Sidor

onsdag 8 april 2015

När kroppen lider..

Det känns som att vårvindarna är på väg.
Även om det inte är strålande sol, så är vinden varm.
Jag längtar till sommaren så det gör ont.

Även om jag haft lite pollenkänning senaste dagarna. Vilket förvånade mig. Det tog ganska lång tid, flera dagar innan jag fattade att det var det som fick näsan att rinna och kliet i halsen.
Jag har inte känt något sådant på flera år.
Så, i med lite allergitabletter och ökad dos på hälsokosten! :-)
Det lättade ganska fort.
Men, det känns verkligen som att en eller två dagar med rejäla plusgrader skulle få världen att explodera!

Igår tvingade jag mig ner i gymmet. Det gick sådär, men jag är nöjd med ATT jag överhuvudtaget gick ner.
Ibland är det bara....bläh...
Plus att jag har ont i bäckenet igen. Och ryggen....och nacken. Typ.
Jag känner ju när det kommer krypande. Om jag har lite ont och sover i tempursängen på landet, då får jag skitont!
Nu har jag ont. Och det dumma med att vänta så länge med att boka en tid, är att det även kommer att göra ont då, när man ligger på bordet och naprapaten försöker bryta av mig benen. :-)
Tur att det ofta bara tar ca 7 minuter, sen vinglar jag ut igen.
Men man brukar ju säga att med dumt huvud får kroppen lida!
Nå.
Det är skönt efteråt! :-)
Sen, ska träningen i fas igen. Sådetså!

Det har varit en lite märklig dag.
Ibland får man veta saker som man vet kommer att bli ett problem. Inte om, utan när...
Hjälm på och ducka.
Och hålla lite tummar...
Sen är det ett jäkla bananskal för mig jämt. Jag försöker verkligen vara strategisk, tänka, ha ett mål.
Och så kommer bananskalet och det bär iväg åt ett heeelt annat håll.
Jämt.
Sen håller jag fast vid "man ska akta sig för vad man önskar. För det blir ofta som jag tänkt, långsiktigt.
Men det är liksom ingen rak stig.
Hur det än blir, blir det bra. Jag har dock en deadline att jobba emot. Lite stressande.
Det är ju lite så. När en sak faller på plats, sätter det igång andra processer.

Jag kan säga att jag skulle önska att saker verkligen faller på plats snart. Så att vi får lite lugn och ro.
Det har varit ett jäkla processande senaste åren.
Det börjar bli tröttsamt.

Men, nu ska vi jobba på ett par dagar till. Sen är det helg igen.
Tänk att man kan känna sig sliten av att jobba ett par dagar! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar