraåttio högar med tvätt.
Men - snart är det påsk och påskledigt. Det ska bli så skönt. Galet stressigt efteråt, men det får man förtränga. :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar