Sidor

torsdag 30 april 2015

Inte alls kul!

Det tog lite längre tid än vi hade räknat med, men till slut landade vi på landet igen.
Planen var ju att jag skulle jobba, sen hämta barn vid 13:30 och åka direkt ut. Maken som jobbade sista dagen på sitt nuvarande jobb skulle komma sen.

Men, Lilleman var lika rutten i morse som igår, om inte värre. Så, honom bäddade jag ner på soffan.
Jag jobbade hemifrån mellan 07 och 10. Sen kompade jag ut.
Han var riktigt rutten en sväng. Tills jag kom på att en av orsakerna till hans huvudvärk, ju mest troligt var vätskebrist och obalans i kroppen.
Han ville inte äta igår kväll. Han ville inte ha frukost. Han ville inte dricka. Klagade bara över huvudvärk.
Sen var jag lite ouppmärksam. Så, när jag väl kom på det, blev det hela batteriet.
Vatten och resorb.
Sen pommes och köttbullar. En apelsin och en massa vatten.
Till slut släppte huvudvärken.
Men han har löjligt hög feber.
Jag är inte orolig. Än. Han har haft feber i två dygn och det är inte så ovanligt. Det som är ovanligt är att han knappt är förkyld. Har inte ont någonstans. Det är bara feber och huvudvärk.
Men, det bör nog vända i morgon, tycker jag.
Minime hade också feber fortfarande i morse och lite huvudvärk. Men efter en skvätt alvedon så har hon varit pigg hela dagen.
Men hon kroknade ju i söndags, så man kan säga att hon var rutten i tre dygn också. Men inte riktigt som Lilleman.
Iofs så svarar hon helt galet bra på Ipren. Och rätt bra på Alvedon.
Alvedon är som vatten för Lilleman.

Nåja, makens möten drog ut på tiden så han kom hem rätt sent.
Jag ville inte stressa lilleman utan tänkte att det var bra ju senare vi åkte ut. Och, jag skickade iväg maken och Minime i en bil, för att handla.
Sen åkte Lilleman och jag ut själva. Så fick han mer eller mindre sova hela vägen ut. Och hann ligga och vila på soffan innan han petade i sig lite mat.

Han är ganska "dålig" på att vara sjuk. Blir uttråkad och vill bara bli frisk. Och jag förstår honom!
Igår, fixade vi nämligen en ny cykel till honom!
Minime knäckte koden förra helgen och kan plötsligt cykla. Och hennes är för liten, när hon väl kan cykla utan stödhjul.
Så hon fick Lillemans gamla att köra på nu tills hon blir riktigt haj på det.
Och då behövde ju han en ny, större.
Så, nu vill han ju ut och köra! Inte ligga inne och febra.

 Nåja.
Stora dottern hade en stor dag idag! Mösspåtagning!
Men, hon har inte gjort någon stor sak av det. Dom pluggar för mycket!
Hon var dock fint klädd i morse och hade mössan med sig till skolan, för fotografering.
Den är riktigt fin, med blått band för hennes speciella linje.

 Det ingår också en brosch som hör till linjen.
Sen, när dom blir "stora" och har den broschen på sig i olika sammanhang, så kan de känna igen varandra, dessa pluggnördar! :-)

Jag vet att många andra i hennes ålder som hade mösspåtagning idag åkte ut och festade.
Men inte hon inte.
Hon vinkade av oss bakom en stor hög med böcker.
Det känns bra att vi kan lämna henne att passa huset när vi är borta, utan att behöva oroa oss över att det invaderas av festprissar.

Det har hänt grejer sen vi var här för ett par dagar sen!
Gräset är grönt! Jättegrönt!
Och ganska långt. Första klippet är inte långt bort.

Solen sken när vi kom ut, men det blåste halv storm.
Vi har massor att göra under dagarna vi ska vara här nu. Men, det hänger ju mycket på hur det utvecklar sig med Lilleman.
Jag hoppas verkligen att han vaknar piggare i morgon.
Sjuka barn är inte kul. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar