Sidor

söndag 10 mars 2019

Vårkänsla mitt i snöstormen.

Vi fick verkligen ett bakslag på vårvädret. Det har regnat, varit -12, regnat igen, snöat och stormat!
Klassiskt aprilväder, i mars!
Men, men .... det är ju bara mars som sagt och då ska det inte var vår.

Dock - jag har gjort lite vårinköp ändå! :-)
Det hela började med att Minime var iväg och shoppade med sin far. Och kom hem med bland annat dessa skor.
Så. snygga! Jag ville också ha! Men...jag kan ju inte ha samma skor som hon...påstod hon! :-)

Men, jag googlade lite och såg att dessa blommiga skor fanns!
Så snygga!
Och så råkade jag se dessa.. Det står ju mitt namn på dem!

Och då kunde jag ju inte låta bli att klicka hem även en jacka som passar till! :-)
Blommor, blommor och mera blommor!
Så snyggt!
Tänk vita byxor, gammelrosa topp och så jackan med ett par av skorna. Klart!

Det finns så mycket snygga skor nu att det inte är klokt. Både färg och form.
Känns som att det blir ett skoår. :-) Vissa år köper jag på mig jackor, vissa år väskor, vissa år toppar osv.
För ibland bara finns de där, som är "jag". Och sen kommer det år med skittråkiga kläder och färger.
Det gäller att passa på!

Just när jag var på skobutiken kändes det rätt bra, för jag hade med mig en kollega...
Jag köpte 3 par skor..och hon fläskade på med 6 par! :-)
Så mitt samvete mådde inte så illa sen... *hehe*

Veckan har varit spännande i övrigt på flera sätt.
Vi har äntligen fått våra cyklar till kontoret. De är efterlängtade! :-)
Det är så skönt att ha dem på plats nu och man kan sätta sig och snurra en stund när man känner för det.
 Jag har också dragit igång ett 11 dagars Paolopass. Nybörjare.
Det känns skönt att nu ha pass för 11 dagar som jag sen börjar om på, för att göra varje grej bra och sen öka på så att jag får tempo.
Det har jag _inte_ nu kan jag säga. Men det är kul att följa ett schema så att jag sen kommer att märka att jag orkar mer/ bättre.
Najs!
 Och konditionen kommer tillbaks väldigt fort tycker jag ändå!
Det märks att jag orkar mer och har bättre syreupptagning.
Jag sover bättre (många skulle säga "hur är det ens möjligt" men det finns ju skalor, liksom, även för mig. :-) ) och vaknar ofta innan klockan ringer nu och är pigg!
Det har jag saknat, länge.
Jag har varit löjligt trött och knappt kommit ur sängen på morgnarna. Bara tanken på att träna på morgonen har bara inte gått.
Nu funkar det! :-)
Nu bara måste, måste, måste jag hålla i här! Nu har jag tränat nästan varje dag, för att liksom komma igång.
Jag har tänkta att det inte alls är ett måste, en finns tiden och suget så gör jag det. Och då räknas faktiskt promenad in.
All rörelse är bra! Det är det nya.
Sen har jag ätit mycket bättre mat senaste tiden, vilket är skönt att ha kommit igång med.
Skräpmat är ju faktiskt inte gott!
Och jag har inte ätit godis eller annat sockrigt på två veckor och det går också väldigt bra.
Kakor och annat går jättebra att låta bli.
Jag har utsatts för både semlor och tårta och det går jättebra att välja bort.
Dock är jag ju sugen på choklad jämt, i alla former, men det har jag också valt bort nu.
Jag måste tills jag kan vara helt säker på att inte trilla dit helt av en ruta choklad.

Det absolut bästa är ju att inte äta det alls. Välja bär och frukt i stället. Hittills har det gått jättebra och nu måste jag vara snäll med mig!
OM jag ramlar av så måste jag bara konstatera att nu har jag ramlat av och i morgon är en ny dag.
Men inte fortsätta på den dåliga vägen.

Nu i helgen hade vi första stora testet maken och jag.
Barnen åkte till farmor och vi fick drygt ett dygn för oss själva. Så najs! :-)
Men - vi bestämde att åka ut och äta vilket alltid är en utmaning. Bra mat kan man göra själv och man vet exakt vad man äter.
Nu åkte vi till Texas longhorn. Spännande!
Jag åt chili, med tre små tortilliabröd (borde bara ha ätit två egentligen, jag blev mätt så att jag mådde illa!) lite guackamole, och andra såser - men jag tog grillade grönsaker till.
Maken tog en surf and turf och även han grillade grönsaker till!
Ingen pommes och ingen fet sås.
Jag drack vatten och maken två öl.
Och det gick bra! Ingen efterrätt. Så bra val man bara kunde göra just där.
Jag var på AW här i veckan också och då drack jag ETT glas vitt vin och åt en omelett med lax.
Det går att välja det som är minst dåligt på stället.

Nu är det dags att dra igång en ny vecka och jag är mer taggad än någonsin!
Vi har haft en tokhärlig helg, laddat batterier på alla sätt och arbetsveckan innehåller många roliga händelser.
Det känns fantastiskt bra, livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar