Sidor

torsdag 28 mars 2019

Sol och party.

Så har veckan gått. Fort! Vissa veckor är sega och vissa veckor bara försvinner.

Förra helgen tog vi en sväng på trädgårdsmässan. Sjukt mycket folk, men den ska liksom göras för att det ska bli vår! :-)
Jag köper sällan något utan letar mest inspiration och tittar på nya idéer. Länge har jag varit sugen på att göra en miniträdgård någonstans på tomten och i år hittade jag mängder av inspiration!
Så sött så jag bara dör!
Jag tittar också alltid på balkongerna, även om jag aldrig sätter ut en endaste planta på våra balkonger.
Det går inte här. Bägge ligger i söder och solen ligger på hela dagarna, så allt torkar på ett par dagar.
Plus att vi ju knappt är här annat än i veckorna.
Men, man får många fina idéer ändå, på planteringar osv.
Det här var läckert!
Efter mässan, åkte vi till min svärmor på middag.
Hon kunde inte vara med förra helgen när jag år, så nu firades jag igen! Så jag har firats fyra dagar i år! :-)
HUR ska det bli när jag fyller 50?

På söndagen var det strålande fint väder och ganska varmt, så vi packade ihop oss och drog till skogs!
Det går ju inte att sitta här i radhuset när det är fint väder.

Vi grillade korv och gick en 5 km slinga i skogen.

Så mysigt!
Jag har hittat värsta fina plastmuggarna som vi invigde. Bara för att det är i plast behöver dom ju inte vara fula.
Det är helt galet hur mycket piggare jag är nu när jag, återigen, håller mig ifrån socker!
Och tränar.
Även om jag så bara tränar 20 minuter om dagen, plus går till och ifrån jobbet, så gör det skillnad.
Maken märker också stor skillnad.
I lördags, drog han till gymmet 08:15 för han ville hinna träna innan vi skulle träffa upp kompisar på mässan vid 12.
Hade någon sagt för ett par månader sen att han skulle göra det hade jag garvat..

Och i söndags, då vaknade vi båda lika tidigt, tog en snabb frukost och åkte sen för att storhandla.
Så, vi var ute i skogen när klockan var 11:30!
Barnen är ju helt chockade. :-)

När vi kom hem, städade jag hela huset, från golv till tak och sen tränade jag.
Utan problem.
Det är helt galet var trött och seg jag blir när jag äter socker. Det känns verkligen som jag varit vid en gräns och vänt.
Nu låter jag bara bli.
Visst, det är ett aktivt val, varje dag, men det blir lättare och lättare.
Jag äter det inte.
Punkt.

Veckan började med solsken.
Och jag hade ett möte direkt på morgonen som gjorde mig jätteglad. Överraskad, förvånad och glad!
Jag såg det inte alls komma vilket var kul.
Så nu är jag jättenöjd och det gjorde också att jag inte behöver tänka så mycket längre på ett beslut jag trodde att jag skulle behöva ta.
Det är kul att den feedback jag gav för drygt ett år sedan, blev lyssnad på och det skedde en förändring.
Sen satte jag mig på baksidan av huset, i solen och bara njöt!
Det kändes så bra att sitta där men en kaffe och känna nöjdheten i magen. Jag visste inte att det betydde så mycket för mig som det gjorde.

Flera dagar har det varit fantastiskt väder när jag gått hem flera dagar. Så härligt!
Man känner att det är lite vårvindar som drar förbi...
Idag tog jag bilen till jobbet för att köra lite grejer och då passade jag på att inviga nya vårdojjorna!
Så snygga! :-)
Favoritfärgen, puderrosa!
Nu har jag packat väskan till i morgon. En helt vanlig dag på jobbet liksom, med klänning, klackar och lite blingbling! :-)
Det ska bli så kul!
Jag har förberett så mycket det bara går, det som går och känner mig lugn.
Något går alltid fel, när man är värdinna för 90 gäster, så är det ju bara.
Det knöligaste är bordsplaceringen. När man väl satt den, så bokar ju folk av sig, det dyker upp sent anmälda, folk dyker inte upp eller har plötsligt med sig en oanmäld gäst.
Och då är det min uppgift att lösa det.
Idag löste jag det lätt genom att helt sonika ställa in ett bord till, i stället för att göra om planeringen och försöka peta in de sent anmälda vid befintliga bord.
Sen insjuknade två och sen anmälde sig en person som tidigare inte kunnat delta.
Så, den absolut sista planeringen gör jag ett par timmar innan gästerna kommer.

Men allt annat som går att förbereda har jag gjort och i morgon är det allt det praktiska som ska göras.
Pynt, blommor, ballonger, fotohörna, DJ bås, Bar, dukning och rep av program.
Min jobbdag är mellan 8 snåret till 01 på natten.
Men det är en av de roligaste jobbdagarna på året, faktiskt.

När prisutdelningen är över, som en kollega roddar och alla satt sig till bords och jag ser att alla fått en plats, hittat rätt plats och pratar med varandra, DÅ - den känslan är obeskrivlig.
Och när underhållningen är genomförd och inget gått tokigt där och folk får in sin efterrätt, då brukar jag dra ett djup andetag och sen bara njuta av resten av kvällen.

Men dit är det drygt ett dygn kvar.
Så, nu ska jag få lite skönhetssömn innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar