Sidor

söndag 16 juli 2017

Semester

Så äntligen! Semester! :-)
Det är alltid lite speciellt att stänga av telefonen och lägga in out of office på mailen.
Nu, går vi in i sista lediga perioden för denna sommar.
(Vi har ju varit så otroligt mycket ledig under vårens alla helger och veckan utomlands..)
Nu ska det liksom "maxas".
Jag har haft en liten kliande stress inombords över allt som ska fixas, innan det slog mig att vi nu inte är här i två eller kanske tre dagar, utan vi ska vara här länge denna gång!
Jag kommer att hinna med alla mina små projekt.
Sandlådan ska flyttas och en pallkrage ska flyttas. Jag har köksstolar som ska målas.
Några projekt stannade ju av iom att maken är skadad, men det finns ju alltid att göra....

Sen ska vi ju ha lite semester också! :-) En hel hög med böcker finns på lager.

Nu har rosen, som bor i björken som gick av på mitten, börjat blomma! Det är precis som att den mår bättre när björken är skadad! :-)
Den har vita enkla blommor men den är ändå vacker.
Lilleman hittade sin julklapp idag, som han nästan glömt bort!
Inte dumt att ta med klappar hit och lägga i gästrummet till annat tillfälle. :-)

 Stora dottern har rensat köksskåp idag! En hel del åkte i "till andra hus" lådan..
Jag ska inte slänga allt, men en hel del kommer att ryka.
Sen få de andra stå i de två hus som ska byggas...

Ljusslingorna jag köpte på IKEA är jättefina och mysiga!
Jag har hängt dem lite här och där..

 Lyktorna är också fina.
Jag "måste" förbi och köpa fler, för det blir så fantastiskt mysigt när man hänger flera i samma träd eller petar in bland det gröna.

Målaren är på god väg med. Själva målandet går fort, men det är slipningen innan som tar tid.
Huset är liksom "lackat" och allt det måste bort för att det ska gå att måla på, med specialfärg.
Billigt! Inte...
Men det blir sådan skillnad att det känns om att huset blir nytt.
Det är också väldigt slitet av väder och vind på ena sidan och det var mer än dags innan bland annat fönster börjat ruttna.

Nu blommar nästan allt. Så härligt!
Och doftar ljuvligt.


Det här är verkligen stället jag vill vara på.
Att kunna gå ner till det här.... Vilken lycka!


I morse, efter att jag tagit två vändor i spåret, stod jag på bryggan och stretchade. Helt fantastiskt!

Det blir som sockerdricka i magen, när jag tänker på att vi faktiskt ska bo här och att det är inom så snar framtid att jag näsan kan "ta" på det!

Och nu händer det grejer minsann.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar