Sidor

torsdag 15 september 2016

Dagarna går..

Oj vad veckorna går nu!
Vips, så är det fredag!

Jag har haft en kul vecka med lagom mycket jobb.
Vi har  haft kickoff för 200 ungdomar! DET är kul! En av det roligaste projekten under året. Och i år var det en mängd härliga ungdomar. Det finns alltid någon eller några som man fastnar för.

 En av dagarna var vi på brandkurs.
Jag har ju varit väldigt insatt i sånt här tidigare när jag var ansvarig för 75 pers. :-) Men, det var lite nya grejer nu som var spännande att lära sig.
Vi fick provsläcka ett rum med släckare och en docka med brandfilt.
 Nyttig information och man bör ju gå med jämna mellanrum. Om ett par veckor ska vi gå på HLR kurs också.

Den här veckan var det också föräldramöte i Lillemans klass. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om det, men gör inte det. :-)
Men vi kan säga att vi är mycket nöjda med skolan och den pedagogik och filosofi som skolan har.
Vi var ju säkra innan, vi kände bara att det här var bra. Det passade OSS otroligt bra, men tanke på vår bakgrund och hur vi ser på saker och ting, barn och relationer.
Men, vi visste ju ändå inte helt säkert. Att det blir bra. Att det passar barnen. Att byta skola är ett stort beslut.
Men det blev bra. Bättre än vi vågat hoppas på.
Det känns bra i magen. Och det är så skönt.
(Det finns ju alltid människor som tycker en massa, utan att verkligen veta. Vi har aldrig brytt oss, men det är ändå skönt att vi kan motbevisa det.)

Det märks att allt är igång nu. Det är ett evigt pusslande med makens och min kalender för att få de så kallade pusslet att gå ihop.
Men det går.
Och snart, kan vi inte förlita oss på stora dottern heller längre, för plötsligt har hon fått en studentlya!
Vi är helt chockade, för vi trodde aldrig att det skulle gå så fort!
Det är inte helt klart än, men hon tackade ja idag och har skickat in alla papper, sen ska hon godkännas och lite sånt.
Men går det som tänkt, är vi bara fyra i familjen om ett par veckor!
Jättekonstig känsla är det!
Och det är ju tur att vi har två till...annars var nog krisen runt hörnet! :-) Bara tänka sig att huset skulle bli tomt liksom.
Skumt.
Det blir stor skillnad att vi bara blir fyra!
Men det blir jättebra för dottern. Det är dags att få något eget nu. :-)

Det är också märkligt varmt fortfarande! Riktig sommarvärme.
Jag vet ingen september som varit så varm så länge. Det blir en kort höst!
Egentligen skulle jag vilja vara på landet nu och röja bland blommor och blad.

Samtidigt längtar jag nästan efter riktigt höst! För att kunna vara inne och läsa med gott samvete! ;-)
Gå på bio och lite sånt.
Nu när det är så varmt och fint vill man vara ute!

Jag hade förbokat Fredrik Backmans bok och fick den häromdagen. Högen med böcker är stor nu! :-)

Jag skulle kunna vara på landet ett bra tag, med att bara pyssla, elda och läsa! :-)

Det känns ändå som mängder av saker fallit på plats och blivit bra.
Det är ju alltid något som ligger och skaver. Oro. Men det hör till livet.
Har man barn så föds oron i samma minut som dem.
Och har man anhöriga så finns en oro. Förstås.
Men det är bara att leva med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar