Sidor

onsdag 6 januari 2016

Tillbaks till saltgruvan.

Sista dagen på min julledighet.
Barnen är lediga en dag till och maken ett par dagar till.
Så det blir en mjukstart.
Det känns som att jag varit ledig jättelänge. En månad, minst!
Och det har varit en bra ledighet. Jag har hunnit i kapp mig själv på något vis.
Hunnit tänka, sova, vila, läsa och städa!
Det kanske låter larvigt, men är man funtad som jag är, då är det stressande att ha ett rörigt hus eller en rörig garderob.
Nu har jag hunnit städa hela huset, ink. skafferi, tvättstuga och barnens garderober.
Det är ordning.
Jag har hunnit läsa ganska mycket och handarbeta.
Vi har umgåtts och haft kul. Det har varit en bra ledighet på alla sätt.
Jag har varit helt avkopplad och bortkopplad från jobb.
Samtidigt ska det bli kul att dra igång igen. Det märks redan nu att ljuset är lite annorlunda och dagarna blir sakta längre.
Det är en spännande vår på flera sätt som ligger framför oss.

Häromdagen var vi på IKEA för att köpa ny förvaring. Tyvärr fanns bara hälften av det vi skulle ha, men man hittar ju alltid annat kul! :-)
Vi köpte en te-kanna som är jättesmart. Man kan brygga mer än en kopp lösviktste.
Och jag köpte en pytteliten kaffekanna att ha på jobbet.
Maskinkaffe smakar apa, så jag vill kunna brygga mig en egen kopp gott kaffe! :-)

 Vi köpte lite nytt te när vi ändå var i farten..

 Och mer av det goda kaffet jag fick i julklapp plus chokladkaffe! :-)

 Jag är en sucker för koppar! Jag kan inte dricka ur vilken mugg eller kopp som helst. Det är inte gott. :-)

 Nu har IKEA massor med fina muggar..

 Jag har även som alla nyår, kommit igång med träningen. Jag gör alltid det.
Och håller ofta i fram till sommaren, sen händer något.
Jag tränar oftast inte ett skit under höstarna. Och jag kan för mitt liv inte komma på varför inte!
Men, nu ska jag sluta ha dåligt samvete för det jag inte tränar och vara nöjd med det jag tränar.
Till min stora glädje, så har jag ändå inte tappat så mycket.
Varken i styrka eller kondition. Märkligt ändå, för det märks ju på vikten!

 Nåja, nya tag helt enkelt.
Vi har även hunnit vara en sväng till Mos. Scandinaviens största köpcentrum.
Och vilket ställe!!
Kändes som en blandning mellan USA och Spanien.
Disneybutiken var ju galet fin! Där hittar man presenter till både stora och små!

 Och en hel butik med Pandora smycken! Jag vågade inte ens gå in i den!
Wow säger jag bara...
 Sen såg vi nya Starwarsfilmen på nya IMAX bion.
Vilken salong!
Vi hade bokat platser längst upp för att se bra och jag var förvånad över benutrymmet!
Det gick även att få plats med väskor och grejer vid väggen.
Och själva bion var grym! Riktigt cool 3D!
Jag är inte så stort starwarsfan men filmen var bra. :-)

Vi kikade runt lite i centret också och barnen fick handla upp sina julklappspengar. Jag köpte en ny kalender! :-)
Jag hade planer på att inte ha en i papper, men det gick inte. Jag måste kunna göra mina små anteckningar.
Till nu när jag faktiskt ska lägga mindre tid på datorn. :-)
 Jag har inte pallat att gå på någon REA. I stället har jag shoppat lite på nätet.

 Det blev Desigual för hela slanten.
Två kjolar, en klänning, en topp och en kofta. En lång skjorta måste jag skicka tillbaks. Den var grymt liten i storleken!
 Jag har även kommit igång med handarbetande. Grymt avstressande att sticka!
Det blev ett par handlesvärmare/ vantar.
Nu har jag ett nytt projekt på gång av gamla garner, medans jag väntar på de nya jag beställt! :-)
Idag blev det fika med en kompis jag inte träffat på jätte, jätte länge.Vilket går helt i linje med mitt "mer social" löfte! :-)
Jag har även lyckats boka in ett par kompisar för middag om ett par veckor. Jag är på gång! :-)

Stora sonen med flickvän kom över på middag vilket ju blev en toppenavslutning på ledigheten.

Jag är på en väldigt bra plats just nu.
Och jag ska försöka stanna där. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar