Sidor

torsdag 8 oktober 2020

Märklig höst.



Usch  nu är det grått, blött och trist. 
Höst helt enkelt.
Men varmt. Läskigt varmt. Oktober ska inte vara så här varm. Det ska vara hög och klar luft, där man vill leta fram tunna vantar.
Nu svettas man under galonjackan. 
Svårt att klä sig rätt. 
Jag var iväg med sonen och uppdaterade hans jeansgarderob (som den ungen växer nu...) och det finns så fina höstkläder! 
Men jag har inköpsstop fram till julrean. 
Varför?
För att jag villhöver mer än behöver. 
Min garderob är full. 
Men det finns så mycket fint och jag är som en korp! :-) 
Nåja, ny bok är på g..
Jag har oxå börjat lyssna på hälsorevolutionen. Så spännande! 
Jag lyssnar när jag går till och från jobbet vilket är perfekt. Då längtar jag till dessa promenader.
Jag blev så sugen på att fasta mer och oftare när jag lyssnat på dem. 
Nu har jag ju periodfastat till och från och inte ätit mellan 18 och 09 med lite variation. 
Men nu är jag sugen på att köra hela dagar ett par gånger i veckan och funderar på kontorsdagarna. 
Då tränar jag oftast inte för att det blir för stressigt så det skulle passa bra.

Den nya boken har jag önskat i julklapp.
På jobbet är det lätt panikartat. Jag måste byta telefon! 
Usch. Det är alltid något som krånglar och något system som inte lirar. 
Men telefonen är snygg. 
Och den fastnade i detta läge....suck.
Så idag blir det att söka it hjälp. 
Som tur är går den att ringa från och till. Så  har jag mailen på den gamla. 
Så, just nu har jag tre telefoner alltså...:-) 
Jag är inte helt kompatibel med teknik, kan jag väl erkänna. 
Det är rätt coolt ändå att så mycket verksamhet gått över till det digitala utan större problem. 
Och om man har en telegon kan många jobba var som helst. 

Idag har jag jobbat hemma. Det märks att jag blir trött i huvudet av att vara på kontoret flera dagar i sträck när man inte är van, så det var skönt att tassa runt i mjuka strumpor idag. 
Maken dom oxå jobbar hemma var iväg på ett möte och tog med sig lunch hem. 
Vägg i vägg ligger min favoritblomsterbutik och han överraskade mig med en helt underbar bukett.
Så underbart! 
Så mysigt att ha på hemnakontoret. 

Mina orkidéer håller på att växa ur sina krukor, så de måste få lite tlc snart.
Det får bli en tur till plantagen snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar