Sidor

fredag 20 maj 2016

Kontaktproblem.

Fredag. Solen har återvänt.
Jag har jobbat lite "fläckvis" under dagen. Jag kan jobba var som helst egentligen och jag försöker variera mig av flera orsaker.
Främst pga att många frågor jag är inkopplade i hänger ihop med omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Då är det både kul och nyttigt att sätta sig där man är mitt i smeten.
Ofta sätter jag mig lokalt för att se vad som händer i området, men idag satte jag mig i ett av våra stora handelsområde.
Främsta orsaken var att min bil ville ha service och verkstaden ligger i området så, varför krångla när jag kunde sätta mig och jobba i närheten.
Sagt och gjort, det blev en liten turne' som började med frukost på donken. :-)

 Sen satte jag mig i köpcentret i närheten.
Dock är inte uppkopplingen där det bästa. Men  det är hur mysigt som helst att sitta där, så har man tankeverksamhet man behöver få ner på papper är det perfekt! :-)

Som tur var fanns det bra wifi på IKEA där jag åt lunch så att jag kunde svara på mail som behövde svaras på. :-)
Det är najs att sitta och titta på folk, men idag kände jag mig mer stressad iom att det blev så hattigt med jobbandet.
Tanken var att jag skulle sitta på ett ställe och inte behöva jaga wifi.
Och, jag släpade runt på datorn i onödan iom att det inte alls ville koppla upp sig. 
Nåja, som tur var blev bilen klar mycket snabbare än jag trodde, så jag kunde susa hemåt strax efter lunch och kunde jobba klart.
De små barnen hade gått hem direkt efter skolan eftersom att storasyrran var hemma. 
Hon hade tagit en sväng till torget och köpt jordgubbar!
Mums!
 Det är skönt med f
redag.
Veckan har inte varit så intensiv som de senaste veckorna varit, men ändå full rulle. Plus att det fortfarande är lite spännande väntan.
99% säkert är fortfarande inte 100%. :-)

Helgen blir en hemmahelg.
Stora sonen har fyllt år och vi ska fira lite. Första middagen hemma i deras nya lägenhet! Coolt!
Och, vi firar faktiskt bröllopsdag!
Vilket vi glömt! pinsamt! Så, det firas alltså inte så speciellt! ;-)
Jag ska också lägga lite tid på vår baksida som inte får mycket kärlek alls.
Men nu blommar lite grejer i alla fall. (Den här ska jag sno en rot av och ta till landet nästa helg.)

 Det behövs klippas både gräs och röjas undan torkade blommor från förra året och städas lite allmänt.
Just nu skäms jag över hur det ser ut. Men den kommer sist på min priolista! :-)
Jag får allt mitt utlopp på landet!
Och där har det hänt grejer senaste dagarna!
För att göra en lång historia kort, så fick vi kompensation för att det såg ut som en krigszon där man åtgärdat läckage på tankarna..
En lass jord till halva priset. Yey! Nu kan jag fylla på överallt där jag behöver jord!
Runt pergolan och vid den delen av tomten där det är så torrt och stenigt och behöver fyllas på.
Det blir bra.

Även Minime har fått sommarklippning.
Hennes hår har hängt lång ner på ryggen. Tjockt och fint. Men också väldigt tunna strån, vilket gjort att det trasslat något otroligt!
För att överhuvudtaget gå att borsta på morgonen borde hon ha sovit med flätor. Vilket hon gjort ibland men inte alltid.
Och varje morgon har vi krigat om borstningen. Tårar och tandagnissla.
Så, nu blev det lite kortare och mycket lättare att kamma. :-)

Nu har även båda barnen fått veta vilken roll de ska spela i avslutningsmusikalen.
Minime ska ha helt blå kläder så nu får jag leta blå klänning. 
Det märkliga brukar vara att just den färg på kläder som de ska ha alltid är svårt att hitta. Det går troll i det! :-)
Det är inte många veckor kvar i skolan nu. Helt galet vad fort det går!
Vips så är det semester!
Det gäller att njuta av nuet, varje dag just nu. Plötsligt är det jul igen! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar