Sidor

torsdag 13 juli 2017

Snigelfart.

Nu går dagarna låååångssaaamt!
Jösses! Att jobba en sväng efter första ledigheten var helt ok, men den här veckan är tung!
Nu har "alla" gått på semester och det är så lugnt på jobbet att det är löjligt.
Jag har gjort allt förberedande jag kan göra nu och har lite att läsa in mig på kvar.
Det kommer typ två mail om dagen som är snabba att åtgärda. Så, jag jobbar inte så långa dagar.. Jag får jobba igen det i höst tänker jag.

I måndags var maken på återbesök hos läkaren och det ser bra ut med tanke på hur illa det kunde gått.
Han blev sjukskriven i två veckor vilket är bra. Ovant för oss, som aldrig varit sjukskrivna någonsin (som egen företagare jobbar man hur man än mår..) och aldrig varit sjuka på en semester!
Men, han ska faktiskt inte låta semesterdagar gå åt när han faktiskt inte kan göra det som var tänkt.
Om folk kan sjukskriva sig på semestern för att det är förkylda, då kan man nog godkänna 13 stygn med! ;-)
(Så han kommer med andra ord att kunna vara ledig på höstlovet!)

Nåja, jag hjälpte jag honom att anmäla skadan till försäkringsbolaget också. Man vet ju inte vad som kan komma i efterhand, så det är lika bra att man anmält det.
Sen kan man ju få ersättning för utlägg också, men det känns ju lite larvigt. 463 spänn för akutbesök och medicin liksom. :-)
Dock hann jag bli lite lätt upprörd när anmälan skulle göras! Det var massor av sidor att fylla i och när jag sen tryckte "skicka in" då hängde sig hela sidan. TRE gånger!
Sen ringde jag i stället och då visade det sig att den sidan tydligen trasslat en stund! Bah!
Varför skriver man inte ut det då? Ring in din anmälan!

Nåja, maken och barnen har passat på att göra annat som han inte behöver handen till, som att gå på BIO tex.
Stora dottern är här och det är faktiskt bra! Igår fick hon hjälpa maken att skära maten! :-D
Hon konstaterade att det var ju tur att han kunde tugga själv! *SSSS*

Jag har passat på att göra lite ärenden när jag har en "egen" vecka och kan ta lite längre lunch för att sen jobba i kapp.
Jag var iväg för att fixa en grej med min telefon och passade på att gå in på IKEA.
När jag var där förra veckan, såg jag den här väskan som jag köpte nu. Den är sås söt!
Och i plast, vilket gör att man kan ha den med sig till stranden osv.

 Jag köpte lite nya vattenglas till landet och vinglas som behöver uppdateras. Jag har diskat sönder flera stycken bara i år..
Fyra söta muggar fick också följa med.
 Anledningen till att jag åkte till Ikea egentligen var att jag ville ha lyktor som drivs med solljus och det hittade jag flera stycken!
Att dom tänds när det blir mörkt och slocknar på dagen är ju kanon! Och man slipper tända och sen komma ihåg att gå och släcka dem!
Nu ska det bli fint! :-)

Nu har vi flytta ut till landet i 4 veckor. Det är svårt att veta vilket väder det blir, så jag har nog tagit med mig för mycket kläder, men vafasen, det är ju bara att ta hem igen om det inte används.
På landet har vi ju alla kläder vi behöver, men tanken är ju att vi ska göra utflykter och ha en massa skoj med och då behövs ju andra kläder.
Men, jag måste rensa barnens kläder på landet. Mycket är ju för smått och framförallt Minime har så sjukt mycket kläder iom att hon även ärver Lillemans kläder som ju funkar utmärkt att inte behöva vara rädd om på landet.

Jag ser verkligen fram emot att vi har fått alla nya hus klara, så att vi kan röja inne och få vår klädkammare.
Nu är det rörigt inne och det går inte att få ordning på riktigt än.
Samtidigt som jag älskar att vara här ute och det är "hemma" så är jag så frustrerad på allt som inte är gjort än.
Jag får fokusera stenhårt på målbilden som är om flera år, när det som ska byggas är byggt och det som ska rivas är rivet. :-)
Man säger ju att det är vägen som är rolig...*harklar*
Nu målas ju huset och sen ska det storstädas från tak till golv.

Nu är det bara EN arbetsdag kvar, som blir kort och sen semester! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar