Sidor

lördag 9 maj 2015

Första sommardagen..

Idag kom sommaren!
Jag var aptrött igår kväll och somnade innan jag la huvudet på kudden.
I morse väcktes jag av Minime som frågade "måst jag gå tillbaks till min säng??".
Jag lyfte på ett öga och såg att klockan var 8.
Helt galet hur trött jag var!
Och huvudvärken jag hade när jag la mig var kvar...

Nåja, jag tassade ner i köket och drog igång kaffebryggaren och började röja lite.
Men se något kaffe blev det inte.
Den bara vägrade att puttra! Fan. Och klockan var så mycket att jag inte riktigt hann göra något åt det.
Jag vevade ihop frukost till mig och det barn som var vaket och försökte frenetiskt väcka maken.
Vi hade samling 9:45 och han hann med typ en minut till godo!
Då stod jag fortfarande i morgonrock och försökte febrilt hitta kläder och sekatören!
Alltså, allt trädgårdsrelaterat, det har vi på landet!
Efter lite yrande, tog vi oss ut och krattade lite gångar, klippte lite häckar och var lite aktiva.
Mest strax utanför vår tomt. Med de andra grannarna.
Vi stod en tre fyra granntanter och hängde på varsin kratta och snackade skit mest, om jag ska vara ärlig.
vi putsade lite och jag planterade de resterande lobeliorna jag köpte igår.
Det får bli 20 nya till landet helt enkelt.

Vårt morgonyrande innebar ju att ingen hann göra något åt kaffebryggaren. Så hela dagen gick utan kaffe!
Den är ju helt ny bryggaren,  så jag svor ganska rejält innan vi hann göra rent den och pröva olika lösningar.
Tillslut funkade det!

Så småningom var det korvgrillning dit jag gick med mina barn och en grannpojke.
Där träffade ju barnen på halva skolan!
Helt underbart är det ju att bo såhär! Det finns kompisar överallt! Alla åldrar är representerade och man behöver inte gå långt för att hitta någon man känner.
Jag åt en sladdrig korv, sen lämnade jag barnen och gick hem.

Maken drog iväg på inköpsrunda. Kylen är ju alltid tom..
Barnen drog iväg på lite olika äventyr i gränden. Det var ovanligt tyst hemma...
Jag njöt av solen!!
Ernst och jag... mmmmm...

Jag har suttit i solen hela dagen känns det som och det känns på näsan! :-)
Nu är det så grönt!!
Verkligen sommar.

Vi grillade middagen, men satte oss inne. Det blåser lite kallt emellanåt.

Barnen fick lite sprattelvatten! ;-)

 Och lite ovanlig efterrätt! :-)
Godispizza.
Äckligt sött!

Lite märkligt var det, att var här hemma när det var strålande sol!
Då brukar vi vara på landet! :-)
Vi gick lite fram och tillbaks och var förvirrade en stund!
Men, det behövs ju fixas lite här hemma med. Vi kan inte vara där ute varje helg..
Och om bara ett par dagar åker vi ju ut och får en långhelg!

När man har varit ute hela dagen och blivit varm, blir man märkligt nog frusen på kvällen!
Det blir soffa och filt för mig. Brr...

I morgon har det pratats om regn. Få se vad vi hittar på då för skoj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar