Sidor

lördag 18 april 2015

Trött tant.

 Lördagskväll. Soffhörn, Gladiatorerna.
Tanten är trött.
Men  det är ju inte så konstigt.
Förutom att det blev en ganska sen kväll igår och lite vin gick jag ju i mål också.
Det är en ganska stor apparat att fixa fest för 150 personer, så det är ju skönt när det är över och gick bra.
Vi hade en arrangör som planerade och genomförde det stora grejerna, men, det är ändå vi som arrangör som får "skit" om saker inte fungerar.
Och det blev lite smågrejer på slutet som gjorde oss lite svettiga och liiite irriterade! :-)

Men näsan allt gick som planerat. Jag åkte förbi platsen mitt på dagen för att kolla av läget och då var det lite småkrisar.
Men, som alltid, så är det sådant som vi arrangörer vet men inte gästerna! :-)
Och samarbetspartnern skötte det kanon!

Jag köpte en ny handväska dagen till ära! Liten "fest" väska funkade inte, när man ska ha papper och småfix med sig.
Och stor "vardagsväska" gick ju bort. Så jag blev så glad när jag hittade denna på Rea! :-)
Exakt samma färg som min klänning..

Vi var tre ganska färgglada som dök upp för att placera ut bordsplaceringar och hälsa folk välkomna!

Så vackert dukat i en lokal som var helt "rå" innan.

 Bubbel upphällt och klart för mingel!
 Vi åt tre rätter, delade ut fem priser och lyssnade till Wallans on tour.
Så bra!
Man kan säga att på slutet, när alla stod upp, dansade, hoppade och sjöng, då trodde jag att vi skulle lyfta taket! :-)
 Så kul!
Mingel och dans innan vi vek ihop oss och åkte hem.
Jag fick en jättefin blombukett med mig..
 Vi sov ganska länge i morse, även om jag inte var bakis.
Jag dricker sällan sådana mängder numer.
Men, man är ju inte van att vara vaken så länge! ;-) Och det är ju alltid som sagt spännande att se att allt går som planerat ända till slutet.
Barnen sov borta och det är ju skönare än att ha barnvakt här hemma.
Att få tassa ner och äta frukost i lugn och ro
Jag passade på att jobba en stund och la upp bilder på olika forum.

När vi hämtade barnen, åkte vi förbi och köpte lite grejer för  att underlätta mitt jobb..
Huset är ganska stort, vi har alltid igång en massa olika datorer och nätet räcker inte riktigt  i hela huset.Irriterande att inte kunna lägga sig i sängen och titta på någon favvoserie eller så.
Nu dör min burk direkt jag kommer upp på tredje våningen.
Men nu ska det bli ändring på det! :-)


Solen sken helt underbart i morse. Jag satte mig på balkongen en sväng och solade näsan.
Men sen drog molnen in och det blev jättekallt! :-(
Vi trotsade kylan och grillade i alla fall!

Det är lite dubbelkänsla idag.
Vi hade ju skitkul igår, men den här helgen är det städhelg på landet och jag hade verkligen velat vara där!
Det är så mysigt! Och vädret var tydligen jättefint där ute.
Nåja, jag får passa på att pyssla lite i trädgården här hemma om vädret håller i sig.

Sen är det ny vecka och nytt event!
Jag ska vara uppe med tuppen på måndag, för att göra sistaminutengrejer inför en stor konferens som ska hållas i de lokaler som jag är ansvarig för.
Det slog mig i morse "undras om jag beställde en glutenfri lunch??"...
:-)
Så, det är tur att jag får en söndag nu, att vila huvudet på.
Men det är så roligt!
Jag är på rätt plats just nu och njuter för fulla muggar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar