Sidor

måndag 29 juli 2013

Lite ledsen i ögat..

Det regnade hela natten..ett lugnt duggregn. Hela världen var blöt och ren i morse och doftade härligt! :-)
Vi tog en lång frukost och sen packade mamma och stora sonen sina väskor.
Idag var det dags att åka ifrån oss! :-(

Jag är som sagt glad att mamma stannade två veckor. Det behövdes! Vi hann både göra roliga saker, nödvändiga saker och "bara vara".
Och det var också kul att tonåringarna var här samtidigt, att vi lyckades tima det så bra! Så att vi faktiskt var hela familjen i två veckor!
Det värmer mammahjärtat och småsyskonen har njutit hejdlöst!

Igår kväll, gick killarna ner för att fiska och fick faktiskt ett par hyfsat stora fiskar.

I morse drog dom iväg igen och fick en som gick att rensa och en del småfisk...
Det var varmt, kvavt och ganska disigt.
Alldeles vindstilla. Helt underbart!
 Kameran på mobilen hade svårt att fokusera, när diset låg så tätt...
Men det var spegelblankt och man såg hur fiskarna hoppade!

 Stora sonens flickvän hade med sig en hängmatta när hon var här, som hon inte ville ha, så vi hängde upp den och Minime la sig där direkt. Och lekte fisk i nät! ;-)
 Sen blev det obönhörligt dags att sätta oss i bilen och åka för att lämna av mormor på flygplatsen.
Vi checkade in bagaget och gick för att droppa det.
Först gick vi förbi kön, för att vi inte fattade att det var en kö!
Men sen ramlade polletten ner!
Kön var huuur lång som helst! Bara för att lämna bagaget!
 Jag ställde mig en bit bort och stora sonen höll mormor sällskap i kön en bit. Minen på alla som klev in genom dörren och såg kön var obetalbar!
Och - alla försök att smita in i kön, eller under avspärrningarna, eller genom att rycka tag i en flygplatsarbetare och blinka med ögonfransarna och låtsas inte veta var man ska stå...och bli hänvisade längst bort i kön! :-)
Jag såg flera tappra försök och hörde flera "fan!" :-D
Fram kom mormor så småningom och vi vinkade av henne vid Gaten.

Sen åkte jag och lämnade stora sonen hos pappa. Och sno lite plåster. Jag har ett par skor som är jätte snygga och egentligen sköna, men helvette vilka skavsår jag får av dom!
De ska lämnas in till skomakare i höst!
Nåja, väl där, mötte stora dottern oss i dörren. Vi trodde att hon var ute och flängde, men hon hade träffat sina vänner och sen städat hela lägenheten!
Gissa om brodern blev glad? ;-)
Eftersom att han hade haft fest förra helgen och liksom bara lämnat lägenheten åt sitt öde med tanken att han hinner städa innan pappa kommer hem ifrån semestern! :-)

Det gjorde lite ont i magen att lämna sonen. Han blir kvar ett par dagar för att umgås med pappa och lite vänner och drar sen söderöver i slutet av veckan.
Jag får intala mig att han är kvar hos pappa! ;-) Igen....
Jag tror att känslan är samma hos honom. Han trivs där han bor och har kul där på alla sätt.
Men det är långt hem och vi ses lite för sällan.
Klart att han saknar oss.
Jag är glad att han vågat pröva sina vingar och faktiskt flyttat långt bort. Då har ja fostrat rätt! :-)
Så att han kan stå på egna ben, våga flyga, våga pröva, träffa nya vänner och vara vuxen.
Men, det är långt bort och vi ses lite för sällan! ;-)
Tur att det finns skype och telefoner!
Men lite ledsen i ögat är jag, förstås.

Nåja, stora dottern ville hänga på ut till landet ett par dagar igen, så vi passade på att festa loss på BK innan vi styrde kosan hemåt.
Jag passade på att göra lite ärenden och tömma företagsboxen när vi ändå var hemma.
Och, så smet jag in på bokhandeln och köpte boken jag suktat efter sen den kom ut!

Jag har läst alla tidigare och längtat efter fortsättningen!
NU ska den läsas! :-)
Jag har en hel hög med böcker som är olästa nu, som jag ska spara till hösten och kalla vinterdagar! ;-)

Under tiden vi var borta hade maken och barnen fiskat igen och nu fick Minime sin första fisk på metrev! :-)
Gissa om hon var mallig!
(Lilleman fick sin första fisk häromdagen, på kastspö! Det är duktigt för att bara vara 6 år!)

Nu har jag har lite höstpanik! Verkligen!
Även om det är en hel del kvar av sommaren ännu. Augusti kan vara underbart varm och fin om det vill sig.
Men, vi gnager på näst sista semesterveckan nu..
Jag är inte klar! ;-)
Det är en massa jag vill hinna innan jag ska tänka på jobb!
*panik*
Tur att vi inte har ett ställe som vi stänger när semestern är slut och så åker vi ut nästa sommar igen.
Det skulle jag inte fixa!
Med lite tur kan vi vara ute nästan varje helg innan det är dags att stänga för säsongen. Som jag hoppas är typ sista helgen i september.

Samtidigt så är vi ju så pass nyinflyttade i radhuset, att jag har en massa småprojekt att fixa där också.
Men, ändå..
Barnen är så stora nu att dom inte heller är uttråkade så som dom var när dom var yngre och borde fått gå på dagis hela sommaren! ;-)

Nåja, vi får en liten "kickoff" helg precis innan det är dags att leta fram jobbkläder och försöka komma på inloggningarna på jobbdatorn.
Barnen ska hyras ut ett dygn och vi får passa på att göra nåt vuxet under tiden.
Då kanske jag är redo för hösten. Kanske.
Jag är inte så säker..;-)

I natt har man varnat för att det ska dra in både regn och storm, vilket är svårt att tro, när man såg denna vackra kvällshimmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar