Sidor

lördag 2 januari 2016

Avstängning!

Så, nu är jag här. Jag är i kapp!
Saker som jag har haft liggande som ska fixas, hus som ska städas, tankar som ska tänkas.
Jag vaknade i morse och visste precis att en lista skulle skrivas.
Inte nyårslöften, mer förändringar.
Jag började med lite gott kaffe. Irish Cream! wow!
Det smakar precis som McDonalds frappe. mmmm..

 Sen i lyktans sken skrev jag min lista.
 Bloggen kommer att bli lidande. Jag ska inte sluta, nejdå. Jag kan inte ens påstå att jag lägger mycket tid på bloggen i nuläget.
Hade jag velat "komma någon vart" med den, så hade strategin sett helt annorlunda ut.
Nu skriver jag mest för mig själv.
(Alla som vet vad "skrivkli" är vet vad jag menar...)

Men första punkten på min lista är Mindre skärmtid. Generellt.
Inte lägga tid på att läsa "skräp" som jag nämnde tidigare. Dra ner på antal bloggar eller rättare sagt antal tillfällen.
Inte öppna datorn helt enkelt. Så ofta. :-)
Det jag gör via telefonen är mer, i förbifarten. Men att helt enkelt stänga locket på datorn och göra något annat.
Andra punkten är att läsa mer. Böcker. Viktiga saker. Och läsa mer med barnen. Och för dem.
Tredje punkten är att göra mer av sådant jag mår bra av och där jag får utlopp för min kreativitet.
Rita mer, måla mer och handarbeta.
Den punkten satte jag direkt i verket och beställde en massa garn på nätet! :-)
Fjärde punkten är det sociala livet som jag också skrivit om.
Faktiskt ha en plan där. Annars blir det inte av.
Den Femte hänger ju ihop med den (obefintliga) träningen.
Komma igång.
Men det kommer nog.

Nåja, så långt kom jag. Och är nöjd! :-)

Sen släpade jag med mig övrig familj ut för att åka pulka!
Det snöar idag och var ganska kall vind, men skönt!
Barnen åkte, vi promenerade runt om rådet...
 Och sen drack alla Julens dyraste varma choklad.
God som attan, men dyr!
Så, där är jag nu.
Stäng locket på datorn! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar