Sidor

söndag 8 januari 2017

Tillbaks till vardagen.

Jahapp.
Så var lovet över. Helgen slut. Välkommen vardag.
Det är ju ändå det jag gillar mest. Vardagen, rutiner och ordning. Även om jag skulle vilja ha tre dagar ledigt i veckan! :-)

Nåja, i morse vaknade jag ganska tidigt. Tassade ner i köket och såg hur solen sakta gick upp.
Som jag älskar soluppgångar!
Jag vet inte hur många jag fotat. Jag får aldrig nog och kan stå och titta hur länge som helst!

 Idag började jag dagen med gröt.
Hm. Det var inte igår jag gjorde det! Jag är inte helt förtjust i havregrynsgröt, men det är ju bara att peta i sig.
Jag hällde över jordgubbar och blåbär och då funkar det ju.

 Jag fick tips av min svärdotter idag, att hacka ner äppelbitar och lite kanel i gröten när den kokar, då blir det gott!
Och det lät det verkligen. Om jag även tar lite kardemumma, då borde det smaka äppelpaj! :-D
Så det ska prövas.
Och även att koka med olika bär.

Nåja. Vi samlade ihop oss idag, plus svågern och hans äldsta son och åkte på bio.
Starwars.
Jag är ju inte helt såld på filmerna, men att se de i IMAX är otroligt coolt!
Det var inte så mycket folk i själva köpcentrumet, men jättemånga på bio. Hela salongen var full vilket inte händer så ofta.
Och värsta kön ut från parkeringshuset!

 Vi skjutsade hem stora dottern som varit hemma över helgen.
Hon är jättestressad över två stora tentor som hon ska skriva nu i veckan och hade svårt att sova.
Då är det inte dumt att komma hem, bli varm (hon bor i ett kallt rum!) äta lagad mat och lyssna till allt tjatter som är här.
Då går det bättre både att plugga och sova. :-)
Men, nu börjar ju även hennes skola igen.

Jag firade in nya jobb året med en ny mugg ifrån Disney. Ett av mina nyårslöften är att drick mindre kaffe.
Kaffet på jobbet är skitäckligt! Jag fattar inte varför jag ens dricker det. Urk.
Så, nu är jag inne på mer te. Och som motivator blev det ny mugg. Jag ska även ta med mig godare teer hemifrån.
Det är ju lite mindre kalorier i te än kaffe med mjölk! :-)

Nu har ungarna badat, ryggsäckarna är packade med extrakläder, ytterkläderna är framlagda, de ligger i sina sängar och tittar på film.
Vi har vänt dygnet rätt rejält och de har inte klivit upp innan 8 någon morgon, så att dom ska kunna somna vid 21 som dom bruka göra kommer ju inte att gå.
Så det blir rycka plåstret i morgon bitti, få hem två jättetrötta barn och ha två jättetrötta på tisdag morgon.
Sen är vi i fas igen! :-)
Det känns bra ändå. Barnen behöver skola, kompisar och rutiner.
Och vi har så mycket kul att se fram emot denna vår. Spännande grejer.
Jag har en liiiten flaska bubbel i kylen som jag hoppas att vi ska kunna drick upp närmsta veckorna också. :-)
Vi får väl se.

Och, nya morgonrutiner införs från och med i morgon.
Och även andra rutiner, som mindre skärmtid. Vilket betyder mindre bloggande också, i alla fall mer sällan.
Och tiden ska läggas på annat.
Så får vi se var det slutar! :-)
Nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar