Sidor

fredag 23 juni 2017

Back in business

Vi har landat i ett betydligt kallare Sverige efter att ha haft otroligt sköna dagar i Spanien!
Flyget gick snoridigt och det blev inte mycket sömn natten innan vi åkte. Jag lovade båda barnen att dom fick "dygna" om dom ville, vilket innebar att Lilleman slocknade mycket tidigare än jag trodde.
Minime, hon kunde inte somna innan förrän hon kröp ner i min säng. Jag sov väl ett par timmar..
Det var ju ingen trafik så det gick fort.
Vi hade checkat in hemma, så vi behövde bara trycka ut våra bagagetaggar och boardingkort på plats.
Vi tog bara med två stora väskor och sen varsitt handbagage så det gick fort. Det gick även smidigt genom säkerhetskontrollen och vi hade lagom mycket tid att vänta innan vi fick gå på flyget.

Denna gång åkte vi till en annan del av ön, än vi varit på tidigare vilket var spännande.
Hotellet var fint och rummen grymma!
Stor, fin saltvattenpool, som låg ett par meter ifrån stranden.
Dock, upptäckte vi ganska snart att stranden inte var badvänlig alls, vilket var ett minus.
Och, det var lite märkligt upplägg runt lunch och middag med dryck. Man "fick" inte hämta dryck själv utan alla blev serverade vid borden.
Vilket gjorde att man var tvungen att sätta sig först och vänta på drycken, annars hade man hunnit äta upp all mat innan drycken kom.
Skumt system.
Men utöver det var det ett bra hotell!
Första ölen är alltid godast.
 Vi hade otroligt varmt, mycket varmare än vi räknat med, så hälften av alla kläder jag hade packat användes aldrig.
Jag måste gå på kurs hos stora dottern, hon är grym på att packa lätt! Hon reste med endast handbagage och fick även kläder över!
Som alltid när man åker på familjeresor, så hade man shower nästan varje kväll. Det brukar ju vara lite olika kvalitet på showerna, men dessa fyra var grymma på att sjunga!
Det var otroligt genomarbetat och ett rent nöje att lyssna!

Vi fem, låg mest som paddor på varsin solstol eller i poolen. Vi hade hyrt bil och gjorde ett par mindre utflykter, bland annat till ett shoppingscenter, men mest hängde vi runt hotellet och området runt hotellet.

Vårt resesällskap hade mindre tur.
Redan på flyget konstaterade dom att minstingen, nog hade feber.
Mycket riktigt hade han det vilket resulterade i att alla tre barnen blev sjuka och stor del av resan tillbringades på hotellrummet för dem.
Stackarna!
Tur i otur, var att det blev läkarbesök för två av barnen, vilket gör att dom får tillbaks pengar för resan.
Jag, hade dock en riktig husmorssemester!
Ryggläge på en stol, med en kall öl. Inte laga mat, inte städa och inte tjata på barn, på hela veckan!
DET är semester på riktigt!

Lilleman och jag var med på alla dagars vattengympa, vilket var jätteskoj!
Han led lite av värmen och vilade på rummet en del eftermiddagar. Minime, hon trivdes som fisken i vattnet bokstavligen och blev tom riktigt brun!
På kvällarna promenerade vi lite efter middagen, tittade på showerna och kröp sen i säng, vilket gjorde att vi var uppe ganska tidigt.
Det var en riktigt mysig resa där vi verkligen laddade alla batterier. Jag tänkte inte på jobbet en enda gång eller annat på "att göra" listan. :-)

Sen var det så dags att åka hem.
Vi hade ut check vid 12 i vanlig ordning, men flyget gick 21:30! Vi checkade in bagaget på hotellet, sen badade vi ett par timmar till innan vi duschade av oss i de omklädningsrum som fanns för ut checkade personer, innan vi satte oss i bilen och åkte till flygplatsen.
Efter att vi lämnat bilen, gick vi in och det var en av de smidigaste säkerhetsgenomgångar jag varit med om!
Lite folk och jätte trevlig personal.
Sen hade vi ett par timmar att shoppa lite, äta middag och sen sätta oss på planet hem igen.
Den resan gick otroligt fort. Vi åt lite och hann titta på lite film, sen var vi hemma.
Att flyga in över Stockholm på kvällen var otroligt vackert!

Vi var hemma vid 02:30 ca och bara dök i säng!
Morgonen efter vaknade jag av att torktumlaren snurrade och tassade förvånat ner i köket där stora dottern satt och drack kaffe!
Hon hade vaknat tidigt och passade på att tvätta innan hon drog hem till sig! :-)
Jag packade upp och hann tvätta ett par maskiner tvätt under tiden barnen sov och jag packade nya väskor, till landet!
Maken, han fick snällt dra på sig kostymen och åka in på ett möte till stan.

Jag och barnen drog till landet efter att vi handlat lite.
Här sken ju solen från en klar himmel och jag påbörjade gräsklippningen på direkten. Det var inte helt övervuxet utan mer vildvuxet! :-)

Det har tydligen varit riktigt varmt, men måste även ha regnat en hel del, för det var inte torkat.
Men som sagt, det har vuxit enormt!

Idag har vi fortsatt med grästrimning och allmänt fix. Jösses vad det växer nu!
Och man blir ju alldeles pirrig när man inser att sommaren bara har börjat!

Vi susade iväg för att handla midsommarmat och andra tillbehör. I år, kom jag på att köpa blommor till kransarna!
Varje år har varit samma problem. Alla trimmar ner sina dikesrenar här i området, så det finns inte en enda blomma att göra kransar av.
Och att beställa en krans, tar både tid och är lite bökigt.
Men, i år, kom jag på det när vi var och handlade mat på Ica. Dom har öppnat en jättefin blomsterbutik precis utanför, så där pep jag in och köpte lite lösa blommor, som vi kan göra kransar av! :-)
Man kunde även köpa färdiga kransar för 300:-, men jag kände att det var lite fuskigt, plus att det blir betydligt billigare att göra dem själva.

Nu står dom så fint och väntar...

Vi tog en promenad ner till havet innan vi tog kväll och lyckades fånga en riktigt fin solnedgång.
Det är ju fantastiskt fint i Spanien, men det här är inte så dumt det heller! :-)

Iofs, så blev jag aldrig så "fast" på den sida av ön som vi var på i år. Det var en tråkigare del av ön helt enkelt.
Sen är jag ju såld på Gran Canaria och inte Mallis! :-)
Nästa år, då blir det Grekland. Nu har vi varit i Spanien så många gånger senaste åren att det är dags för lite annat.

Det var helt perfekt att åka direkt när skolan slutade! Vi har fått en vecka med värme och bad, redan innan sommaren knappt börjat!
Och vi har flera lediga veckor kvar. Najs!

Men - nu ska vi fira midsommar!