Sidor

torsdag 6 juli 2017

Shopping och tutor.

Nu är jag sådär härligt dagvill, igen.
Igår var jag helt säker på att det var fredag idag...eller tom lördag! (Just nu känns det verkligen som fredag! )
Jag fick påminna mig om att jag faktiskt skulle jobba idag. :-) Det har varit en trevlig dag för jag var iväg och fixade en massa till vårt gemensamma kök.
Tanken var att en kollega skulle hängt på, men det körde ihop sig för henne så jag åkte själv och barnen fick hänga på.
Vi passade på att äta lunch och det var jättelite folk, så det var najs och gick fort.

Det har varit väldigt lugnt hela veckan och jag har verkligen hunnit städa mina dokument, mappar och pärmar. Så skönt!
Sen fick jag en lite knepigare nöt att knäcka sent igår, men efter lite tänkande och input ifrån kollegor så löste jag nöten idag.
Najs! :-)
Lite svårt var det nu när alla är på semester, det är hopplöst när man inte får tag på någon, men samtidigt är det lite kul för vi som jobbar dessa sommarveckor får ju ta frågor som vi vanligtvis inte får och då är alla så hjälpsamma!
Tjopp, så har man slagit sina kloka huvuden ihop. :-)

Dock fick jag en annan nyhet idag som inte var lika kul. Lite märkligt för jag hade inte fått höra det och personen i fråga trodde att jag visste och hade förstås undrat varför jag inte hört av mig.
Så det var ju tur att jag tog kontakt i ett akut ärende trots att personen är på semester så att vi kunde reda ut det.
Iofs kan det vara så att jag inte fått veta för att det innebär att min höst kan komma att bli _ännu_ bökigare än den redan är..
Det gav mig också en tankeställare om att det gäller att vara rädd om sig och tänka efter, livet kan ta slut snabbare än man tror..

Nåja, barnen fick följa med mig till kontoret efter att vi shoppat. Jag behövde ju lite bärhjälp. :-)

Igår var dom och hälsade på hos maken på jobbet och jag mötte upp dem för lunch.
Han har ett lunchställe som har sjukt god mat, så vi gick dit och käkade.
Minime hade ju röjt på kontoret med en kollega som är "lite lätt" busig!
När jag klev in berättade Minime att hon lärt sig att innan man suttit på skrivbordet och sen kört det så högt det går, så är man inte "med"....
Så det har hon gjort....

Vi fick ta en sväng högst upp i huset, där hela våningen är lunchrum och konferensrum. Man kan även gå ut på taket och utsikten är ju löjlig!
Där skulle jag sitta och jobba om jag satt i huset! :-)

Lite läskigt högt....
..men det var ändå härligt där ute.
När man står inne och tittar ner i den öppna trappan, då får man lite svindel!
Jag älskar huset som har mycket glas och öppna landskap, men lite läskigt är det! :-)

Idag fick dom då vara med mig och Minime älskade ju att plocka upp allt vi shoppat och lägga det på rätt ställen.
Det blev några glas...

Och hon plockade så fint så.

 Vi kom rätt lagom till att torsdagsfikat skulle dukas upp.
Varje torsdag jobbar vi till 18:30 och då samlas vi för att fika tillsammans på eftermiddagen.
Av praktiska skäl så burkar vi samlas sektionsvis för att ingen pallar att fixa i ordning till 80 personer i ett svep, men idag var vi ju så få att vi körde alla samtidigt vilket var jättemysigt.
Det är en speciell stämning nu när så få är på plats och många går på semester i morgon. Flera som upptäckt att det är väldigt lugn nu, har tagit ut ett par dagar extra och gick redan idag.
Så det är så städade skrivbord överallt och det kramas i korridorerna.
Flera ska även flytta en våning ner efter sommaren, så det packas även ihop platser och städas lite allmänt.

När fikat var klart, fick Minime äran att springa runt i korridorerna och tuta i fikatutan.
Först trodde hon inte sina ögon att hon verkligen fick göra det. :-)
Sen körde hon flera varv och garvade läppen av sig under tiden!
Och det blev en och annan förvånad kollega som trodde att det var en annan kollega som tutade. :-)

Vi satte oss ute och det var fantastiskt varmt och skönt.

 Jag svarade på ett par mail till och sen åkte vi hem.
Det är jättekonstig att jag ska jobba inte bara i morgon utan ytterligare en vecka...Nu är jag trött! :-)
Men, jag ska tassa iväg jättetidigt i morgon och verkligen njuta av att GÅ vilket jag inte gjort på hela veckan av olika orsaker.
I morgon blir det jobb på förmiddagen, det gör alla på kontoret och sen lär det eka efter lunch.
Så kommer även jag att göra.
Sen packar vi ihop oss och flyttar ut på landet! Äntligen!
FEM veckor på plats! Yey!
Nästa vecka blir lite si och så, pga att jag jobbar och lite annat, men vi utgår därifrån, så det gäller att tänka till vilka kläder som ska med och så.
Men det ska bli så skönt, så skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar