Sidor

tisdag 17 september 2013

Den är här nu!

Nu är hösten verkligen här! :-)
Och det är ju mysigt! Trots att jag har njutit hejdlöst av att sommaren hängt sig kvar, så är det ganska najs att hösten nu dragit in med besked..
Att behöva gräva fram en jacka i morse var en chock!
VAR är jackorna?
Tur att jag oftast har kavaj..då drar man ut på höstjackeanvändandet en stund! ;-)

Men, det är ju tokmysigt att kunna tända en massa ljus nu. Jag njuter lika mycket av att jag inte längre har barn som äter värmeljus så att det går att ha dom tända numer! :-)



Minime la sig i badet med bara tända ljus. Där låg hon och guppade och lyssnade på regnet som smattrade mot takfönstret..
Njutning på hög nivå! :-)
Jag passade på att tända ett ljus från Klockargården. Det doftar sååå gott!

Den här veckan går galet fort..
Den är lite tung bitvis, eftersom vi har flera projekt som innebär att vi ska städa upp i lite kaos...
Vi drivs ju av att gå in där det är kaos och rörigt och hjälpa till. Men, det tar energi, helt klart.
Som tur är så kan vi dra igenom det tillsammans och stå utanför diverse drama.
Annars är det lätt hänt att man halkar in i det jobbiga och inte kan göra sitt bästa. Vår roll är ju att stå utanför och självständigt.
Men, sen är det ju både kul och härligt när vi lyckas med det vi ska göra och kunden blir nöjd.



I morgon drar jag igång ett stort nytt projekt, vilket ska bli oerhört spännande.
Mest spännande är det pga att kunden från start trott att det är en 65 årig herre som ska vara projektledare..och vips, så blir det jag! ;-)
Det blir till att ha kort kjol i morgon, så att man ser fördelarna med utbytet! ;-)

Maken piper iväg ett par dagar och jag ska dra runt jobb och ungar. Men, det är bara att bita ihop.
Och svära lite, troligen.
Jag är jätteförsenad med månadsavslutet, vilket irriterar mig till tusen. Men jag har inte hunnit.
Det måste bli i morgon det med.
Det kommer att bli mycket bättre när jag väl flyttat hem även den dator där jag har bokföringsprogrammet.

Sen hade vi lite tur. Kundbesöket som var inbokat till fredag eftermiddag, blev flyttad till förmiddagen.
Vilket innebär att vi kan pipa iväg till landet tidigt på fredag! :-)
Yey!
Gräsklipparen har varit inne på service och ska med ut för att vi ska kunna köra sista vändan.
Sen, blir det "huvudfasta" igen!
Jag ska roa mig med att klyva en massa ved!

Det gäller att passa på medan det är hyfsat varmt.
Det slog mig när jag idag bokade in en Revision, i oktober, att det bara kommer att säga vips och så är det jul!
Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar