Sidor

onsdag 23 december 2015

Dan före dan...

Nu  är Julen här!
Rumpan är nersjunken i soffan. Ett glas rött och Ernst på tv. Sakta men säkert blir det lite julkänsla.
Men det är lite märkligt att det är +7 grader! Och inte en snöflinga så långt ögat når.


Vi tog  en promenad efter middagen, för att få lite luft, motionera de pirriga barnen och njuta av alla vackra juldekorationer.
Det hade verkligen varit perfekt att få några cm snö. Men det lär ju inte komma förrän en bra bit in i januari misstänker jag.

Vi kompenserade det med att göra egna snöflingor idag!
Varje år, får barnen varsin pysselpresent dagen innan jul. Idag fick minime en bok med en massa fint pyssel, med ritningar och fina papper.

 Flingor, stjärnor och girlanger har hon pysslat fram idag.
Lilleman fick en korsordsbok som han fnulat med.

 Jag vevade ihop ett par plåtar köttbullar.
Till jul ska det vara hemlagade köttbullar. Vardagsvis blir det ju köpta eftersom barnen är så knasiga att det föredrar köpta!
Som jag inte äter.
De här blev lite annorlunda kryddade och jättegoda!
 Även skinkan åkte in idag och blev jättegod!
Mums!
 Hyacinterna slår sakta ut (ett par har jag tokvattnat för att skynda på lite..) vilket ger en härlig doft.
Det ÄR liksom jul.

 Den här vita doftar fantastiskt!
 Jag jobbade måndag och tisdag. Det var lugnt på kontoret, men vi var ett par tappra krigare som samlades på måndagen för att dricka lite glögg och mysa.
På tisdagen var det ännu tommare och jag jobbade bara fram till lunch.
Det var jätteskönt att "städa" i mappar och system och hjälpa vår ekonomiass att få ordning på alla fakturor så att det hinner med på rätt år.
När jag kommer tillbaks i januari, då hoppas jag att allt är klart bara att dra igång en otroligt roligt vår!
 Ett par kollegor jobbar alla mellandagar, så jag misstänker att det ligger och väntar lite på mig när jag är tillbaks.
Men, det kändes ändå skönt att jobba just de här sista dagarna.
Men, igår tog jag datorn under armen och gick hem vid lunch. Jag har ju "allt" i telefonen, så jag följde med när övriga storfamiljen åkte till gammelfarmor på fika.
Vi har ju gångavstånd så det var en trevlig promenad dit. Hon är gammal och orkar inte så länge, så det blev en lagom fika.
I morse sov vi ganska länge för att sen ligga i en hög och titta på kalendern.
Vi har haft en riktigt skön dag.
Saknar vår största kille, men han är hos sin tjej. Dom är så kära. :-)
Han kommer dock tidigt i morgon bitti.
Vi ska äta Brunsch och njuta av en härligt julaftonsmorgon.
Kanske, har tomten varit här redan då?
Vem vet...;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar