Sidor

måndag 2 mars 2015

Man får sova på saken..

Så var man på g igen.
Måndagen gick i ett svisch.
Det gick rätt bra att gå upp i morse, trots att jag somnade lite för sent. Men, mitt sömnkonto borde vara mer än fullt, som jag sovit senaste veckan! :-)

Hela dagen har varit planeringsdag, vilket var ganska skönt.
Men, vi borde ha flera dagar! Det finns så mycket att gå igenom och sätta på plats. Men, en dag är bättre än ingen alls! :-)
Vi fick en jättespännande utvärdering att sätta tänderna i. Så kul!
Det går att göra så mycket av det, så vi skulle alla ha velat ha en heldag om bara den och sen komma med förslag och strategier.
Så mycket roligt att göra!!

Mailkorgen är tvärfull och jag har bara hunnit skumma igenom den.
Som tur är har jag lagt Out of office tills i morgon! :-) Men då blir det till att ligga i.
Jag gillar inte full inkorg! ;-)

Och, jag fick ett glatt besked idag! Ett jag har hoppats på. Som gör att jag kan stå i lä lite till. ;-)
Det känns bra och ger mig lite tid. Att tänka.
Nu snurrar det rätt duktigt i knoppen.
Vad är bäst? Vad är smartast? Vad är strategiskt bra. Vad är strategiskt rätt. Vad blir långsiktigt bra.
Om jag väljer si, då kanske det kan leda till något bra.
Eller ska jag välja så och hoppas på att det blir lika bra. Eller ska jag välja si och sen hoppas att så blir aktuellt?
Ah, dessa val.
Samtidigt, så vet jag ju, att när jag väl vet och bestämmer mig för vad jag vill och åt vilket håll, då brukar det bli så.
För att jag medvetet jobbar åt det hållet.
Nu ska jag bara bestämma mig.
Ska jag gå efter hjärna eller hjärta? Det smarta nu är hjärnan. Det kan vara långsiktigt smartast på många sätt.
För, just nu gör det valet att även hjärtat får sitt på sätt och vis.
Det är så mycket som ska stämma.
Och, ibland, när man får chansen så är det ju för jäkla dumt att kasta bort den.
Man ångar ju sällan det man gjort utan det man tackat nej till...

Snurrigt? Japp!
Det blir att sova på saken. Forska lite. Fråga och tänka. Och sova på saken. Typ.

Även ett frustrerande beslut togs idag.
Ibland, är det lättare att bara få hela bollen själv och sen köra hela vägen in i kaklet. Men, ibland måste man vänta in och involvera andra och när det drar ut på tiden, får man tänka om, göra om och komma tillbaks.
Det är frustrerande!
Och lite ovant.
Som företagare går inte det riktigt. Det går sällan att backa.
Det man sagt, det måste man genomföra vare sig det känns helt bra eller inte. Bara att leverera.
Lite konstig känsla att nu backa och göra om.
Men samtidigt skönt, att få mer tid och göra det bra.
Och att vi är flera person om problemet. DET är också ovant.

Nåja, jag ser fram emot en härlig vår. På flera sätt!
Vi har knappt hunnit hem, så surfar vi runt på en ny resa. I maj.
Det är dags att fira lite grand. :-)
Vi har inte bestämt än, vart det bär, men ett par dagar på ett fint ställe blir det.
Ett ställe med en massa blommor! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar