Sidor

söndag 21 februari 2016

Full storm.

Det har varit en sån där vecka, där vissa saker gått i lås och nya problem uppstått.
Tänk att det alltid är så?
Perioder av lugn, när allt bara flyter är alldeles för korta. Det dyker alltid upp något som ska lösas.
Men, det är väl det som kallas livet va? :-)
Det var _jättekul_ att diskmaskinen gav upp, när det såg ut såhär i köket.
Maskinen full och hela köksbänken. Fin timing! *suckar*
 Det som är ännu bättre, är att jag inte hittar kvittot på maskinen.
*dubbelsuck*. Så nu har jag kontaktat en servicefirma för att se vad det kostar att laga.
Den diskar, men värmer inte vattnet, så jag hoppas på att det går att byta något litet relä för typ 15:- eller nåt! (hahahahah)
Nåja, vädret har bitvis varit helt fantastiskt i veckan! Men typiskt februari/ mars. En dag sol, en dag regn, en dag snö och så börjar det om.
 Jag har tvättat ytterkläder varje dag! Minime har slagit rekord på rekord av smutsighet! :-)

Veckan avslutades med en heldagsaktivitet som jag roddat med ett bra tag.
Jag litar alltid på att det ska gå bra och att vi ska hålla tiden osv. Men samtidigt är det nervigt att något ska gå fel.
Det är nästan värre när det är kollegor som deltar än om det är externa personer.
-men det gick bra och jag har nu roat mig att läsa utvärderingarna. Mycket bra input och övervägande positivt.
Kul! Med konstruktivt kritik kan man förbättra innehållet och det har jag fått! :-)

Det blev en ganska sen fredag, så vi orkade inte packa ihop oss för att smita till landet, vilket jag bestämde i veckan att vi bara måste till.
Vi har inte varit ute sen i början av januari. Som jag har längtat.
Men, i lördagsmorse körde jag alla ur sängen, packade och så pep vi ut.

Väl ute stötte vi på ytterligare problem!
Indikatorn till vår nya slamtank larmar för att tanken är full! Vilket den helt omöjligt kan vara.
Så nu är frågan: är det indikatorn som är trasig eller är det nya tanken som också läcker?
Man kan ju bli galen med mindre.
Den här förbaskade slamtanken har varit ett orosmoment för mig länge. Nu trodde jag att vi bara skulle kunna tuta och köra. Men icke.
*trippelsuck*

Det är inget kul väder.. Grått och runt nollan.
Vid havet blåste det storm i går! Stora vågor rullade in och skvätte högt upp på bryggorna.
Fascinerande! :-) Vilka krafter!
Det har varit ett skönt dygn här ute ändå.
Jag laddar så bra här. Och det har jag behövt göra.
Tänka.
Det har varit en bergochdalvecka. Det är så frustrerande när man tycker och tror att allt är bra och det som är planerat kommer att gå igenom. Och så tar det stopp.
För att andra tycker att de ska ha ett ord med i leken.
Jag har ju haft en känsla ganska länge. En känsla av att allt inte är helt som det ska.
Men, blev lugnad med att allt var under kontroll.
Not.
Det tog tvärstopp. Sådär så att luften gick ur inte bara mig utan flera andra.
Nu måste vi tänka. Vara taktiska och smarta.
Sen får vi se.
Jag var rätt less en kväll, luften gick verkligen ur mig och jag vet inte om jag orkar kämpa.
Ibland blir jag lite obstinat och tänker att om man inte ser vad som är rätt och bäst, varför ska jag då göra mitt bästa? Jag struntar i det snart.
Det är lite David mot Goliat ibland känner jag.
Men, när jag satt och surade som bäst, så fick jag ett mail. :-)
Information som ingen annan ännu vet.
Sedärja!
Det kanske är dags att tänka helt annorlunda? Tänka på _mig_ som omväxling.
Jag fick verkligen en sån insikt. Det kanske är dags att tänka helt nytt. Sluta vara så jäkla lojal jämt?
Så jag svarade på mailet. Och var helt ärligt.
Plötsligt hände det grejer. :-)
Det blir spännande!
Så nu väntar jag och ser på ett "aktivt" sätt. :-) Det är ju bara att konstatera att man inte kan förvänta sig och tro att någon annan ska kunna prata för sin sak.
Det måste man göra själv.
Det blir en mycket mer spännande vår än jag någonsin vågat tro. :-)

Nåja, på jobbfronten har jag nu bockat av ett stort event. Tre är kvar.
Ett är nästan klart. Det kommer att bli fantastiskt bra.
Sen har jag två till som jag är lite mer oroad över. Det blir nog bra det med, men kräver en hel del mer handpåläggning.
Det är bara att kavla upp ärmarna och köra. :-)
Lite läskigt är det dock när jag kikar i kalender nu. Det är full fart framåt, plus lite helger och några långhelger och vips är det skolavslutning.
Nu gäller det att andas och ta in varje dag! För att inte missa hela våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar