Sidor

söndag 14 februari 2016

Alla hjärtans dag.

What a week!
Omtumlande på flera sätt. En vecka som inte direkt varit jobbig, men det har varit många intryck.
Svåra beslut att tänka runt. En kombination av flera saker.
Då blir jag lite trött. :-) Och känslig. Vilket gör att veckan inte varit den bästa.
När sådana perioder kommer, måste jag vara oerhört uppmärksam. Det som sätter mig ur balans kan få förödande konsekvenser.
Jag tar lätt ogenomtänkta beslut i sådana perioder. Så det gäller att vara närvarande i varje minut tillsa jag har hunnit tänka klart.
Veckan började med lite Vobb.
Lillman kroknade, men behövde bara ligga och vila lite..
Jag jobbade hemifrån. Det var en "bra" vecka att vara lite krokig på! ;-)
 Jag har tränat ett par kvällar, vilket varit skönt, med tanke på att veckan varit lite rörig med flera sena kvällar.
Det är inte alltid jag får ihop timmarna i vardagarna.
Vi har ett riktigt fint gym på jobbet. Och det är bara att bita i det sura och inse att jag måste träna på luncherna.
Jag har varit ner och kikat och ska plocka ihop en träningsväska som jag ska ha stående på jobbet.
Så dumt att inte utnyttja det när det finns!
Det bara måste bli av!
 Nåja. Två stora händelser har veckan bjudit på.
En som har snurrat ett tag och som jag har funderat mycket på.
Nu fick vi se och lyssna på en massa fakta och känna in. Men jag är glad att jag inte behöver ta ställning helt själv.
Vi har nog bestämt oss. Tror jag. :-)
Vi får se vad det blir av det. Om ca en månad vet vi vad vi har att ta ställning till.
Sen påbörjas en period av "övertalning".. :-)

Ett annat stort beslut gjorde att vi drack champagne mitt på en torsdag! :-)
Så skönt!
Det gör att jag helt plötsligt har lite manövreringsmöjligheter.
 Samtidigt, så fick det mig lite deppad.
Det kan ju vara så ibland. Jag gläder mig enormt och det är en stor lättnad.
Men samtidigt sätter det igång processer i mig.
Varför saker är som det är.
Varför jag ofta hamnar i den sisten där jag överpresterar och andra får kredden. Tas lite för givet kanske.
Jag är helt enkelt för snäll. Ställer för lite krav tror jag.
Men, som sagt, nu har jag andra möjligheter. ;-) Det får bära eller brista!
Och jag har en plan. Bestämt mig för hur det kommer att bli hur det än blir, så att säga. :-)

Jag tycket liiite synd om mig och tröstshoppade lite.
Hittade värsta sköna koftorna på H&M.
Köpte en rosa och en beige. Men, ångrade sedan att jag inte tog fler färger. Det är jättesköna!
Måste nog bli en svart och en blå också...
Helgen inleddes med sol! Härligt!

 Maken och jag kom överens om att inte fira alla hjärtan något speciellt i år.
Vissa år har vi känt att vi behövt kompensera lite. Eller ta igen.
Det har funnits skitår där vi känt att just den här helgen har vi behövt stanna upp och tänka, verkligen se varandra. Lägga nya planer och utvärdera.
Men i år har det liksom rullat på och vi känner inte att vi behöver en speciell dag.
Så vi bestämde att inte göra något stort av det.

Men, så åkte han och Lilleman för att storhandla.
Och kunde dom hålla sig då? Icke! :-)
Det blev både blommor och godis till mor! :-) Sötnosar!
 Blommor och min favoritchoklad.
 Man kan ju inte strunta i omtanke hela året och sen fira en dag om året. Men, det är ändå mysigt att fira lite extra just den här dagen. :-)
 Nåja, vi förberedde inför lite kvällsaktiviteter, men när jag fick en stund över tog jag en paus på balkongen i solen.
När den väl visar sig så är den riktigt varmt!
Som jag gillar min övre balkong!
Det är dags att beställa fröer snart!
 Lördagskvällen tillbringades i goda vänners lag.
Vänner som vi inte känt så länge, men fick direktkontakt med när vi träffades första gången.
Vi blev hoptussade av en gemensam kompis som nog förstod att det här kunde funka.
Och som det funkar!
Vi käkade gott och hann avhandla rätt många ämnen!:-)
Periodvis låg jag dubbelvikt och fick inte luft! Det är länge sen jag garvat så att jag idag har ont i både mage och käkar!
Sjukt roligt.
Det tokiga blir dock att några av oss ska göra en gemensam aktivitet i snar framtid. Hur det ska kunna göras seriöst vete sjutton.
:-)
Nåja, de tassade hemåt framåt morgonkvisten..
Jag vaknade till det här...
Det tog sin lilla stund att städa upp. :-)
Idag har vi varit en aning sega.:-)
Blev ingen träning. Ibland blir det så, trotsa att helger är träningsdagar.
Men, det är liksom ingen idé när man känner sig sliten. En lång promenad hade varit skön, men vädret var inte det bästa.
Delar av familjen har varit iväg och firat lite alla hjärtans med andra delar av familjen. ..
Lilleman fick en alldeles för kort natt, så han var tvungen att sova lite middag!
Jag passade på att lägga mig bredvid med en bok.
Det är så otroligt sällan jag lägger mig och vilar på dagen. Händer inte om jag inte är sjuk.
Men, jag börjar komma dit, där jag låter mig ha dagar eller perioder på dagar, där jag inte gör något speciellt.
Låter saker vara till "sen".
Det har varit en resa att komma dit kan jag meddela.

Vi har haft en skön helg. Sån som liksom fyller på batterierna och landar som bomull i magen.
Sånt vi bestämde vid nyår att vi måste göra mer av, för att få balans.
Det enda som saknas nu är en helg på landet.
Sen är livet perfekt! :-)

Det blir en spännande vecka som kommer.
I förra veckan fick jag en sån där känsla, som jag får ibland. "hm.... något är på gång".
Jag är lite sån, som ser saker lite från håll. Ställer mig lite utanför och iakttar.
Ibland, rätt ofta faktiskt, ser jag saker långt innan andra förstår vad som är på gång.
Precis så var det i veckan.
Under ett samtal förstår jag att det ligger saker under ytan. Mellan raderna.
Sen, blev en grej officiell och lite senare fick jag en sån känsla. "Hm. skumt. Undras vad som är på gång nu?"
Det gick ett tag och sen fick jag lite ny info. Sånt där som jag absolut inte hört, om någon frågar. :-)
Och då fattade jag ju.
Ah. Nu är det dags.
Det ska blir så spännande att se vart det tar vägen.
Nåja, ny vecka, nya möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar