Sidor

torsdag 29 mars 2018

Aj, flytt och feber.

Idag jobbade vi bara halvdag, dag före röd dag.
Innan vi gick hem igår, pratade vi ihop oss och bestämde att vi jobbar hemma. Det är inte kul att sitta på jobbet och det är soptomt!
Många har tagit semester, flexar ut osv när det bara är halvdag.
Rätt skönt att kunna sitta och jobba i pyjamas. Och idag gjorde jag något som jag aldrig gjort förut, på en vardag.
Jag vaknade av klockan 5:45...ställde den på 6:30 och somnade om! Va!

Båda barnen är skruttiga och har varit hemma idag med.
Lilleman var ju hemma i början av veckan men kände sig piggare och gick till skolan igår. Det var inte bra, för han var sämre igen på kvällen.
I morse väckte honom men han konstaterade att han hade jätteont i huvudet igen (troligen feber..) så jag drog täcket över honom igen.
Minime har hostat ett par dagar och igår kväll fick hon också feber, så henne väckte jag inte ens utan lät henne sova och så sjukanmälde jag båda.
När hon väl vaknade hade hon 38..
Typiskt att bli sjuka till lovet, men ändå skönt att inte tappa så mycket i skolan. Idag är det mest bara påskpyssel.

Dock ligger påskmiddagen hos svärmor illa till. Jag tror inte att svågern och svägerskan vill ha dit oss med förkylda barn, eftersom att dom legat sjuka stora delar av våren. Och farmor ska ut och resa om ett par dagar, så inte hon heller vill ha bacillerna, så vi får nog stå över.
Vi har klarat oss otroligt bra, denna senvinter, då så många varit jättesjuka, så vi ska inte gnälla alls.

Jag har också varit skruttig i veckan, men som så ofta blir jag inte förkyld, utan jag får tandköttinflammation!
Inte skönt!
Första gången jag hade det, var jag helt säker på att jag hade ett megahål i en tand. Jag var till tandis och nästan bad dem att bara rycka en tand, så att trycket skulle släppa. För det är så det känns, som att hela huvudet är fullt av något ont.
Men, då sitter det i tandköttet, mest mellan två tänder. Ungefär en gång per år får jag det och det gör så helsickes ont.
Nu kände jag antydan för ett par dagar sedan men var för sen på bollen. Jag kände det på natten att nu är det något på gång och borde gått upp och kört det jag gör när jag får ont.
Tandborstning, flux och sen ett bakteriedödande gel som jag lägger på en liten borste och borstar mellan tänderna.
Sen brukar jag dränka tandköttet med samma gel. Och så en Ipren på det.
Nu gjorde jag inte det och hann få skitont. Så nu har jag bråkat med detta i flera dagar vilket inte är skönt.
Idag är det bättre, men inte bra.
Det fina med det är att jag ju inte direkt vill äta och absolut inget socker!
Så igår blev detta min lunch!
Innan var jag iväg på möte och det var inte helt lätt att sitta och vara intresserad, trevlig och "där" när man har så fruktansvärt ont.
Men, vad gör man? Och mötet blev jättebra.
Men, jag tyckte rätt synd om mig, så jag tog en sväng i centrum för att se om jag skulle hitta en snygg ryggsäck.
Nu är det snart dags att gå eller cykla till jobbet och då vill jag ha en jobbryggsäck där allt inte ska vara i samma fack, så att allt ligger på botten.
Jag hade velat ha något i färg eller mer "bling" men det fanns ju inte. De som var puderrosa var inte jobbanpassade.
Så det blev en Don&Donna. Jag är inte märkeskänslig, men alltid när jag hittar en väska jag tycker är snygg, så är det av detta märke! :-)

Massa plats! Stora fickor och jag får tom i båda datorerna om jag skulle vilja.
Blir finfint!
 Enda sen mitten av januari har jag åkt fram och tillbaks på massa externa möten, så jag har behövt ha bil, men efter nästa vecka är det slut med det och då kan jag lämna bilen hemma.
Då ska även barnen börja cykla vilket är efterlängtat.

Maken, jobbade sista dagen igår och är nu tjänstledig på heltid. Så skönt för honom!
Att jonglerar både jobb, plugg och sina styrelseuppdrag har varit väl mycket här under våren. Nu kan han koncentrera sig på pluggandet.
Han blev avtackad häromdagen och fick bland annat denna T-shirt! :-D

Kul!

Och - nu är det även klart med stora dottern!
Hon har ju bott i en liten studentbostad norr om stan senaste året. Nära skolan, men trångt, utan pentry.
Det gick ju hyfsat när hon var själv och levde på nudlar och kom hem på helgen och åt riktigt mat.
Nu bor ju även hennes kille där stor del av tiden lite beroende på var han har jobb och det blir meckigt. Dom lever på nudlar och mackor vilket ju inte håller i längden, plus att det blir dyrt att inte kunna laga mat eller frysa in mat, eller ens ha en kyl.
(Det finns ett gemensamt kök, men det är ganska ostädat och äckligt jämt och hon är inte intresserad av att umgås just där...)
Men - nu har hon fått en ny, större lägenhet, här i närheten! 8 Kvadrat större, med pentry, kyl & Frys och lägre hyra!
Området är sämre, generellt, men det blir ändå så bra.
Hon är på "rätt" sida av stan, en station härifrån. Vi kommer att kunna åka och storhandla ihop.
Det går att laga mat och frysa.
Plus att det är lite större så dom får bättre plats. Det kommer att bli så bra!
Jag är rent egoistiskt jätteglad över att kunna åka dit på fem minuter och att nu ha alla barn på rätt sida av stan! :-)
Hennes storebror blev också glad och konstaterade att sen bor vi 15 minuter ifrån varandra alla!
Så nu blir det lite flytta av i maj!
Det blir bra.

När jag hade jobbar klart vid lunch, åkte jag ut på lite äventyr. Som tur var, så var ju barnen sjuka och fick inte följa med!
Det underlättar när man ska vara Påskhare!
Jag började hos min favorit blomsterbutik. Även om vi inte åker på middag, ska vi åka förbi och lämna en blomma till svärmor och svägerska och ägg till kusinerna.

 Så nu fixade jag det.
Jag hade tänkt vara lat och köpa färdiga ägg, men det fanns inga. Så jag köpte lösgodis av olika sorter.
Och när jag väl gjorde det, kom jag på att det är skärtorsdag. Då går ju alla påskkärringar runt och tigger godis.
Vi brukar ju aldrig vara här på skärtorsdag, utan drar till landet direkt efter lunch.
Så, nu la jag ett litet lager i hallen och jösses så många kärringar som varit här och lämnat påsk kort! :-)
Minime, som har varit enormt uttråkad, febern till trots, har skött utdelandet.

När jag köpte godis, råkade jag även springa på detta underbara set till vår lilla bebis!
Man kan ju bara inte gå ifrån det!
Så, det har varit en bra dag.
I morgon ska jag packa ihop oss och åka till landet. Barnen kan ju ligga där och snora lika bra som här.
Maken kommer ut senare eftersom att han behöver fixa med lite studier. Men jag har väntat tillräckligt länge och bara SKA ut!
Nu, ska jag sova och hoppas på en natt utan onda tänder, så att jag verkligen sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar