Sidor

måndag 3 oktober 2016

Nyckeln hämtad!

 Sakta blir det kallare på kvällarna och då även fin himmel!
När vi kom hem igår var det rosa och fint!

Till vår stora lycka har det öppnats en sushi restaurang i vårt kvarter. De öppnade i lördags och igår när vi var där var det smetfullt med folk som köade långt ut på gården!
Vi ringde inte och beställde, för att vi ville se själva stället innan, så vi satt där en stund och väntade.
Och vi märkte att det inte bara var de som var på plats som ville äta! Det hade ringts in en massa beställningar med!
Så kul att se att det var efterlängtat med lite fräsch sushi här! :-)
Vi kommer troligen att svänga in flera gånger i veckan! Mums!

Helgen var ju himla skön, vilket var bra. Den här veckan är fullproppad med roliga möten!
Jag har haft det rätt lugnt ett tag, men den här veckan är fullmatad verkligen.
I morse började vi med planering och worshop. Jag passade på att sätta mig i ett hörn och jobba innan alla andra ramlade in.
Så mysigt! Tanken är att jag ska sitta just här,  ganska ofta numer. Vilket jag gör mer än gärna!

Vi satt i möte till efter lunch och fick en massa fixat. Skönt!
Jag hann titta in i bokhandeln och byta bok på vägen till kontoret. Nu har jag flyt i läsandet! :-)
En bok i veckan!
Min chef frågade hur jag hinner läsa och jag kan inte svara på det själv riktigt. Jag läser lite hela tiden och vips är den slut! :-)

Det var en glad dotter som mötte mig när jag kom hem.
Hon hade hämtat nycklarna till sin nya lägenhet idag! Stort!
Och verkligen Stort! 21 Kvadrat låter inte så stort, men när det är tomt så är det inte så pjåkigt.
Nu lät det ju burkigt och kändes som en källare, tycket hon, men så är det ju jämt när det är tomt.
På torsdag kör hon över grejer med sin pappa och på lördag kör vi över alla grejer härifrån.
Söndagen blir en Ikea vända för att fixa småsaker, som duschdraperi, gardiner, badrumsmatta osv.
Vi har även beställt en stor garderob, men den kommer nästa helg.
Sen är stället klart.
Känns lite märkligt faktiskt. Men nyttigt för oss alla! :-) Hon är ju vuxen nu!
Vi får fira hennes 20 årsdag hos henne!
Så nu är det full fart på packandet.

Sen, när det är gjort, är det dags för oss att börja fixa.
Våra kontorsplatser i köket ska upp i hennes gamla rum. Massor ska rensas bort och kastas bort.
Vi behöver köpa en bokhylla för pärmar och jox.
Men det ska bli skönt att få det fixat.
När kontoren är borta, kommer jag att kunna flytta grejer ur skafferiet och få mer plats där.
Katten på råttan och råttan på repet! :-)
Man blir aldrig klar!

Men mer och mer saker faller på plats.
Det enda som inte funkar nu är träningen. Men, snart, snart ska jag få igång det med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar