Sidor

fredag 5 augusti 2016

Jag blir så trött!

Jag älskar att gå barfota! Även om det inte är så praktiskt alltid. Jag försöker ha strumpor, men det går inte.
Absolut inte här på landet!
Och hemma går jag alltid barfotis, året runt.
Det brukar vara rena ångesten på hösten att sätta på sig strumpor i skorna! (Och - att dra på sig jeans! Det är varmt och även märkligt att alla jeans alltid har krympt under sommaren! ;-))

Nåja, igår var det inga rena fötter som gick in!
Men dom var glada! :-)

I morse städade vi av terassen för att kunna påbörja oljandet. Maken blåste av alla frön och löv med högtrycken innan.
Jag satte mig med en kopp kaffe. Sista semesterdagen, det var idag det!
Jättekonstig känsla. Lite vemodigt och helt obegripligt! Det känns som att jag varit ledig mycket längre än fyra veckor.
Samtidigt som jag undrar vart de veckorna tagit vägen? :-)
Jag passade på att tjatta lite med en anhörig och skratta lite mitt i eländet. Det blir lite tragikomiskt mitt i allt elände.
Jag vet att personen vi oroar oss över också hade garvat om situationen varit normal...

 Sen påbörjades oljandet och jag klippte mer gräs, tvättade ur bilen inuti, klippte ner lite växter och småfixade.
Plötsligt var barnen försvunna. Minime hörde jag på övervåningen, men Lilleman var väck.
Efter en stund råkade jag titta in i hans rum och då såg jag sladden! :-)
Han laddade alltså telefonen där under filten! :-D

 Oljat och fint blev det! När altanen är tom är den ju gigantiskt stor! Skönt att ha den oljad och fin nu.
 När jag var inne för att förbereda lunchen så gick plötsligt larmet!
Jag förstod direkt var det var och hann dra en lång ramsa innan jag vände mig om och tittade.
Jodå. Larmet till tanken!
"full!". Va?! Faaan rent ut sagt.
Jag. blir. galen.
Det är inte sant! Som vi har hållit på med denna tankjäkel!
Den byttes ju i höstas. Det gick hål på den och den fylldes med vatten. Grävdes upp i februari och fixades till.
Den tömdes i början av juni(den tömningen ligger inne "default" om man inte avbokar den.) och nu menar indikatorn att tanken är full! Igen!
Vilket ju inte är möjligt.
Sur som en citron, gick jag ut, klippte av låsbandet och lyfte på locket. Tja, "full" är den ju inte riktigt, men det är mer i den än vad som borde vara möjligt.
Den kan inte fyllas så fort, så någonstans läcker det ju nu igen då.
Jag blir så otroligt trött på denna jävla tank!!

Så, jag försökte ringa installatören, igen. Men inget svar. Det är ju både semester och fredag.
Jag ville helst prata med vår kontaktperson, som varit inblandad i all turer här ute, så jag lämnade meddelande och mailade honom och företagets chef.
Fan, rent ut sagt.
Det är så viktigt att det där funkar om vi ska kunna vara här. Det och ström.
Vi har trasslat med ström i garaget och gästhuset ett tag med, men det var inte lika irriterande och viktigt.
Man kunde ta med sig ficklampa liksom.
Men fungerar inte toan, då kan vi inte vara här. Vi har inte ens ett utedass som backupp.
Nåja, inte mer att göra nu än att invänta svar från dem och se när de kan komma hit och inspektera eländet.
Jag misstänker att vår kontakt kommer att dra en lika tung suck som jag gjorde! :-)

Nåja, vi hann även med lite målerier idag.
Kojan som nu är så gått som klar, är mörkt grå/ träfärgad. Lite tråkig.
Så vi gödslar den med färgglada symboler. Blir så fint!

I morgon är det möblering av terrassen igen och sen dags att åka hem.
Nu kommer det inte att vara så jobbigt, eftersom att jag är sur! ;-)
Men samtidigt är det ju det.
Vips så är det höstlov!

Jag får hela tiden påminna mig, att sommaren inte är slut, riktigt än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar