Sidor

onsdag 28 juni 2017

Sol och sprickor i fasaden..

Äntligen kom sommaren tillbaks, i alla fall en stund om man ska tro vädergudarna.
Det gäller att verkligen njuta när det väl är sol!

Igår kunde man sitta ute och äta lunch, härligt!
Jag åt lunch med de två råttor till kollegor som båda lämnar mig i sticket om sisådär två veckor!
En går på föräldraledighet och en slutar.
Dålig stil! ;-)
 Det är lite galet hur trött i huvudet jag är efter ett par dagar!
Bara att gå upp på morgonen, tänka... Jag har en hel del att göra, faktiskt. Jag uppdaterar en massa dokument, som skulle ha gjorts direkt efter våra planeringsdagar i maj, men då gick ju jag på semester! :-)
Jag städar dokument i alla mappar och städar bland mailen.
Jag skriver agendor och "måste göras" för flera möten som ska hållas direkt efter sommaren.
Jag förbereder mail, för ett par möten som ska till i höst, så att dom bara är att skicka när jag är tillbaks.
Jag planerar en avtackning för en kollega. Och jag har flera fysiska mappar som ska rensas på gamla dokument och göras om.
Jag har alltid en pärm som är aktuell för det närmsta halvåret. (Allt går inte riktigt att ha digitalt, tyvärr)
Det blir en hel del städning helt enkelt. Men det behövs, så att jag är startklar direkt efter semestern och allt är uppdaterat och klart.
Jag kommer att vara den som har koll på _allt_ i höst, eftersom att två försvinner. Vi får in en väldigt kompetent person,(egentligen två..) men det tar alltid tid innan man blir varm i kläderna och hänger med i svängarna.
Nu är det upp till mig att ha koll på alla kontaktpersoner, inloggningar och lösenord.
Ett stort event utöver de event jag alltid har, fick jag snällt ta över nu också.
Nåja, tiden kommer att gå fort i höst, för häcken kommer att vara full, men det är också därför som jag förbereder så mycket jag bara kan nu.
Många möten och event har jag ansvarat för i flera år, så där kopierar jag bara över agendor och checklistor och uppdaterar med rätt datum. :-)
Det är faktiskt skönt att jobba dom här veckorna hur konstigt det än låter. Jag har tid att verkligen göra det här som man inte hinner när allt rullar på.

Idag upptäckte jag en inte lika rolig grej!
Min alldeles nya telefon har en spricka i skärmen! Precis vid "på" knappen har den krossats och det går tre små, men långa sprickor ut till kanterna!
FAN, helt enkelt.
Jag var nära att börja gråta när jag upptäckte det idag..

Jag ringde maken och pep... han meddelade att vi hade tagit en extra försäkring när vi köpte dem!
Sedärja, det visste jag inte!
Iofs tror jag att det kan gå på hemförsäkringen...men ändå.
Efter jobbet åkte vi för att äta lite mat och gick in på butiken där vi köpte den.
Killen där tipsade om att jag skulle göra en anmälan via webben och sen får jag mest troligen en ny telefon och skickar in min trasiga!
Tjopp!
Nu när jag gjorde anmälan, så ska det tydligen ta 48 timmar och kosta mig 750:- i självrisk.
*phjuu* om det funkar!

Vi unnade oss varsin god smoothie på Naked juicebar innan vi åkte hem. Mums!

 Vi kunde inte låta bli att kika in på bokhandeln och plötsligt hittade jag tusch som jag letat efter!
Riktigt bra tusch finns ofta bara i små paket med kanske 5-6 färger, vilket är tråkigt.
Nu fick jag fler färger! :-)

 Vi passade på att äta sushi idag, som Minime inte är så förtjust i, när det var bara vi tre.
Det är jättekonstigt att ha bara ett barn hemma.
Lilleman njuter för fulla muggar av att det är tyst och att han får ha oss helt för sig själv. Det är ju inte så vanligt faktiskt.
Minime njuter för fulla muggar hos farmor och vill inte komma hem!
Och farmor njuter ju av att ha en tjej hemma, hon har ju ofta kusinerna och det är ju killar.
Min svägerska, som är mor till killarna, gillar ju att ha henne också.
För ett tag sen frågade jag om hon tycker att det är tråkigt att hon är ensam tjej, men det tyckte hon inte.
Hon ser bara fördelarna! :-)
Sen gillar hon ju det tjejer som finns, storasyster och storebrors sambo.

Lilleman är förutom frånvaron av syrran, även jättenöjd med sin vecka på dagkollo.
Det är galet att dom pallar att köra fyra träningspass om dagen!
Första dagen, var han rätt slut och kunde knappt lyfta armarna på morgonen i tisdags.
Igår var han galet hungrig och trött, men idag, är det som att han inte tränat alls!
När vi kom hem, gick han ner i gymmet och sparkade lite på säcken. Det borde inte vara möjligt.
Dom tränar andra saker också förutom thaiboxning, men ändå.
Idag när maken hämtade honom, kom en av tränarna fram och sa att Lilleman nu måste byta grupp.
Han är för bra för att harva runt i den grupp han tränat med senaste året. Ska han utvecklas behöver han träna med de som är bättre.
I den grupp tränaren vill sätta honom är barnen mycket större och duktigare, men han menar att det inte blir ett problem.
"Lilleman är en riktigt talang och det är sällan vi ser den nivån såhär fort" menade tränaren.
Det är ju kul!
Så, nu får vi se hur det blir till hösten.

Lilleman själv tycker att den här sommaren är den bästa i hans liv. Först en vecka på Mallis och sen den här veckan. Det är jättekul att höra honom! :-)

Själv tog jag en sväng till centrum för att kika på Rean idag på lunchen. Jag hittade inget på rean. Dock hittade jag annat! :-)
Lindex hade massor i fina färger!
Den här kjolen valde jag efter att jag provat en klänning i samma mönster, men som inte fanns i rätt storlek.
(Det märkliga på Lindex nu är att det känns som att man ändrat i storlekarna! Jag provade klänningen i L, men den var för stor! )
Kjolen är jätteskön med fickor, det gillar jag.

 Den här pennkjolen är jättefin i omlott som gör att det krusar sig lite över magen. Vilket inte gör något om man säger så. ;-)
 Färgen på bilden gör den inte helt rättvisa, det är jätteklara och härliga färger.
Jag köpte en topp till i min favoritfärg! :-)

Kul med lite nytt och färgglatt.

Nu är det inte mycket kvar av veckan. I morgon är det lite möten, sen kommer jag nog att kompa ut på fredag.
Lilleman slutar 15 då och Minime ska hämtas hos farmor och så åker vi till landet.
Det ska bli så skönt att flytta ut dit nästa fredag. Fem hela veckor! Så najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar