Sidor

lördag 9 februari 2019

Narnia och vårkänslor.

Alltså vilken vecka.
Vi började med -14 grader, tung narniasnö som gjorde att hela världen var dämpad och tyst.
Det var sååå vackert!
Vi gick sakta, sakta till skola och jobb och bara njöt! :-)
 Man blir bra sugen på att slänga sig ner och göra snöänglar överallt!

I tisdags gick det bara inte att sitta inne på lunchen, utan vi var flera som gick en lång promenad och bara njöt av solen.
Jag får aldrig nog av soluppgångar! :-)
MEN - sen plötsligt, plusgrader och regn!!
Och det frös ju natten efter och allt blev snorhalt. Man har verkligen fått gå som på nålar i flera dagar.
Idag regnar det igen och all snö försvinner. Så synd verkligen.

Veckan har varit lite upp och lite ner. Jag har fått ett besked som ställt vissa saker lite på öronen. Jag måste ta ett beslut så småningom. Timing är allt! :-)
Vi får se.
Sen har jag träffat lite nytt folk. Min kurs som jag gick i höstas ställdes in nu på våren, för att det var för få anmälda. Skit då.
Men, det var samtidigt lite bra, för då får jag tid till annat roligt som dykt upp.
Ett helt nytt sammanhang, men som verkar bli skitkul. Roliga människor.
Och det är ett intresse jag delar med maken men han är involverad på ett lite annat sätt och i en annan grupp.
Vi känner att det är viktigt att vi odlar våra gemensamma nu när barnen blir större. Det är lätt hänt att allt tid går till dem och allt runt omkring när de är små och sen när dom är stora blir det väldigt tomt.
Men, det är ganska fascinerande att man kan träffas en massa personer, som är väldigt olika i ålder, yrken och personlighet, men hitta varandra i det gemensamma intresset.

Jag kan också konstatera att det finns så mycket att göra, många "hål" i samhället att fylla om man bara vill.
Ingen behöver egentligen vara ensam och känna sig obehövd. Alla behövs till att göra gott!
Och många borde rycka upp sig och göra en insats i stället för att sitta på sociala medier och gnälla över att "ingen gör något och dom som gör, de gör fel"... Engagera sig i stället, tänker jag.

Nåja, jag har även hunnit fixa klart min kofta!
När jag rensade ut lite kartonger för ett tag sen hittade jag en gammal svart kofta. Skärpet var borta och den var noppig och ...gammal.
Men jag tvättade den och tänkte att det går säkert att använda. Men, sen slog det mig att den kanske går att hotta upp lite.
Så jag tog lite restgarn och broderade den med lite blommor och annat. Och nu är den som ny! :-)

 Jobbveckan har varit bra. Lagom mycket, jag har hunnit en hel del och löst lite knutar.
Det gick inte att låta bli att hotta upp även min jobbplats. :-) Älskar tulpaner!

Jag bokade även klipptid. 

Nackdelen med lite kortare hår är ju att det växer snabbt och måste fixas till. Nu har jag haft en kortklippt page en stund vilket jag var nöjd med, men kände för ännu lite förändring.

Jag hittade den här på nätet och kände att den var najs.

 Och min frisör är lite kul. Han gillar mitt hår och ojjar sig över kvalitén och tjockleken hela tiden.
Helst skulle han nog vilja att jag hade långt som han fick locka och föna och ha sig! :-)
Men det vill inte jag!
Nu tänkte han klippa den vanliga pagen, men jag sa "kortare"!!
Och han bara "näe, är du säker? Döda mig inte efteråt!!" :-D (han pratar bara Engelska..)
Men jag vet ju hur snabbt det växer, så jag tvingade honom att klippa kortare än han själv ville.
Sen köpte jag lite toning på vägen hem och moffade i. Jag är nöjd! :-)

Grejen är att nu kan jag ha tre olika frissor.
Endera blåser jag det framåt som på bilden, vilket kommer att bli ännu bättre när det växt ut lite.
Eller så vänder jag det bakåt och bakom öronen och då blir det en annan frissa.
Eller, så har jag inte så mycket produkter i det och bara blåser det rufsigt och busigt, liksom "upp och ner".
Det är variationen jag gillar.
Och det är helt klart slut med det långa, tunga och varm håret.
Jag hade ofta kortklippt när jag var yngre, det var så skönt!
Men när barnen varit små, har det varit enklare med längre, som jag bara flätat eller haft i tofs.
Kortare frisyr kräver ju lite meck som man inte har tid med när barnen är små.
Skönt är det.

Den här helgen är rätt lugn. Idag var vi iväg och firade en kusin som fyllde år.
God mat och släkthäng. Och lite gullande med barnbarnet. :-)
I morgon blir det IKEA för hela slanten. Nu ska barnens rum bli klara så att vi kan tömma alla kartonger som står i garaget.
Nästa helg blir det till att packa båda bilarna och köra ut allt skräp till landet. Det åker på vårbrasan.
Det känns som att det är sista helgen vi har nu att göra allt klart.
Sen vill man ju inte hänga här på helgerna! :-)
Nu kommer snart våren och då vill man var ute och på landet!

Lite galet är det ju att vi snart är i mitten av februari, som är kort. Vips är det mars och sen väntar härliga tider.
Vi konstaterade idag att det känns som att den här vintern varit extremt kort. Gått så fort!
Snart är det vår igen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar