Sidor

måndag 7 juni 2021

Upploppsveckan.

Upploppet....det är så det känns nu. 
På fredag är det äntligen skolavslutning efter en galet tung vårtermin. Och skolslut innebär ju att vi flyttar ut på landet! 
Som jag längtar! 
Att sitta i radhuset när det är varmt är ingen hit! 
Det finns inget skugga någonstans och man har grannarna för tätt inpå. Inte kul alls. 

Nåja, avslutningsvecka innebär att en massa saker ska betas av utöver jobbet.
Besikta en bil, serva en bil, frisörbesök, tandläkarbesök, läkarbesök, skolmöte plus utflykter för barnen vilket betyder matsäck osv.
Men samtidigt är det mysigt för det är som uppstart av sommaren. :-)
När fredagen kommer, då kommer sommaren - även då vi har långt kvar till vår semester. 

Eftersom vi var kvar i stan över helgen passade jag på att shoppa upp presentkortet jag fick av mina kollegor i våras. 
Jag hängde på låset men var inte först på plats! 
Kön var gigantisk, men inne kändes det ändå luftigt inne på området. Det är så fint och jag kan gå hur länge som helst och titta och sniffa.

Jag köpte tre rosor för presentkortet.
Man kan aldrig få för många rosor. :-) 

Och en klematis, en funkia och en näva utöver. 
Jag har ingen röd klematis så nu unnade jag mig en. 

Värmen har tärt på hunden. Hon har sjukt tjock päls och har inte fällt många strån och ligger där det finns skugga och flåsar.
Jag har försökt få henne att fatta att man kan ligga på svalt klinkergolv i tex tvättstugan eller hallen, men icke! 
Är jag inte där, då är inte hon heller.

I söndags tjatade Minime om att hon bara måste få bada. Farmors pool är inte igång än så det var inte ett alternativ.
Återstod den närmsta badsjön, men jag vet hur galet mycket folk det brukar vara där. 
Men jag föll till föga och vi åkte dit 19:30.
Det fanns 2 parkeringsplatser! 
Galet mycket folk. Dock är det gott om badställen runt sjön så man behöver inte sitta på varandra.
Det fina här är också att det finns ett hundbad där. Dit går ju bara hundägare. Utan hund så vill man inte få påhälsning av blöta hundar, så det var gott om plats där. :-) 

Bella var skeptisk. Hon gillar inte vatten och att bli blöt.
Men Minime badade och då blev hon orolig och hoppade i efter! :-)

Hon kunde ju inte stå där på land om lillmatte ramlat i! 

Så vips badade hon också och simmade ut flera gånger! 
Jag var i chock! 
Vi åkte hem med en betydligt svalare hund! 

Det borde betyda att hon kommer att bada på landet! 
Och kanske i en uppblåsbar pool!
Det är lika knepigt med vätska och hund, som bebis och hund, dom fattar inte att dom måste dricka.

Jag ger henne isbitar som hon slickar i sig och även infruset godis, som hon tuggar i sig och på så sätt få i sig både vätska och kyla.

Veckan drog igång med en rivstart!
Jag var vaken jättetidigt av olika orsaker och tog morgonpromenaden strax efter 06! Men det var skönt för sen kom värmen!
Jag hade också att möte som jag oroat mig lite över, men blev så bra bemött och förstod att personen jag hade möte med fattar och har erfarenhet.
Så bra!
En stor sten släppte från mina axlar!
Nu är det ett mötet till kvar och sen kan vi verkligen ta sommarlov. Och det är så skönt att gå på sommarlov med lätt hjärta, då terminen började på mörkaste möjliga vis.
Fy fasen.
Men nu finns det hopp och jag kan känna pirrande glädje i magen på ett sätt jag inte gjort på länge. 
Men nu gör jag.
Det ska bli en fin sommar! :)

Veckan är som sagt full av möten och jobb, som ska betas av innan folk börjar gå på semester. Så snart skolan slutar så går ju första personerna.
Men det känns bra. Just nu känns allt bra.
Det blir bra!
Någonstans känns det som att livet börjar vända mer till det normala igen. Även om det inte kommer att bli som tidigare.
Livet blir inte som tidigare, året som gått har ändrat saker långt in i en. Prioriteringarna är helt annorlunda.
Samtidigt är det helt galet att tänka att pandemin har hållit i drygt ett år och kommer inte att vara över i höst, det är jag helt säker på.
Men, vi har i alla fall fått ett vaccin, även om jag tänker att vi kommer att behöva få kanske ett vaccin till mot en annan mutation, men vi är i alla fall på gång. 
Kanske, kanske blir livet lite mer normalt, snart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar