Sidor

fredag 9 februari 2018

Äntligen helg!

Vi ser slutet av veckan.... *pust*
Jag längtar till den 21 april! Då har alla stora grejer varit, jag slutar yra omkring och blir troligen sjuk.
Typ.

"det är mycket nu"... är fjantigt att säga, för det hänger ofta ihop med dåliga prioriteringar när man yrar runt.
Men, tja. Dagarna bara rinner iväg, för att det är en massa förberedelser på gång, saker har dykt upp som jag inte räknat med och sen är jag inte helt på topp.
Jag känner hur en förkylning river runt, men hittills har jag stått emot. Jag vill verkligen inte blir sjuk.
Nu har jag som sagt fullt upp med förberedelser, massor med möten inbokade och nästa fredag hänger en hel del på mig att dagen blir bra för drygt 100 personer.
Så... näe, sjuk vill jag inte bli.
Maken är fortfarande skruttig. Minime hade ont i halsen i helgen och var hemma under måndagen.
Maken var tvungen att åka till jobbet eftersom att han legat hela veckan innan.
Jag kunde bara inte vara hemma på förmiddagen så hon fick vabba sig själv och det gick utmärkt bra.
Sen dök stora dottern upp och höll henne sällskap en stund innan jag kom hem.
Men det är tur att jag kan jobba hemifrån.
Just i måndags fick jag faktiskt mer gjort hemma än på kontoret. :-)
Stora dottern blev kvar eftersom att hon bara skulle plugga och inte hade några lektioner på tisdagen, men Minime var mycket piggare och gick till skolan!
Jag hoppas att det räcker så...
Alla ligger ju sjuka nu! Helt galet. Influensan drar över hela landet känns det som och magsjukan går på det...
Usch!
Det var fantastiskt fint väder i måndags och jag tassade faktiskt upp på övre balkongen med en kopp kaffe. När jag ställde mig precis i hörnet så värmde den lite. :-)

 Men det är kallt!
I morse frös jag faktiskt om fötterna innan jag var på plats. :-)

Och jag är grymt osams med min bil!
Batteriet krånglar så den drar ur titt som tätt och måste laddas. Och i morse gick den i baklås, så jag kunde inte öppna alla dörrar!
Man kan ju börja dagen bättre. Skitbil! :-)

Det är hektiskt nu, men ändå riktigt roligt. Vi är ute på mängder med besök vilket är så roligt!
Man lär sig något nytt varje gång. Det är en kompetensutveckling av rang!
Och man får massor av nya kontakter.
I onsdags hade jag möjlighet att sitta kvar och jobba klart vilket var skönt. Jag har haft en lång lista på grejer som måste förberedas, som tar lite tid. Det är lite pilligt och måste göras.
Jag vill helst ha sådant som går att förbereda klart, långt innan, så att jag kan ta akuta saker på studs. För dom kommer ju alltid! :-)
Jag gav upp, när skrivaren började krångla. Vilket den ju alltid gör. Man skulle kunna tro att man i detta papperslösa samhälle inte behöver en skrivare, men se det gör man!

På förmiddagen var jag på en utbildning som gör att mitt liv kommer att bli lättare. Skönt!
Att kunna göra saker själv, utan att behöva blanda in någon annan är toppen.

Torsdagen var skön, för hela dagen var kontorsdag. Jag gillar ju att vara ute och fara, men jösses vad skönt det är med kontorsdagar ibland. Då skulle jag ju helst gå i mjukisbrallor och tofflor. :-)

Och skönt ska det bli mer helg. Vi skulle iväg på kalas, men hela familjen blev sjuk, så nu får vi kalasa själva! :-)
Vi passar på och träffas vi som är friska, när det ändå var inplanerat. Det är ett tag sen vi fick klappa på lilla magen, så det ser jag fram emot!

Och - vi ska iväg och fixa lite. Lilleman har rivit sönder sin vinterjacka! På flera ställen. Men jag kan inte bli arg, för det visar på att dom är ute och far i stället för att sitta inne och blippa på sina telefoner! :-)
Och Minime har vuxit ur sina vinterstövlar! Jag är chockad! Att hennes fötter plötsligt växer! :-)
Och sen ska maken och jag titta på en annan lite större grej.
Vi får se vad det blir... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar